Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. dec 2012 02:53

Så er der nyt om vores næste træf!

Planlægningsgruppen er i gang med forberedelserne til Vintagehifi-træf 2013 og her kommer de første oplysninger.

For at have lidt overblik over, hvor mange (og hvem) vi bliver, bedes alle interesserede gå ind på dette link http://doodle.com/7gzvy93hr6xgysxm og tilkendegive, om man Helt sikkert/ Sandsynligvis/ Måske/ Ikke kommer. Tilkendegivelsen er ikke bindende.
Endelig tilmelding kommer senere (inkl. tilmelding til middag/overnatning/morgenmad)

Vintagehifi-træf 2013 (foreløbigt program - ændringer kan forekomme)

Sted: Hillerød (nord for København - præcis adresse offentliggøres senere)

Tid: Lørdag d. 9. marts 2013 (mulighed for overnatning til søndag)

Indhold: Først og fremmest handler træffet om at mødes om vores fælles interesse under hyggelige former og at møde andre vintagehifi-folk. Meget af træffet vil derfor være at diskutere, lytte til, beundre, pille ved… osv. de forskellige anlæg, som medbringes til træffet.
Der vil også være mulighed for køb/salg/bytte deltagerne imellem – så tag bare vintage-apparater, reservedele, LP’er/CD’er mv. (og tegnebogen) med.

For en del af træffet vil der desuden være et mere planlagt program, som man kan vælge at deltage i (se nedenfor).
Der vil være mulighed for følgende:
• Præsentation af og lytning på featurede anlæg fælles-sal (Aulaen)
• ”Vintage shoot out” – dyst mellem anlæg i samme kategori
• Lytning på deltagernes medbragte anlæg (i to forskellige lytterum med plads til alle)
• Køb/salg/bytte af apparater, teknik, musik, dele, instrumenter osv.
• ”Café-område” centralt placeret, så man kan følge med selv når man slapper af over en øl/kop kaffe
• Oplæg (under planlægning)
• Middag lørdag aften (mod betaling)
• Salg af øl/vand til rimelige priser
• Mulighed for overnatning (medbring liggeunderlag og sovepose/sengetøj + dyne)
• Morgenmad (for de der overnatter)

Pris: Vi tager i år en beskeden deltagerbetaling på kr. 100,-. Betalingen dækker div. planlagte aktiviteter ved træffet (oplægsholder mv.). Evt. overskud doneres til et godt (vintage)formål.
Desuden vil der være betaling for middags- og morgenmad, for de, der spiser med. Pris for dette kommer.

Program (med forbehold for ændringer):

Lørdag:

Indtil 13:00 Ankomst, indkvartering, opstilling mv.

13:00 - Træffet begynder
Velkomst, praktiske oplysninger mm.

13:30 – 15:00 Featurede anlæg I – Aulaen
De første anlæg præsenteres, demonstreres og diskuteres

15:30 – 17:00 Featurede anlæg II – Aulaen
”Open Baffel the Gathering”- medbragte OB-højttalere præsenteres, demonstreres og diskuteres

18:30 – 19:15 Oplæg (endnu ikke fastlagt - mere info senerre)
Der arbejdes med et par forskellige muligheder – begge i tråd med ånden fra sidste års træf

19:30 Middag

20:30 Vintage shoot out

Herefter ”fri leg og hyggeligt samvær” bl.a. i bibliotek m. lounge anlæg.

Søndag vil der være morgenmad for de, der bliver og overnatter.

Mange vintage-hilsner - og forhåbentlig ses vi!

Planlægningsgruppen
(Bjergager, X-ray & Captain Phoenix - med support fra bl.a. Pqrannes).

OBS:
Husk lige at klikke ind på linket ovenfor (samt at opdatere din profil med lokalitet, som MDA har skrevet ud om viewtopic.php?f=433&t=2947#p25705) - tak :cool1:
Senest rettet af Captain Phoenix fre 28. dec 2012 08:22, rettet i alt 2 gange.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Fredmarantz » fre 28. dec 2012 04:20

Hej "Captain" + X-ray + Bjerager!

Hvor fedt - Jeg vil ikke gå glip af dette - og har sat X i kalenderen. Ligeledes nupper jeg doodlen i morgen.

Dejligt oplæg!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf KlausM » fre 28. dec 2012 10:35

Det ser rigtig godt ud, glæder mig allerede til dagen.

Har I hvad der skal bruges af anlæg til træffet osv, eller skal vi byde ind med setup?

Jeg kan byde ind med et David Hafler hjørne, med diverse Dynaco og Hafler SS udstyr, hvis det har interesse.

MH Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf his067 » fre 28. dec 2012 11:27

Desvaerre kommer jeg ikke til Danmark foer i begyndelsen af april, saa jeg maa melde afbud
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Anlæg og overnatning

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. dec 2012 11:38

KlausM skrev:Har I hvad der skal bruges af anlæg til træffet osv, eller skal vi byde ind med setup?

Det er rigtig fint at byden ind med anlæg, der kan indgå i de samlede lytninger i Aulaen.

Skriv meget gerne, hvad I vil byde ind med i kommentarfeltet under tilmeldingsskemaet (http://doodle.com/7gzvy93hr6xgysxm) - så har vi et samlet overblik over det hele ét sted.

Den ene af lytningerne vil vi gerne lægge i slipstrømmen af den store interesse for Open Baffel (OB), der har været på forummet i det sidste stykke tid. Så OB-setup er særligt velkomne her.

I de to lytterum hvor der er "fri leg" behøver man ikke at anmelde anlæggene i forvejen - tag bare med (gælder også musik/LP/CD, grej man vil sælge/bytte osv).

En har spurgt til overnatningspris.
Overnatningen kommer ikke til at koste noget, men det bliver under lidt mere enkle former end i Hald idet man selv skal medbringe liggeunderlag/madras/feltseng og sengetøj/sovepose. Der er et antal lokaler vi kan indrette os i (samt badeværelser).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » fre 28. dec 2012 12:09

Hvorfor er det nødvendigt at skrive hvis man ikke kommer?
Er der en sidste frist for tilmelding?
Er det meningen at alle og enhver kan redigere og slette brugeres beslutning? (på tilmeldings siden)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. dec 2012 14:54

MDA skrev:Hvorfor er det nødvendigt at skrive hvis man ikke kommer?
Det er det heller ikke - men det kan give planlægningsgruppen et bedre overblik, hvis man kan se hvor mange af de der "plejer"/forventes at komme, som evt. har krydset af at de ikke kan i år.
MDA skrev:Er der en sidste frist for tilmelding?
Ikke endnu - det er en ikke-bindende tilkendegivelse (som skrevet).
Når program, oplægsholder mv. er endeligt på plads kommer tilmelding m. frist, betalingsoplysninger osv.
MDA skrev:Er det meningen at alle og enhver kan redigere og slette brugeres beslutning? (på tilmeldings siden)
Det tror vi ikke nogen vil gøre eller har interesse i.
Vores lille "vintage-samfund" bygger på gensidig tillid og respekt, som i det store og hele efterleves.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Anlæg og overnatning

Indlægaf mcs_5 » fre 28. dec 2012 16:56

Captain Phoenix skrev:Skriv meget gerne, hvad I vil byde ind med i kommentarfeltet under tilmeldingsskemaet (http://doodle.com/7gzvy93hr6xgysxm) - så har vi et samlet overblik over det hele ét sted.

[min mening]Skriv det hellere her, så man ikke behøver at manøvrere rundt på ovenstående ekstremt sløve side...[/min mening]

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Anlæg og overnatning

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. dec 2012 17:35

mcs_5 skrev:
Captain Phoenix skrev:Skriv meget gerne, hvad I vil byde ind med i kommentarfeltet under tilmeldingsskemaet (http://doodle.com/7gzvy93hr6xgysxm) - så har vi et samlet overblik over det hele ét sted.

[min mening]Skriv det hellere her, så man ikke behøver at manøvrere rundt på ovenstående ekstremt sløve side...[/min mening]

Beder om at det bliver på http://doodle.com/7gzvy93hr6xgysxm som først skrevet, tak.
Vi skal nok opdatere (også med endeligt program osv) her på forum når vi kommer lidt længere frem.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Anlæg og overnatning

Indlægaf mcs_5 » fre 28. dec 2012 17:49

Jeg medbringer min sydfynske/japanske/østtyske pladespiller

Lidt ældre gør-det-selv effektforstærkere:
Mostube fra Brinck Elektronik (ca. '85?)
Linsley Hood klasse A ('69)

Edge truede sidste år med at vi sammen skulle stille op med et Sanyo anlæg, så jeg medbringer receiver og højttalere, hvis han leverer resten.

Desuden medbringer jeg hvad jeg nu ellers kan finde plads til i bilen...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Senest rettet af mcs_5 fre 28. dec 2012 19:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Anlæg og overnatning

Indlægaf Edge » fre 28. dec 2012 18:16

mcs_5 skrev:Edge truede sidste år med at vi sammen skulle stille op med et Sanyo anlæg, så jeg medbringer receiver og højttalere, hvis han leverer resten.

Desuden medbringer jeg hvad jeg nu ellers kan finde plads til i bilen...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Jeg har fået nyt job som cykelmekaniker for et Cykelhold, så er ikke sikker på jeg er i landet den weekend (har ikke fået kalender endnu) Jeg melder tilbage når jeg ved noget.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Anlæg og overnatning

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. dec 2012 18:17

mcs_5 skrev:Her kommer mit - du må gerne skrive det ind. Sider der får CPU-måleren op i det røde felt i 20-30 sekunder af gangen, gider jeg ikke spilde tid på...

Vi er nogle, der bruger lidt mere end 20-30 sekunder på at arrangere det her træf.
Derfor synes jeg faktisk godt at man kan lægge informationerne, hvor vi beder om det for at have det samlet ét sted.
Det vil være derfra vi samler info om deltagere, medbragte anlæg osv. (og jeg fungerer ikke som sekretær med indskrivning af diverse oplysninger på andres vegne).
Sitet kører iøvrigt glimrende herfra.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Tonni » fre 28. dec 2012 18:28

Kommer desværre ikke! Men håber vi får træffet tilbage i det Jydske om et års tid!
Skulle nogle være i tvivl, er over et kilo kr. mere end jeg kan forsvare, uanset lyst!

Men håber meget at i får et godt arrangement!!!

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Fredmarantz » fre 28. dec 2012 18:41

Hej Tonni!

Det lyder godtnok ærgerligt - men kan sagtens forstå dit resonnement - måske kan der ved lidt fællesskab arrangeres noget samkørsel og deling ... Dette kunne måske lette udgiften lidt..?

kan selvfølgelig blive svært, hvis der skal være plads til udstyr, men alligevel kan vi måske få nogle gode ideer..?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf pqrannes » fre 28. dec 2012 19:11

Godt initiativ med et træf i det østdanske.

Jeg vidste jo godt at det var på vej og er - indrømmet - glad for ikke at skulle lægge hus til i 2013; der er pt. så meget andet at gøre, og jeg var slet ikke sikker på, at der var blevet et træf i 2013, hvis ikke det østdanske hold havde taget over.

Hele planen ser god og overskuelig ud; til min egen (ubeskedne) tilfredshed kan jeg se, at de overordnede strukturer følger den model som nu ved en 3-4 træf er blevet formet her hos mig.

Jeg kommer og har sat kryds på doodle-siden, som her fra det midtjyske overhovedet ikke gav nogle problemer eller nogen ventetid. God ide med at lade deltagere og ikke mindst bidragydere skrive sig ind på den måde; de tidligere år har det været et værre hyr for mig som ene arrangør at gennemlæse tråde og poster og holde redde på det hele via regneark mm; det ligner en ret fool proof løsning, der her er sat i spil.

Jeg har målt bagagerummet i min gamle Mercedes, og der er plads til min OB-plader, så kommer der ikke andre spændende OB-setups på banen, skal jeg nok tegne mig for et Siemens-Klangfilm OB-setup.

Jeg har også plads i bilen til 2-3 træfdeltagere, som jeg gerne samler op på vejen (også via en omvej til f.eks. Randers, Tonni!) og medbringer (kvit og frit - jeg kører jo alligevel) frem og tilbage til Hillerød.

Jeg glæder mig som et lille barn.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2013



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster