Sandra (80ér ikonet)

Fundamentet for vores passion

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Struktør » lør 25. apr 2015 22:14

"Suk"... Billeder... Siger mere end ord...

image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Fredmarantz » lør 25. apr 2015 22:15

Nu skulle Musik og lyd jo gerne være noget, som også de blinde kunne få noget ud af ;)

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Struktør » lør 25. apr 2015 22:42

Fredmarantz skrev:Nu skulle Musik og lyd jo gerne være noget, som også de blinde kunne få noget ud af ;)

Vh
freddy


Åh jo, men lytter man til hendes hit "Maria Magdalena".. Så tror jeg selv en blind vil få billeder på nethinden.... Bare en tanke ;)
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Allan. A » søn 26. apr 2015 16:53

Hejsa Freddy og tak for det uddybende svar.

Ja den live optagelse er elendig og tror også selv man skal opleve koncerten for at vurdere om det rent faktisk er stemmen den er gal med. Jeg kunne desværre ikke finde en bedre live udgave uden det var playback.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Fredmarantz » søn 26. apr 2015 17:08

Ja- man kan måske sige, at det på studieoptagelserne er "stemmen, den er gal med" - idet hun jo ikke lyder sådan og aldrig har lydt sådan.
Som hun lyder på den forfærdelige liveoptagelse er måske, som hun næsten altid har lydt? - hun skulle måske lige have et par dage uden alkohol og så lægge smøgerne i en periode - så ville hun sikkert lyde, som hun altid har gjort.

Jeg synes, at man på den forfærdelige liveoptagelse dog stadig kan ane, at hun synger ok - og ved en gennemgribende studieteknisk "overhaul" kan bringes til at lyde som på de famøse 80'er optagelser (studie). I dette tilfælde vil hun så komme til at lyde, som ingen gør - heller ikke hende selv.

Så den lyd, du har været "forelsket" i - er ren studieteknik (som med så mange andre) - og har aldrig haft noget med sandheden at gøre. Liveoptagelsen viser en pige, som kan synge som mange andre piger og det er sådan ca. det. Hun er sikkert, uden at jeg vil træde dig eller andre fans over tæerne, blevet skubbet ind i et studie, fordi hun ser/så godt ud - resten klarer pengemaskinen.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf mcs_5 » tors 30. apr 2015 03:20

Allan. A skrev:Har læst flere steder at det Cretu som mixsede hendes stemme til det den var også dengang.

Ja, det står også på pladen. Jeg fandt lige "The Long Play" frem (ja, det hedder den!), og jeg tror egentlig ikke hun lyder lige sådan unplugged ;)

Fredmarantz skrev:Jeg kender ikke pigebarnet Sandra

Hvis vi går et par år frem, hvor bandnavnet var Enigma, hjælper det måske?

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Fredmarantz » tors 30. apr 2015 09:24

åhh...Enigma-navnet hjælper mig heller ikke. Desværre.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Ehapa » tors 30. apr 2015 10:35

1985-90 var det ikke noget forfærdeligt møg musik næsten generalt..dårligt produceret m.m...sådan husker jeg den periode...
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf B&O Vintage » tors 30. apr 2015 11:10

naaaa... i den den virkelig kommercielle bunke, alt er vel kommercielt, men hvis nu tager dem, som udgiver musik mest for at tjene kassen, så sidder jeg just og lytter til Army of Lovers fra Sverige. Det er rasende godt stof fra 1991 men så er det også Ola Håkansson ( Ola & Janglers ) som er producer. Har hørt dem LIVE fra TV:et den gang også og det var godt. Camilla, sangerinden var den svenske Kong Gustavs bolleven i samme periode, men det er en side historie. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=vYT2aWavXlc
https://www.youtube.com/watch?v=t0hQ1dZD_Ag
øaol.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf spuncut » tors 30. apr 2015 12:03

Fredmarantz skrev:åhh...Enigma-navnet hjælper mig heller ikke. Desværre.

Vh
Freddy

Enigma - Sadness part 1
https://www.youtube.com/watch?v=4F9DxYhqmKw
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Fredmarantz » fre 1. maj 2015 00:34

Jeg lyttede lige lidt til det - det er altså ikke lige min kop the. Måske derfor jeg ikke kendte Enigma? På det nummer, der er linket til, er kun stemmerne reelle (dog vredet igennem studiemaskinen - I ved). - resten er synth incl. rytmespor- og det er altså ikke mig.

Dog har enkelte grupper gennem tiden alligevel kunnet fascinere mig voldsomt med synth og "syntetisk lyd" - nemlig Genesis og Pink Floyd - men der var i rigt omfang også rigtige instrumenter med på ekvilibristisk niveau. Nogle Jazz-folk har også med succes spillet sig vej til mit hjerte med noget synthetisk

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf spuncut » fre 1. maj 2015 02:43

Sadness (part 1-3) findes på Enigma albummet MCMXC a.D. fra 1990 og det undrer mig at du ikke kender nummeret, da det er anvendt i et hav af sammenhænge. Rytmesekvensen er stjålet og brugt af utallige andre new-age foretagener.
Uden at komme ind på det rent erkendelsesteoretiske, så er nummeret altså reelt nok, du kan komme det i din forstærker og få lyd ud ;) hæhæhæ. Jeg ved jo nok hvor du vil hen Freddy og jeg er da også selv en "sucker" for "manuel" musik. Når det så er sagt mener jeg at "manuelle" kan noget og "syntetiske" kan noget andet.... Eksempel: skal der bruges en elektrisk guitar, så brug en elektrisk guitar, kan man ikke spille elektrisk guitar så hyr Jeff Beck eller Steve Vai. Forsøg på, ad syntetisk vej, at lave en elektrisk guitar vil altid falde til jorden. Skal man gøre sig ud i den syntetiske musik skal man, imho, producere noget som ikke lige kan laves med "manuelle" instrumenter, ellers er det jo blot syntetisk for at spare Jeff Beck's løn.
Hvor "manuelle" instrumenter kræver skills, kræver syntetiske i langt højere grad fantasi og det er her jeg synes at det kniber.
Hvad Enigma angår så skulle jeg nok mene at der er andre newage/elektronica-foretagener som fantasimæssigt og innovativt er lykkedes bedre.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Allan. A » man 4. maj 2015 19:56

mcs_5 skrev:
Allan. A skrev:Har læst flere steder at det Cretu som mixsede hendes stemme til det den var også dengang.

Ja, det står også på pladen. Jeg fandt lige "The Long Play" frem (ja, det hedder den!), og jeg tror egentlig ikke hun lyder lige sådan unplugged ;)

Fredmarantz skrev:Jeg kender ikke pigebarnet Sandra

Hvis vi går et par år frem, hvor bandnavnet var Enigma, hjælper det måske?

Mikkel


The Long Play er en rigtig god skive samt efterfølgeren Mirrors
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf evox » man 4. maj 2015 21:45

Skægt....jeg måtte lige ind og rode i de gamle singleplader og vupti...Sandra - In the Heat of the Night
Den holder lige vintage-kravene...85'
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Sandra (80ér ikonet)

Indlægaf Allan. A » tirs 5. maj 2015 08:12

In The Heat Of The Night rykker bare :D Klart min favorit
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: kbekke og 22 gæster