B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Fundamentet for vores passion

B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf B&O Vintage » tors 19. maj 2016 13:25

I den seneste måned har jeg intensificeret grave arbejdet i private hjem og andre lokaliteter. Det er noget af det mest spændende "arbejde" jeg nogensinde haft. Der er intet som at hjælpe en mand at finde hans plade samling, som har stået på et loft i mere end 30 år. At bære den ned of stille kassen op på køkkenbordet og så lade hænderne bladre igennem de forladte vinyler. Den seneste måneds tid har været det rene Klondyke. På billedet er det originaler fundet i tre forskellige " grave ". Det giver et adrenalin chok hver gang som skaber en afhængighed. Den sølvfarvede til højre anden række øverst er Young Flowers 2:er.
WP_20160519_12_42_16_Pro (Custom).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf TueT » tors 19. maj 2016 14:56

Det ser da helt fantastisk ud. Og du har fuldstændig ret, følelsen når man falder over en speciel lp er helt euforisk. Hvis du vil sælge nogle af dem må du sige til.
TueT
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 20 mar 2015
Lokalitet: Randers

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf MaxJ » tors 19. maj 2016 15:22

Det er jo noget gammelt lo**t men jeg vil da gerne hjælpe dig af med dem. :-)
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf Louis » tors 19. maj 2016 15:24

Føj for den. Så heldig har man da ikke lov at være;-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf Captain Phoenix » tors 19. maj 2016 19:17

Super gode fund - spændende at der stadig kan findes den slags skatte rundt omkring på lofter og i kældre.
Jeg synes at der på plademesserne - og en del loppemarkeder - bliver "længere mellem snapsene" for tiden.
Vinyl er stadig mere populært og efterspurgt (men 10.000,- er godtnok meget for de to Young Flowers-LP'er, synes jeg).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf Ehapa » fre 20. maj 2016 10:21

fedt fund..tillykke, meget svære skiver at finde.

enig..der er virkeligt kamp om vinyl ude i marken..egentligt meget fedt.....det er ikke som i gamle dage med fyldte poser hver lørdag!..ved også at secondhand butikkerne har det lidt hårdt ...der kommer ikke meget ind...bedste overlader vinylen til børnebørnene fremfor Accord m.m.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf bassman3 » tors 26. maj 2016 20:56

Hippie Rock på den fede måde. Der er ikke mange bands der laver banebrydende og n
yskabende musik i dag
bassman3
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 03 apr 2016
Lokalitet: IKast

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf Vintagemikkel » man 30. maj 2016 21:40

Nu så jeg osse de her fund. Du har da held i sprøjten.

Mikkel.
Vinyl gør mig helt (rund-)tosset.
Vintagemikkel
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: Aalborg

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf Vintagemikkel » man 30. maj 2016 21:40

Nu så jeg osse de her fund. Du har da held i sprøjten.

Mikkel.
Vinyl gør mig helt (rund-)tosset.
Vintagemikkel
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: Aalborg

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf B&O Vintage » lør 11. jun 2016 21:48

Det er næsten utroligt heldigt jeg kan få lov at være af og til. I går var jeg en tur i skoven i Sorø og hentede et pænt vred klassiker. Piet Van Deurs ville være forundret, i hvert fald med pladen til venstre som er virkelig flot original udgivelse. Herlig koger musik. Nyt her på matriklen, er at vi har oprettet et Vinyl & Vintage Hi-Fi Bed & Breakfast med anlæg stillet til rådighed og et bibliotek på ca. 3.000 plader ( det har taget ca. 2 år at samle sammen. Udover det har jeg fisket vel ca. 250-300 til mit eget forbrug, som man siger , hvis man er slotsherre sydpå ) :lol: . Indrettet i " Herrehjørne " stil med rigtig gammel læderstue, B&O Beogram 1000 / Beomaster 1000, som tilhørt en tidligere bestyrelsesformand for Ortofon. Soveværelse i erotisk orientalisk stil . Jo jo.
WP_20160611_019 (Custom).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf Louis » lør 11. jun 2016 22:18

All dressed up and nowhere to go er en fed skive - den høre jeg tit herhjemme:) du må da snart have alle de sjældne danske! Hvad med furekåben? Er den i hus?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: B&O Vintage Danefæ LP udgravninger

Indlægaf B&O Vintage » søn 12. jun 2016 23:42

Den er suveræ Lois! Jeg har aldrig hørt dem før. Kun set andres billeder af deres første. Og meget kostbare plade.
Vintage BNB første gæster har bestilt to overnatninger fra den 14-16 juni. Hehe det havde jeg ikke regnet med gik så stærkt. Åbnede for bookninger i onsdags...
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster