Wauw og tak!
Det havde jeg ikke selv fundet på at lede efter
Fensten skrev:…
Men med i kurven røg Duke Ellington Indigos fra Impex. Musikken kendte jeg ikke på forhånd, men jeg er jo helt tosset med Ellington/Coltrane In a sentimental mood og Little Brown book. Så Ellington i selskab med et bigband kunne kun være sjovt.
Og, træk mig nu tilbage i stærekassen. Mage til dynamisk, detaljeret og musikalsk oplevelse skal man lede længe efter. Faktisk har jeg ikke hørt bedre. Så det er bare at lade øjnene glide i og lade musikken sende sindet på langtur.
Cover og indpakning er også i en liga for sig.
Måske skulle man give flere af Impex titlerne en chance.
God søndag aften,
Fensten
Tonni skrev:For et par år siden, besluttede min søn sig for at udfordre min musikalske sfære.
Det i en grad, så jeg jævnligt må tilbage...
Kunstneren har meget dybe rødder, kombineret med noget Nick Cave, og en gang Folk, der spænder bredt.
Han har meget svært ved at holde sig i Canada. Men det gør slet ikke noget!
At han så ikke har været særlig produktiv. Men svjv kun har fire albums bag sig, er lidt synd.
Hans første album, ser sådan ud:
Og kan findes bl.a. på Tidal
Han hedder Ben Caplan...
Velbekomme!
Stottrup skrev:Du og Kenneth har i hvert fald lokket én mere med på vognen. Under et nyligt besøg hos Kenneth introducerede han mig til (bl.a.) Ben Caplan - og det fængede i den grad! Jeg har de sidste par dage rålyttet til ham på YouTube og har netop bestilt en LP hos iMusic - min lokale pusher, Vinylpladen, har den desværre ikke.
Á propos input fra børn: Min yngste søn (næsten 41...) gjorde mig i aftes opmærksom på en fyr, Gil Scott-Heron. Jeg fandt ham på YouTube (hvor ellers?), og jeg må sige, at min interesse blev vakt. Han er måske kendt, men et nyt bekendtskab for mig. Prøv fx denne:
https://www.google.com/search?sca_esv=5 ... Xu6ZI,st:0
Og så naturligvis en god jul og godt nytår til alle på Forum.
Vh Karl
kbekke skrev:
"The Revolution Will Not Be Televised. Brotha!"
Gil Scott-Heron er også jazz... og funk og rap og R&B og soul.
Debutalbummet "Pieces Of A Man" fra 1971 er et rigtigt fint sted at stige på
Elway skrev:Fensten skrev:…
Men med i kurven røg Duke Ellington Indigos fra Impex. Musikken kendte jeg ikke på forhånd, men jeg er jo helt tosset med Ellington/Coltrane In a sentimental mood og Little Brown book. Så Ellington i selskab med et bigband kunne kun være sjovt.
Og, træk mig nu tilbage i stærekassen. Mage til dynamisk, detaljeret og musikalsk oplevelse skal man lede længe efter. Faktisk har jeg ikke hørt bedre. Så det er bare at lade øjnene glide i og lade musikken sende sindet på langtur.
Cover og indpakning er også i en liga for sig.
Måske skulle man give flere af Impex titlerne en chance.
God søndag aften,
Fensten
OK, der fik du mig så lige gjort nysgerrig. Efter en lang biltur Aalborg-Kolding-Aalborg, skulle jeg lige koble af i sofaen med den på Qobuz (en extended version). Lækre bigband værker. Faldt næsten af sofaen til den ultra-intime version af Autumn Leaves med fransksproget sang (håber den er i samme godt 7-minutters udgave på vinylen). Wauv…
Og på Prelude to A Kiss, får jeg mentale billeder af noget der er en blanding af Philip Marlowe og Godfather vibes. Eller en femme fatale i et røgfyldt lokale en sløv tirsdag aften i NYC…. Something, something… :-)
...
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster