vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsummering

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf r-l-b » ons 5. jan 2011 06:07

nagra - er jo beregnet til at blive brugt som den er .. eller?

et meget kraftigt instrument er den menneskelige stemme - har vi en sanger blandt os

en diva - så kunne vi genskabe scenen fra filmen diva ,,,, PQR ... Synger fruen din?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf pqrannes » ons 5. jan 2011 10:40

Spændende diskussion vedr. evt. optagelse/afspilning af live musik. Noget tyder på at de resurser, der skal til at gennemfører den slags, kunne gå hen og tage gassen ud af resten af træffet! Det må komiteen se på.

r-l-b skrev: ... PQR ... Synger fruen din?


Her er svaret ubetinget "nej".

Et sjovt glimt af en live vs. optagelse-session kunne være om nogen har en enkelt hjemmelavet optagelse, som kunne afspilles. Jeg har f.eks. en monooptagelse med duoen Kirsten og Marie (http://www.kirstenmarie.net) fra sommerens bogfestival, som på trods af, at den er optaget med en billig mixerpult og en minidisk-afspiller har en egen charme og (især) et dejligt nærvær.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 5. jan 2011 11:48

Jeg har ingen indvendinger! Dynamiske mikrofoner skal ikke have "fantom-strøm". Det kan man da godt klare uden mixer... og det var bare spørgsmålet hvorvidt en mixer ville bringe os bort fra vintage ideen? Med mindre en eller anden har en håndterlig én der lever op til begrebet :) Og jo, jeg kender bestemt de pågældende mikrofoner, har dog aldrig været i nærfelt med en, så at sige, desværre!

Ideen med rumlyden var blot at opleve hvordan man kan krydre nærfeltoptagelsen - og netop at fornemme hvad mikrofonplaceringen betyder. Og så tror jeg bare at der skulle være én studieoperatør (Fredmarantz?!) der ved hvad han laver, så det ikke går op i diskussioner om holdninger og ideer.

Jeg kan sikkert stille med et par (kondensator) Røde nt3, de suger så sangeren bliver helt tør i halsen :lol: Jo en sanger eller to er da en god ide? ikke alt muligt gaer og sager. Nemt!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf Lars Z » ons 5. jan 2011 11:55

Uhh, det kribler for at være med. :Skor:
Lars Z
 

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf mcs_5 » ons 5. jan 2011 15:29

Boptilyoudrop skrev:og det var bare spørgsmålet hvorvidt en mixer ville bringe os bort fra vintage ideen? Med mindre en eller anden har en håndterlig én der lever op til begrebet :)

Jeg har en fin byg-selv mikrofonforstærker med SSM2015 IC'er fra starten af 80'erne. Er det "vintage" nok? Den er faktisk støjsvag og neutral som efterspurgt - og P48 kan også klares hvis det skal bruges...

Billede

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 5. jan 2011 18:48

mcs_5 skrev:
Boptilyoudrop skrev:og det var bare spørgsmålet hvorvidt en mixer ville bringe os bort fra vintage ideen? Med mindre en eller anden har en håndterlig én der lever op til begrebet :)

Jeg har en fin byg-selv mikrofonforstærker med SSM2015 IC'er fra starten af 80'erne. Er det "vintage" nok? Den er faktisk støjsvag og neutral som efterspurgt - og P48 kan også klares hvis det skal bruges...

Billede

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Den ser da rigtig ud til formålet, ballanceret xlr og phantom? Jeg er overbevist om at Fred har ret i at det skal være så simpelt som muligt. Opstilling, kompression, equalisering (gating, noise blanking, mixning af signaler...), my goodness gracious me. Målet kunne være: Så godt som muligt - så simpelt som muligt? Iøvrigt kan en elektrisk guitar med en god forstærker vel godt betragtes som "et instrument", og samlet ses som udtryk for musikerens sound...?

Men man må vel nok sige at det er et sideprojekt i forhold til træffets formål, så det må nok ikke tage fokus. Jeg kan mærke at pqr allerede ser det for sig: En flok galninge der flytter rundt på mikrofoner, kabler og stativer i en uendelighed, "take 32 - vi kører!" -og derudaf :Skor:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf Edge » ons 5. jan 2011 19:04

I betragtning af at jeg lå søvnløs det meste af natten og tænkte på Azimut justering af den endnu kun papiret eksisterende Carbon tonearm (jeg fandt en løsning) Håber jeg dælme jeg får fundet finanser nok til en prototype inden træffet. Jeg har allerede udtænkt VTAF til den, og molestreret en micrometer skrue til mekanismen.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf Sorenki » ons 5. jan 2011 19:10

selvom stuntet kunne være sjovt, så bliver det for alvor kun sjovt, hvis man dedikerer ordentligt tid til det, og det frygter jeg ikke vi kan på Hald, med mindre vi fx. sætter det som det hovedsagelige punkt på dagsordenen...
Jeg sidder selv med overvejelser om hvordan jeg skal optage et band live d.20...
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2052
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf mashuro » søn 9. jan 2011 19:39

Vi er to gengangere fra Hovedstaden som gerne deltager igen.
Denne gang tager vi dog en overnatning med for ikke at misse de sene lytte timer :p
Der er muligvis plads til flere - det vender vi lige tilbage med.
Og vi er selvklart til rådighed for oprydning dagen efter.

Vi glæder os!
mashuro
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 14 maj 2010
Lokalitet: København

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf pqrannes » søn 9. jan 2011 22:27

mashuro skrev:Vi er to gengangere fra Hovedstaden som gerne deltager igen.
Denne gang tager vi dog en overnatning med for ikke at misse de sene lytte timer :p
Der er muligvis plads til flere - det vender vi lige tilbage med.
Og vi er selvklart til rådighed for oprydning dagen efter.

Vi glæder os!


Super! De sene timer skal man ikke kimse af. Det bliver rigtigt hyggeligt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf The Canadian » man 10. jan 2011 07:04

Hey PG ..

Håber virkelig ikke at jeg ikke blir kald ud på job denne gang ...

Kan med bringe lidt blandet:

1 / J.E. Sugden A 21 - med så lavt et serie nr at det måske er en Richard Allan ??? Tror ikke at kab og indmad er født sammen - Den er meget fin stand, både optisk og teknisk ... ( Den spiller dejligt spiller på mine Hedlund med DX2 )

2 / Sansui AU-X1 + TU-X1 ...

3 / Sansui 2000X + 3000A ...

4 / Senheiser VRS 203 - Den er fra midt 6 titalet - Den er en lille fin rør spille på 4 - 6 w ... Nok til at power mine Philps 9710 M 1 / JBL LE 12 C i OB ...

Senheiser VRS 203.jpg


5 / JBL L 19 + L 26 ...

Hvis der nået der fanger interesse så sig til ...

Oldie but Goldie,

Jakob
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades Signatur Gold
Kontoret - Pioneer SA-9100 + TX-9100 / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Ortofon ST80 SE / Altec Lancing Series Three
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 513
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf pqrannes » man 10. jan 2011 10:26

Ja, lad os gå efter, at du er med!

The Canadian skrev: ... 1 / J.E. Sugden A 21 - med så lavt et serie nr at det måske er en Richard Allan ??? Tror ikke at kab og indmad er født sammen - Den er meget fin stand, både optisk og teknisk ... ( Den spiller dejligt spiller på mine Hedlund med DX2 )
...
4 / Senheiser VRS 203 - Den er fra midt 6 titalet - Den er en lille fin rør spille på 4 - 6 w ... Nok til at power mine Philps 9710 M 1 / JBL LE 12 C i OB ...

Senheiser VRS 203.jpg



Og disse ting lyder interessante for denne arrangør, især hvis du har mulighed for at tage dine OB med. Jeg synes vi trænger til at høre noget Open Baffle på vintage træffet!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf X-ray » man 10. jan 2011 14:11

pqrannes skrev:Ja, lad os gå efter, at du er med!

The Canadian skrev: ... 1 / J.E. Sugden A 21 - med så lavt et serie nr at det måske er en Richard Allan ??? Tror ikke at kab og indmad er født sammen - Den er meget fin stand, både optisk og teknisk ... ( Den spiller dejligt spiller på mine Hedlund med DX2 )
...
4 / Senheiser VRS 203 - Den er fra midt 6 titalet - Den er en lille fin rør spille på 4 - 6 w ... Nok til at power mine Philps 9710 M 1 / JBL LE 12 C i OB ...

Senheiser VRS 203.jpg



Og disse ting lyder interessante for denne arrangør, især hvis du har mulighed for at tage dine OB med. Jeg synes vi trænger til at høre noget Open Baffle på vintage træffet!

PQR


Jep - Jeg lagde også særligt mærke til punkt 1 og 4 i det indlæg. Det lyder særdeles spændende :cool1:

PQR: Hvad med en Tandberg TR2075 foran et par -dine- SM'er "Tandberg StudioMonitorer, for de ikke indviede" :)

Klaus.
Senest rettet af X-ray man 10. jan 2011 22:35, rettet i alt 1 gang.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf The Canadian » man 10. jan 2011 15:12

Hey ..

Ja, Peter det er jeg, med køjeplads ... Har dog den lille tivst, at det er min vagt mdr ... :?:

Mht mine OB, den blir svær, selve opbygningen er lavet som et forsøg og derfor meget intermistisk ... Men jeg kikker på det og gør et forsøg på at gøre det transportablet ;)

Hvad med et par Hedlund / Lowther DX 2 ???

O&O;

Jake
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades Signatur Gold
Kontoret - Pioneer SA-9100 + TX-9100 / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Ortofon ST80 SE / Altec Lancing Series Three
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 513
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011

Indlægaf X-ray » lør 15. jan 2011 01:11

pqrannes skrev:......kunne laves en shoot out med små tovejs reolhøjttalere som f.eks. Scandyna/Dynaco A-10.....PQR

Fandt ud af idag, at jeg alligevel havde en lille tovejs reolhøjttaler - Naturligvis Tandberg HS-20, den er på 12,5l. Så jeg vil gøre dem kampklar - Og melder mig hermed til "shoot out'et" i diciplinen :thumbsup:.

Måske der allerede nu skulle sættes grænse for, hvor stor en "lille tovejs reolhøjttaler" må være :?:

Klaus.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2011



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst