Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Ideer til aktiviteter, udflugter, hvad sker der, hvem kommer o.l.

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021

Indlægaf CPD » lør 1. maj 2021 20:34

Jeg har ikke tidligere deltaget i træf, men Kenneth har talt godt for det og hvis tidspunktet kommer til at passe vil jeg gerne deltage. Jeg kan evt. medbringe en Revox model 40 rørforstærker og lidt hjemmebyg.
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Braun, Arena og alt det andet.
CPD
 
Indlæg: 208
Tilmeldt: 25 nov 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Jyderup

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021

Indlægaf Tonni » lør 1. maj 2021 21:44

Model 40...
Jeg mindes en oplevelse med en Model 40, i EDR's Randers afd, i forrige årtusinde...
Den blev brugt, sammen med en højttaler fra en filmfremviser (Siemens?). Det lød ret udmærket til stemmer...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021

Indlægaf CPD » lør 1. maj 2021 22:20

Jeg synes nu sådan en model 40 spiller temmelig godt, jeg benyttede den tidligere sammen med et par Tandberg 5010 højttalere og det var efter min opfattelse en temmelig god kombination. Nu benytter jeg et par Tandberg studio monitorer, og her er Revox'en lige lille nok med sine 2 x 10W.
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Braun, Arena og alt det andet.
CPD
 
Indlæg: 208
Tilmeldt: 25 nov 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Jyderup

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021

Indlægaf ralphandersen » lør 1. maj 2021 22:27

Jeg har kigget kommentarerne igennem og på den baggrund taget en beslutning om, at det bliver sidste weekend i maj. I løbet af i morgen vil jeg forsøge at skitsere nogle praktiske rammer (forplejning/evt overnatning osv..)
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Indlægaf Fredmarantz » lør 1. maj 2021 23:25

Nu har jeg sat kryds i den sidste "weekend" i maj og krydser mine fingre - ved ikke ,om der menes lørdag- men mon ikke?

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021

Indlægaf pqrannes » søn 2. maj 2021 08:21

ralphandersen skrev:Jeg har kigget kommentarerne igennem og på den baggrund taget en beslutning om, at det bliver sidste weekend i maj. I løbet af i morgen vil jeg forsøge at skitsere nogle praktiske rammer (forplejning/evt overnatning osv..)


Det lyder godt.

Jeg styrer gerne tilmelding og indbetalingerne som jeg plejer, hvis der er brug for det.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Indlægaf Helikon » man 3. maj 2021 19:41

Jeg er med på fuld pakke !
Det bliver SÅ GODT
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021

Indlægaf ralphandersen » tirs 4. maj 2021 19:49

Nu har jeg gjort mig tanker om rammerne.


Tid og sted:
Træffet afholdes lørdag d. 29. maj med start kl. 12:00 på Kammersgaardsvej 26, 7760 Hurup Thy (med afstikkere ned til Kammersgaardsvej 30B).

Der vil være kaffe/te og aftensmad i form af en gryderet af en slags og hjemmebagt brød. Måske også kage hvis nogle vil tage det med. Morgenmad hvis man overnatter. Der er overnatningsplads til højst 22 i delte dobbeltværelser og et firsengsværelse.

Jeg tænker at prisen skal være 150 uden overnatning og 300 med overnatning i eget sengetøj. Er det ok?

Man skal have sit Coronapas med og vi kan højst være 50 (så er der altså også lidt trangt). I øvrigt følges de coronaretningslinjer der gælder på dagen.

Udover gammelt hifi og en masse musik, er der også dejlige spadsereture i området og ned til Limfjorden. Gårdens hovedbygninger ligger helt ned til vandet på Kammersgaardsvej 30.

Med hensyn til program tænker jeg at der vil være en kort præsentation af tre anlæg med hvert af de højttalersæt jeg har i huset plus gæste-elektronik herunder måske også gæstepladespillere og pickupper?..(som endnu mangler at blive aftalt mere forpligtende). Derefter fri leg/musiklytning . Man er også velkommen i mit eget hus, hvor der er to sæt Tannoy-højttalere og min pladesamling.

Der kunne godt være plads til en smule køb/salg/bytte af grej, reservedele, LP’er, CD’er mv. Alle er velkomne til at medbringe effekter til dette (men der er altså ikke så meget plads som de andre steder, vi har været)

Kammersgaardsvej 26 er skofri zone så medbringe hjemmesko eller indesokker. Hvis du vil gå en tur er fornuftigt fodtøj en god ide, der er våde steder langs med fjorden.





Lyder det ok?









pqrannes skrev:
ralphandersen skrev:Jeg har kigget kommentarerne igennem og på den baggrund taget en beslutning om, at det bliver sidste weekend i maj. I løbet af i morgen vil jeg forsøge at skitsere nogle praktiske rammer (forplejning/evt overnatning osv..)


Det lyder godt.

Jeg styrer gerne tilmelding og indbetalingerne som jeg plejer, hvis der er brug for det.

PQR


Det vil jeg gerne sige ja tak til.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 4. maj 2021 19:58

Jeg synes det lyder fint - godt initiativ, Ralph!
Navnlig det med et kig/lyt i pladesamlingen friste ihvertfald mig - samt samværet med hobby-fællerne.
Vil der evt. være plads til at slå ens lille seje telt op (hvis du løber tør for værelser - eller man snorker så det er synd for andre på et dobbeltværelse :lol: )?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Indlægaf ralphandersen » tirs 4. maj 2021 20:13

Ja, der er god plads til teltopslagning.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Indlægaf ralphandersen » tirs 4. maj 2021 20:14

Ja, der er god plads til teltopslagning.
Har du forøvrigt stadigvæk den Duke Pearson dobbelt LP?
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Indlægaf bjerager » tirs 4. maj 2021 20:15

Det lyder rigtigt godt, og jeg vil tilslutte mig kaptajnen og spørge til det med teltet - jeg kunne godt forestille mig at gøre noget lignende og ville så slå mig ned måske allerede fredag aften. Der er moderlige langt til Thy med det offentlige - med rygsæk, sovepose, telt og mit trangiasæt kunne jeg snildt hygge mig med lidt natur og selvforplejning fredag aften og lørdag morgen. Jeg betaler selvfølgelig for overnatning på lige fod med andre.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Indlægaf bjerager » tirs 4. maj 2021 20:17

Hvad er det i øvrigt der sker med sitet - jeg synes jeg kommer til at lave nogle dobbeltopslag for tiden...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021 sidste weekend i maj

Indlægaf Fredmarantz » tirs 4. maj 2021 20:46

bjerager skrev:Hvad er det i øvrigt der sker med sitet - jeg synes jeg kommer til at lave nogle dobbeltopslag for tiden...


Sitets teknik er pt lidt i krise. Det ses oftest for brugeren ved at sitet synes at svare meget langsomt, hvorfor brugeren føler sig hildet til at "gen - trykke" da man måske ikke fik klikket ordentligt første gang - så resulterer det naturligt nok i dobbeltindlæg (som jeg prøver at fjerne flere af dagligt.) - Desuden er der pt. ingen mailnotifikationer, hverken på nye indlæg i tråde, man deltager i , eller hvis der er Pb. Uret/tiden er også "OFF" Der kan være mere, men jeg er ikke orienteret om mere lige i øjeblikket. Vi er i redaktionen fuldt opmærksomme på det og har kontaktet "teknisk afdeling" - jeg kender pt ikke status eller tidshorisont. Jeg håber, at vi alligevel kan få det til at rulle på bedste beskub indtil videre - men optimalt er det godt nok ikke. :-(
Jeg opfordrer til at man, hvis man følger med i en tråd, holder sig orienteret ved at kigge i tråden så regelmæssigt man nu kan komme af sted med. Man skal altså ikke vente på mailnotifikationer, da de ikke kommer.... :(

Jeg og resten af holdet håber meget på en løsning inden for en nær fremtid. [kryds]

tilbage til Erstatnings-mini-vintagetræf... :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Erstatnings-mini-vintagetræf 2021

Indlægaf pqrannes » tirs 4. maj 2021 21:47

ralphandersen skrev:
pqrannes skrev:
Jeg styrer gerne tilmelding og indbetalingerne som jeg plejer, hvis der er brug for det.

PQR


Det vil jeg gerne sige ja tak til.


Det siger vi. Lad os evt tales ved telefonisk (28501189) og aftale nærmere.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Træf/Events



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster