Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » ons 26. apr 2023 09:43

Elway skrev:Jeg må have den Chet… jeg nåede ikke at hapse et eksemplar fra imusic.dk, desværre. Nogen der er stødt på en online butik der har den?

Den forsvandt fra imusic.dk på under 2 timer… Og ser ud til at være støvsuget på mere web-butikker også.
På Discogs fås den fra € 90,- m. porto (fra 100% positiv rated sælger indenfor EU).
Men vent nogle dage - priserne plejer at falde lidt når de første FOMO-købere har været der.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » ons 26. apr 2023 09:49

Captain Phoenix skrev:
Elway skrev:Jeg må have den Chet… jeg nåede ikke at hapse et eksemplar fra imusic.dk, desværre. Nogen der er stødt på en online butik der har den?

Den forsvandt fra imusic.dk på under 2 timer… Og ser ud til at være støvsuget på mere web-butikker også.
På Discogs fås den fra € 90,- m. porto (fra 100% positiv rated sælger indenfor EU).
Men vent nogle dage - priserne plejer at falde lidt når de første FOMO-købere har været der.


:p
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » ons 26. apr 2023 10:49

Foruden Bill Evans og Chet Baker. Fik jeg endelig også lejlighed til at lægge ører til
Lana del Rey´s "Did you know thatthere is at tunnel under Hollywood boulevard"

Der er gæsteoptrædener af Father John Misty, Jan Batiste, Bleachers, Judah Smith, Tommy Genesis og Symil.

Her bør man bide særlig mærke i samarbejet med Father John Misty, en klædelig duet, hvor begge parter supplerer hinanden. Skønt med skønt ovenpå.

Mastering har Sterling Sound stået for. Presningen og har GZ æren for og i dette tilfælde er begge lykkedes med deres foretagende.

Pladen er yderst vellydende, tør man sige reference kvalitet? Det tør jeg faktisk godt.

Det klæder i den grad de ret simple vokal og klaverbårne arrangementer.

Pladecoveret behøver jeg ikke at trække frem i lyset igen. Men det er da godt at varen ikke kun sælges, i form af et kvindebrysts smukke kurver.

Mvh.

Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » ons 26. apr 2023 21:57

Captain Phoenix skrev:
KlausM skrev:JJeg er sikker på, at kaptajnen også har været ude med snøren her ;)

Mvh Klaus


Det har du helt ret i, Klaus.
Om end jeg var "buret inde" i Møn-sommerhuset, mens alle hipsterne stod i kø på Vesterbro mv.
Heldigvis havde jeg - vist lidt imod reglerne - fået den lagt til side allerede ugen før, så den blev hentet i går (mandag).

Har været den igennem første gang og der er dejlige ting på de 3 LP'er, men jeg venter med at "anmelde"/omtale den her, til der er blevet lyttet lidt mere.
Og LP 3 skal desværre retur/byttes pga. "no fill", der giver nogle slemme skrat flere steder.

Der kommer også en YT-video for dem, der følger med dér - herunder et lille interview med manden, som var i besiddelse af de faktiske bånd, der har været grundlaget for at udgivelsen overhovedet kunne realiseres.

PS: Jeg véd at Fensten også har fået den (og hvad med Bjerager og andre "jazz-bumser" herinde?).


Nej, der var jeg for sent ude. Og jeg skylder lidt her i denne her tråd efterhånden, synes jeg. Men tiden, mine herrer, tiden.... Det kniber i øjeblikket....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » lør 29. apr 2023 11:24

Lørdag formiddag. Fruen gør huset rent og jeg gør plader rene.... en fornuftig arbejdsfordeling synes jeg. Og fruen faktisk også

Imens kan en plade jo snurre og lige nu er det denne herlige 180gr mono-udgave af hvad der (efter min mening) er Arethas bedste album.....

Billede
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » man 1. maj 2023 21:06

Denne aften er Tori Amos på den digitale afspiller.

Jeg havde egentlig lovet mig selv, at lade være med at købe alle de fine 90’er indie/alternative albums, der allerede findes i reolen på Cd.

Men denne kunne jeg simpelthen ikke lade være at købe. Så mens jeg venter på LP’en spiller denne lystigt på Rotel RCD-955AX

Til dem at jer der ikke kender Tori Amos findes der en blændende live optræden nederst i indlægget.

Den er bestemt et aften lyt værd. Djævelsk forførende og ualmindeligt begavede tekster, enestående klaverspil og vokal.

Ord er fattige. Lyt og se selv.

https://youtu.be/aS4KovctQGs


Mvh.


Fensten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » ons 3. maj 2023 22:27

En skam at jeg ikke kan spinne denne LP. Jeg har den hverken på vinyl eller på CD .

Jeg købte den tilbage i 2011 via iTunes og sådan er der lyttet til den her til aften. I sengen med hovedtelefoner på, mens min bedre halvdel har dyrket yoga i stuen.

Pladen det drejer sig om er Madeleine Peyroux “Standing on the rooftop”.

Marc Ribot, blandt andre, gæster pladen på et par af pladens højdepunkter.

En dejlig bladning af jazz, folk, blues, world og country. Så er vi vist hele vejen rundt, om musikalske genrer.

Musikken er rig, stærke koncepter udført i fine detaljer. Enestående vokal og guitarspil i verdensklasse :thumbsup:

Giv den endelig et lyt. Og sig lige til hvis i ved, hvor pladen kan købes til menneskepenge.


https://youtube.com/playlist?list=OLAK5 ... y8c7_Ot57Q

Live, ikke med Marc Ribot men for Søren da hvor spiller de godt :cool1:

https://youtu.be/s7cokKfGk_Y


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » lør 6. maj 2023 16:23

Captain Phoenix skrev:
Elway skrev:Jeg må have den Chet… jeg nåede ikke at hapse et eksemplar fra imusic.dk, desværre. Nogen der er stødt på en online butik der har den?

Den forsvandt fra imusic.dk på under 2 timer… Og ser ud til at være støvsuget på mere web-butikker også.
På Discogs fås den fra € 90,- m. porto (fra 100% positiv rated sælger indenfor EU).
Men vent nogle dage - priserne plejer at falde lidt når de første FOMO-købere har været der.

Så har imusic den atter til bestilling (6. maj kl. 16).
Koster rimelige kr. 320,- (+ porto) og den lyder intet mindre end fremragende såvel musikalsk som teknisk.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » lør 6. maj 2023 19:33

Så fik jeg fat på “Chet” i RSD udgaven på imusic.dk - de må have fået en sending mere :-)

Fik sat en “alarm” på hjemmesiden hvis de skulle få flere. Og den gik altså :-)
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » søn 7. maj 2023 18:12

Elway skrev:Så fik jeg fat på “Chet” i RSD udgaven på imusic.dk - de må have fået en sending mere :-)

Fik sat en “alarm” på hjemmesiden hvis de skulle få flere. Og den gik altså :-)


Den tror jeg at du bliver glad for.

Har netop haft en pladespiller setup session, hvor vi testede forskellige impedancer på en forforstærker.

I vores iver overså/overhørte vi ikke, at vi havde skiftet fra en 45 RPM til 33 RPM plade. Vi blev begge enige om den presning da lød lidt fladt og manglede i den grad bund og at måske skulle vi gå tilbage til den tidligere testede impedance indstilling.

Først efter et stykke tid udbrød en af os. Den plade spiller da lidt hurtigt :Skor:


Sådan kan det gå. Chet lyder rigtigt, rigtigt godt ved 33,33 RPM.

God fornøjelse med den :thumbsup:

Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KenRas » søn 7. maj 2023 18:36

Efter en uges indlæggelse på Holbæk sygehus med en pludselig opstået bugspytkirtel-infektion (puha, sikken en omgang) var det fedt at blive lukket ud igen og komme hjem til fruen og musikstuen.

Lige nu er det Pink Floyd - The Division Bell der snurrer på den nyrenoverede TD124, mens jeg flyder i sofaen.
Et af mine favorit Pink Floyd albums, med suveræn guitar fra David Gilmour :thumbsup:

IMG_3887.jpeg

Fortsat god Søndag :p

Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf kbekke » søn 7. maj 2023 22:02

KenRas skrev:Efter en uges indlæggelse på Holbæk sygehus med en pludselig opstået bugspytkirtel-infektion (puha, sikken en omgang) var det fedt at blive lukket ud igen og komme hjem til fruen og musikstuen.

Lige nu er det Pink Floyd - The Division Bell der snurrer på den nyrenoverede TD124, mens jeg flyder i sofaen.
Et af mine favorit Pink Floyd albums, med suveræn guitar fra David Gilmour :thumbsup:

IMG_3887.jpeg

Fortsat god Søndag :p

Mvh Kenneth


God bedring.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » søn 7. maj 2023 22:22

KenRas skrev:Efter en uges indlæggelse på Holbæk sygehus med en pludselig opstået bugspytkirtel-infektion (puha, sikken en omgang) var det fedt at blive lukket ud igen og komme hjem til fruen og musikstuen.

Lige nu er det Pink Floyd - The Division Bell der snurrer på den nyrenoverede TD124, mens jeg flyder i sofaen.
Et af mine favorit Pink Floyd albums, med suveræn guitar fra David Gilmour :thumbsup:

IMG_3887.jpeg

Fortsat god Søndag :p

Mvh Kenneth


For pokker, Kenneth!

Godt at du er på benene igen.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » man 8. maj 2023 10:42

Fensten skrev:
Elway skrev:Så fik jeg fat på “Chet” i RSD udgaven på imusic.dk - de må have fået en sending mere :-)

Fik sat en “alarm” på hjemmesiden hvis de skulle få flere. Og den gik altså :-)


Den tror jeg at du bliver glad for.

Har netop haft en pladespiller setup session, hvor vi testede forskellige impedancer på en forforstærker.

I vores iver overså/overhørte vi ikke, at vi havde skiftet fra en 45 RPM til 33 RPM plade. Vi blev begge enige om den presning da lød lidt fladt og manglede i den grad bund og at måske skulle vi gå tilbage til den tidligere testede impedance indstilling.

Først efter et stykke tid udbrød en af os. Den plade spiller da lidt hurtigt :Skor:


Sådan kan det gå. Chet lyder rigtigt, rigtigt godt ved 33,33 RPM.

God fornøjelse med den :thumbsup:

Mvh.


Fensten

LOL - ja, det skulle da gerne kunne høres - 45 vs 33,3 :-) men med instrumental kan man vel blive snydt nogle sekunder.

Ja, jeg glæder mig meget til at få den hjem. Jeg stod på terrassen igår og baksede lidt med kabinetterne på mit Beovox 5700 projekt, mens “Chet” blev streamet ud af en bette “havehøjttaler”. Ikke dårligt, men det bliver rigtigt godt på vinylen - det er jeg sikker på
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf kbekke » søn 14. maj 2023 15:09

Stille Dage... ikke i Clichy, men på årets første rigtige sommerweekend.

IMG_0688.jpeg

Mens rammerne til henholdsvis min grammofon og det nyerhvervede OTL-hovedtelefon-monster står og gør sig klar til 3. omgang med den sorte hammerlak, er der rigelig tid til at rengøre de senest ankomne emner fra Rene og min nye ukrainske ven og ikke mindst lytte til

IMG_0687.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster