Der er mange instrumenter jeg elsker lyden af: Vibrafon, cello, Moog, trækbasun, obo, congas osv. osv., men vi skal jo starte et sted, så lad os mødes og fejre guitaren:
Akustisk proto bossa nova guitar med Laurindo Almeida, bluesy Kenny Burrell fra Guitar Forms, stenet John Lennon rytmeguitar (på What goes on fra Rubber Soul), kantet støj med Adrian Belew, stenerrock Med Fu Manchu på King of the Road og Wooden Shjips på Down by the Sea, endnu mere stenet drone med Sunn O))), mere støj med My Bloody Valentine, Sonic Youth og The Jesus and Mary Chain. Nå ja og så funk, soul og disco rytmeguitar, ska med Ernest Ranglin etc.
Altså: Der er nok at fejre så find nogle af dine yndlingsnumre med en guitar- på og tag dem med så vi kan høre dem sammen og måske kåre et par stykker af dem som ekstra gode. Jeg selv vil vælge numre ud fra guitarlyden, men I må selv vælge.
Det kunne også være spændende hvis der var nogen der vidste lidt mere teknisk om hvordan guitarlyden bliver skabt med overstyrede forstærkere, pedaler, gain, strenge og hvad der ellers påvirker lyden.
Sæt kryds i kalenderen og kom lørdag den 16/11 kl 16.00 i køkkenet på Kammersgaardsvej 30B. Jeg sørger for lidt mad.