Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Fundamentet for vores passion

Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf B&O Vintage » man 5. dec 2016 23:07

Hej
Screenshot_20161205-220514.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf luc » man 5. dec 2016 23:09

Jeg er så nok den eneste på planeten der ikke er helt forstår det.......
Luc
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf Fredmarantz » man 5. dec 2016 23:19

mon ikke der "hypes" uden portefølje?

Man (salgskræfterne bag opslaget) kan jo påstå, som man lyster og lade lemmingeeffekten tage over efterhånden som dette læses.....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf B&O Vintage » man 5. dec 2016 23:28

Jeg har ikke hørt mere end et nummer men den står øverst på juleønske listen. Pladen altså. Tror vist nok at hvis man er til Blues så er det godt. Jeg er til Blues.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf his067 » tirs 6. dec 2016 10:31

Luc, du er ikke den eneste....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf vinyl » tirs 6. dec 2016 10:34

Så er vi da tre - har prøvet og prøvet - har accepteret at jeg er anderledes :(
vinyl
Fritids Branchemedlem
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08 mar 2011
Geografisk sted: Sydøstjylland
Lokalitet: Egtved

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf Tonni » tirs 6. dec 2016 12:20

Måske deres måde at sige på, at de er ved at komme op i alderen..? :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf B&O Vintage » fre 9. dec 2016 01:06

Tja, kan kun glæde mig når jeg læste NME:s anmeldelse. De har nok fat i den rigtige ende med 60 års i musikken
NME
image: http://ksassets.timeincuk.net/wp/upload ... 1744454256
image: http://ksassets.timeincuk.net/wp/upload ... 1744454256
NME
HomeReviewsAlbum Reviews
Rolling Stones – ‘Blue & Lonesome’ Review
Barry Nicolson 12:52 pm - Dec 2, 2016
The Stones sound their youngest in years on an album of blues standards

image: http://ksassets.timeincuk.net/wp/upload ... stones.jpg

rolling-stonesPress
Product Overview
Overall rating:
image: http://ksassets.timeincuk.net/wp/upload ... 50x150.jpg

J1523_Stones_Packshot-Digital-4000x4000-_30865262_146389112
Product:Rolling Stones – ‘Blue & Lonesome’ Review
Whether through personal enmity or advancing decrepitude, pretty much every new Rolling Stones album in the last 30 years has come with the unspoken caveat that it could – maybe, possibly – be their last. At this point, it’s barely a discussion worth having – experience tells us the Stones will keep rolling, while the laws of nature beg to differ; we’ll see who blinks first.

Yet ‘Blue & Lonesome’ – their first full- length since 2005’s ‘A Bigger Bang’ – almost seems to invite such speculation: what better way for a half-century-old musical institution to bring things full circle than an album of Chicago blues standards harking back to their earliest days?

More likely than not, of course, ‘Blue & Lonesome’ is just a product of convenient scheduling and a desire to strike while the iron was hot. These 12 tracks were recorded across three rapid-fire days during the downtime between tours, and sound less like a swansong than four old friends having an obscene amount of fun. The result is an album made for the sheer hell of it, devoid of frills, but not wanting for thrills.


You’d expect Keith Richards and Ron Wood to be in their element, and you can picture their Cheshire Cat grins as they trade licks with Eric Clapton on Little Johnny Taylor’s ‘Everybody Knows About My Good Thing’ and Willie Dixon’s ‘I Can’t Quit You Baby’. Yet it’s Mick Jagger who elevates things above an all-star septuagenarian garage- jam, honking away furiously on Little Walter’s ‘I Gotta Go’ (it’s easy to forget what a wonderful harmonica player he is) and wringing every ounce of sexual frustration from the Memphis Slim-written title track. For a skinny bloke from Dartford, he was always blessed with a great voice for the blues; when he’s not jazz-handing and Jaggercising around a stage at the same time, he’s very much still got it.

As indeed do the Stones themselves. They’ve occasionally been guilty of embracing musical fads to reassert their relevance; it’s partly why they’ve endured for so long, though it’s also why records like ‘Undercover’ and ‘Dirty Work’ exist. By going back to the music that producer Don Was calls the “fountainhead of everything they do”, however, they sound younger than they have in decades. ‘Blue & Lonesome’ is proof that old dogs don’t always have need of new tricks


Read more at http://www.nme.com/reviews/album/rollin ... l3bVWjO.99
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf Tonni » fre 9. dec 2016 06:26

B&O Vintage skrev:More likely than not, of course, ‘Blue & Lonesome’ is just a product of convenient scheduling and a desire to strike while the iron was hot. These 12 tracks were recorded across three rapid-fire days during the downtime between tours, and sound less like a swansong than four old friends having an obscene amount of fun. The result is an album made for the sheer hell of it, devoid of frills, but not wanting for thrills.



Nu har jeg igen syndet, og smuglyttet på "Tidal HiFi", og må sige der skal lyttes lidt mere... ;)
Umiddelbart ikke så tosset. Men langt væk fra det man normalt forventer af stones.
Ovenstående rammer den vist ganske godt!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf B&O Vintage » fre 9. dec 2016 08:07

De er blot kommet cirklen rundt og er tilbage til Rolling Stones - Rolling Stones- Around And Around,som er to af mine ynglings Rullestenes album. De var gået i Knopfler's studio for at indspille et nyt ' ordinært ' album. Så spillede de et gammel Blues nummer og så stak det afsted. Og i løbet af tre dage stod de med et 'nygammelt' album baseret på andres ikoniske Blues numre. Det er vel et bevis så godt som noget at de ikke er udbrændte men stadig har liv og kærlighed til deres musik.
IMG_20161209_070800-2340x2340.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf henhlars » fre 9. dec 2016 09:11

Det nye album er da udført med en sikker håndværksmæssig kunnen - men at hævde, at det er et vigtigt og nødvendigt album - det er at tage munden for fuld.. :roll:

Mange tidligere albums har de nævnte kvaliteter. :thumbsup:
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 09 apr 2012
Lokalitet: 2990 Nivå

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf Allan. A » fre 9. dec 2016 15:50

Nu har jeg også lyttet til albummet via streaming og synes det er meget iørefaldende, men Stones er lidt for glad mundharpe på mange af numrene. Ikke et album jeg behøver i samlingen. har dog købt det til min mor i julegave da hun er inkarneret Stones fan :)
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Stones ny album no1 i 40 lande. Ja der er skønt

Indlægaf B&O Vintage » lør 10. dec 2016 03:06

The Official Charts ( side for UK top salgs lister) : Congratulations to The Rolling Stones, who claim this week’s Number 1 on the Official Albums Chart with their latest album Blue & Lonesome – their first new studio album to hit the top spot in more than 20 years.

The iconic band’s first studio record in more than a decade shifted a massive 106,000 combined sales to claim the top spot – the second-highest opening sales week for an album this year, behind David Bowie’s Blackstar, which logged 146,000 sales in its first week back in January.

The Rolling Stones commented: “We are absolutely delighted with the success of Blue & Lonesome in the UK and around the world.”
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster