Dagens musikfund.

Fundamentet for vores passion

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Tonni » tors 9. apr 2015 21:24

Ja det var mig. Og Hans Jørn har fået et vink om hvor pantelåneren kan findes... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4808
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf B&O Vintage » fre 10. apr 2015 09:43

Øh Niels-Ole, er du tilbage i vinyl, troede ikke du gad det? Er det plader som du sælge? Eller er det Se men ikke røre? Dejlige sager. :roll:
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf niels-ole » fre 10. apr 2015 17:39

B&O Vintage skrev:Øh Niels-Ole, er du tilbage i vinyl, troede ikke du gad det? Er det plader som du sælge? Eller er det Se men ikke røre? Dejlige sager. :roll:



Så dem og blev bare nød til at eje Dem. Så det er nok se men ikke rører. :cool1:
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf B&O Vintage » fre 10. apr 2015 19:36

niels-ole skrev:
B&O Vintage skrev:Øh Niels-Ole, er du tilbage i vinyl, troede ikke du gad det? Er det plader som du sælge? Eller er det Se men ikke røre? Dejlige sager. :roll:



Så dem og blev bare nød til at eje Dem. Så det er nok se men ikke rører. :cool1:

men høre? :lol: Har du fået styr på pladespilleren?
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf pqrannes » man 31. aug 2015 21:35

(Lør-)dagens fund var umiddelbart denne fine plade:

Billede

[Sonny Boy Williamson: Bye Bye Bird]

Men det er faktisk denne Sonetplade, der også kom med hjem, der overrasker mest:

Billede

[Rock Nalle: Rock kost].

Den er sgu skruet godt og tight sammen. Det rocker på anakronistisk vis (1977) det der.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf his067 » tirs 1. sep 2015 00:52

Jeg opdagede for nogle uger siden at Nalles orkester, Flame, bl.a. inkluderede Ian Wallace på trommer. Han spillede bl.a. med Yes, Big Sound, Nalle, Bonzo Dog Doo Dah Band, Neil Innes, King Crimson, Peter Frampton, Bob Dylan, Ry Cooder, Don Henley, Bonnie Raitt, Joe Walsh, Johnny Hallyday, Keith Emerson, Roy Orbison, Jackson Browne, Traveling Wilburys, Eric Clapton, Jon Anderson, Alvin Lee, Crosby, Stills and Nash, Brian Eno, Larry Coryell, Stevie Nicks, Lindsey Buckingham, Steve Marriott, Badger, Al Kooper, Tim Buckley, Lonnie Mack, Procol Harum, Warren Zevon, Peter Banks, The Crimson Jazz Trio.

Hans Biografi can findes på Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Wallace_(drummer)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf pqrannes » tirs 1. sep 2015 08:22

his067 skrev:Jeg opdagede for nogle uger siden at Nalles orkester, Flame, bl.a. inkluderede Ian Wallace på trommer. Han spillede bl.a. med Yes, Big Sound, Nalle, Bonzo Dog Doo Dah Band, Neil Innes, King Crimson, Peter Frampton, Bob Dylan, Ry Cooder, Don Henley, Bonnie Raitt, Joe Walsh, Johnny Hallyday, Keith Emerson, Roy Orbison, Jackson Browne, Traveling Wilburys, Eric Clapton, Jon Anderson, Alvin Lee, Crosby, Stills and Nash, Brian Eno, Larry Coryell, Stevie Nicks, Lindsey Buckingham, Steve Marriott, Badger, Al Kooper, Tim Buckley, Lonnie Mack, Procol Harum, Warren Zevon, Peter Banks, The Crimson Jazz Trio.

Hans Biografi can findes på Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Wallace_(drummer)


Tak for interessant info. Så tror pokker at det hænger så godt sammen.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf B&O Vintage » man 7. sep 2015 08:45

WP_20150907_003compressed.jpg
Søndags slik
NewImage_375_211_90(2).jpg
NewImage_375_211_90(1).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf B&O Vintage » man 7. sep 2015 18:21

Øverste billede til venstre...Futte...vores doggy.. " En hund efter plader, er du far..." :lol:
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf møffe » man 7. sep 2015 18:45

Hej. Min "kære" svoger er ikke med på dette forum, men jeg måtte måbende se til at han havde købt de to første LP med "YOUNGFLOWERS" til 200kr. enda i ganske pæn stand...

grrmmmf.
møffe
møffe
 

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Captain Phoenix » lør 19. sep 2015 19:33

Var på et par loppemarkeder i dag - og fandt en del skiver til fornuftige penge.
Hvor er det da dejligt, at det stadig kan lade sig gøre. Og så endda i København - loppepriser er vist ellers nærmest omvendt proportionale med postnumrene...

LPer fra loppemarked 19092015.jpg

Ikke alle er i lige god stand - og der skal gang i pladerenseren, men til de priser er der jo råd til at tage en chance.

Indtil nu har kun Grand Slam (øverst til venstre) snurret. Fed, tæt jazz-kvintet fra slut-70'erne.
Plademærket er Jazzcraft - et (for mig ukendt) dansk plademærke, der eksisterede fra 1977-79.
Skiven er presset af TELDEC - og det er som bekendt GODT. Yeps!

Ser også frem til "Dansk Beat 72" - den hvide i midten - med bl.a. Burning Red Ivanhoe, Alrune Rod, Midnight Sun og Day af Phoenix.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf KlausM » lør 19. sep 2015 20:04

Gnags første er heller ikke ringe :p

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf snod » lør 19. sep 2015 20:27

Culpeper fangede mine øjne - fin fangst.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf B&O Vintage » lør 19. sep 2015 20:43

Flot ruse...og københavner pris i udkants niveau!
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Vestjyden » søn 18. okt 2015 16:38

Lidt godt fra efterårsferien. Seks plader, den dyreste til 15.kr. "The Jazz dancer" swinger helt vildt. Og det er ikke så sært, når man ser på besætningen. Jesper Thilo, Ray Pitts, Ole Koch Hansen, NHØP, Bjarne Rostvold, Allan Botschinsky. Det er vel toppen af dansk jazz i 60'erne og 70'erne. Kan varmt anbefales.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vestjyden
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 02 dec 2014
Lokalitet: Nørre Nebel

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster