Klausen skrev:Nej nej 20 år som Blur men 21 år, de blev dannet i 1989 og den første år hed de Seymour, navneforandringen et krav fra pladeselskabet så vidt jeg husker.
Klausen skrev:Nej nej 20 år som Blur men 21 år, de blev dannet i 1989 og den første år hed de Seymour, navneforandringen et krav fra pladeselskabet så vidt jeg husker.
HrAndersen skrev:Det er sjældent jeg køber nyt vinyl. Men når det sker er det fordi jeg har en fornemmelse af, at det
aldrig kommer igen. Gruppen ”Vi sidder bare her” med Leth, Toksvig og Simpson er bare noget jeg må have fra start, dels bliver det ret hurtigt udsolgt og samtidig er det nærmest umuligt at få fat i brugt som vinyl.
Jeg kan lige så godt sige det med det samme; Jeg er super, mega, grænsende til det overdrevne . . . Jørgen Leth fan, så min entusiasme for dette album virker måske overvældende, det må man leve med.
Nogle vil jo nok mene at det er jo ikke musik i den gængse forstand, spoken word music er vist den genre det ligger under, jeg kalder det slow-old-rap.![]()
Vi sidder bare her - ingen regning til mig. Det er deres tredje album. De to andre var morsomme og filosoferende, det er det tredje også. Men det er også det mest alvorlige og til tider melankolske, det lyder mest af alt som et farvel album fra Leths side. Det håber jeg naturligvis er en fejlvurdering fra min side.
De to første albums blev udgivet som dobbelt albums, en Lp med musik og Leths talk over samt en ekstra Lp kun med musikken. Jeg savner ikke Lp nr to, det er ikke fordi musikken er dårlig men den komplimenterer bare Leth perfekt og man lytter altså mest til den samlede pakke.
Jeg tror den mest er for mænd; min kones kommentar når hun går gennem stuen : ”Hvad er nu det for noget dødsmusik” !![]()
Det må bero på to ting : 1. Man skal være tilstede når man lytter, 2. For mænd efter en given alder er der så meget genkendeligt i hans ord.
Jeg har selvfølgelig smuglyttet på Wimp/Squeezeboxinden den kom hos den lokale pladebiks, men den skulle selvfølgelig købes på vinyl.
Yndlingsnummer; Den Hvide Serviet.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster