løber vi nogen sinde tør for musik

Fundamentet for vores passion

løber vi nogen sinde tør for musik

Indlægaf r-l-b » ons 21. nov 2012 00:38

Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: løber vi nogen sinde tør for musik

Indlægaf Strandvaskeren » ons 21. nov 2012 11:25

Interessant klip og ikke overraskende viser linket til de der Axis of Awesome, at rigtigt mange mennesker lader sig spise af med kun 4 akkorder, at dømme efter hvor mange hitmelodier de får klemt ind på de 4 akkorder. Det er nok det samme fænomen der gør at så mange kan lide McDonalds, deres burgere er dejligt smagsforladte, "ufarlige" og velkendte uden på nogen måde at udfordre.

Heldigvis findes der også musik som http://www.youtube.com/watch?v=elvPJBmP25E&list=FLQReyesLbPwQy147JwqK3fg&index=12&feature=plpp_video, musik fra en gut der bestemt ikke var bange for at sætte tonerne anderledes sammen, men alligevel ofte få det til at virke - for nu at blive i burgerjargonen, så kan musikken være lige krydret nok for den utrænede mave, men smagsoplevelsen er i top og i takt med at man vænner sig til det får man trang til mere.. :lol:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: løber vi nogen sinde tør for musik

Indlægaf haflermicro » ons 21. nov 2012 12:26

Et levende menneske har puls...musikkens takt tager følgeskab med menneskets puls!
Stenaldermanden har formentligt fundet lykkefølelsen, da han fandt ud af at slå to kæppe sammen i en
rytme.
Vimmersvej aka The Lion Sleeps Tonight med The Tokens...viste sig at være pivstjålet fra en afrikansk traditional som igen var baseret på helt oldgamle stammerytmer fra det mørke afrika.
Altså...så længe der er puls, vil der osse være musik...
Hvis vi tager den modsat rundt, tror jeg godt jeg kan vinde opbakning for at lyde uden takt og orden lynhurtigt klassificeres som ustruktureret støj i vores ører!
Selv den vildeste speed-trash eller hårdeste heavy baserer sig på samme takter som blues, Gustav Mahler, Mozart
og Stravinsky....det har puls.
Musik har ændret sig gennem tiderne og vil osse gøre det fremadrettet....brønden løber aldrig tør...nok vil der
blive klippet en hæl og hugget en tå hist og pist, da der jo kun er det samme antal toner til rådighed.
Jeg har aldrig hørt om mennesker som ikke kunne lide musik i een eller anden form...kender i måske nogen
som har tone-fobi?
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Micro Seiki DQX500 1982 m. Rega RB300
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro
 
Indlæg: 285
Tilmeldt: 24 dec 2011
Lokalitet: 5210 Odense NV

Re: løber vi nogen sinde tør for musik

Indlægaf Torben » søn 21. apr 2013 01:01

Jeg tror ikke vi nogensinde løber tør for musik - men måske drukner vi os i stedet i musik vi aldrig hører, og aldrig kommer til at høre.
Musik der bare "står der" måske for at imponere, måske fordi man ikke selv er klar over hvad der står - og til hvad.
For at års tid havde jeg besøg af en af mine meget gode venner -han kikkede på min musiksamling tog en ud og spurgte "vil du nogensinde igen høre denne" jeg kikkede og sagde "næh"
Det blev starten til en større oprydning.
Min ven gjorde det samme i sin egen samling. Vi byttede derefter de kasserede med hinanden - og fandt begge noget den anden kunne bruge af det der var kasseret - resten købte "Accord" det gav en hyggelig frokost!

Moralen er bare at vi kan kassere, og måske dermed kan skaffe plads til noget nyt!*
Hvem ved?

Med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 100 gæster