Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf mcs_5 » tirs 15. jan 2013 21:31

Boptilyoudrop skrev:Ville der være interesse i nogle kasser med plader fra vores lille lokale foreningsbårne vinylbiks: http://vinylen.dk/wp/?

Super! Nogle af de andre år har der været flere der har haft plader med - gør endelig det igen!

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Sorenki » tors 17. jan 2013 20:17

jeg vil gerne byde ind med mit lille setup, og selvfølgelig fortælle lidt om det osv.

Højtalere: JBL L100 Century
Forstærker: Marants 3300/250
pladespiller: Luxman PD-441 med SME 3009 series II og Ortofon MC-30 Super med en T30 stepup.

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf hmt » tors 31. jan 2013 19:38

Min ferierejse er flyttet til sidst i marts, så jeg kan deltage, og glæder mig!

Jeg har nogle ting i overskud, som jeg gerne vil lægge på "Gives, til dem der kan bruge det"-bordet, men da jeg er med offentlig transport fra København, så orker jeg ikke at slæbe mig en pukkel til, så der skal helst være aftagere - så altså byd ind, hvis det er interessant:

1 Era mk6 værk u/arm, kræver lidt TLC og en ny rem
3 RTF EL34 rør - kender ikke data på dem, og det 4 sprang, trods at sælger havde lovet at de målte fint - han havde også lovet at det var Siemens rør, så altså, hvis de kan bruges til en værkstedsforstærker.. (de spiller ikke særlig godt!)
1 Drev + laser til Gamut CD1 mk1 - udgået OEM-model. Passer til flere andre afspillere.
1 Tandberg Huldra 9, uden rør i radiodelen, og generelt i fin stand. Virker, og når den får rør monteret, så spiller tuneren også.

Vh
Henrik
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 31. jan 2013 21:18

hmt skrev:1 Era mk6 værk u/arm, kræver lidt TLC og en ny rem


Jeg er ved at forsøge mig med en indvendig "custom-op/ombygning" af et Mk6-værk og vil gerne have et ekstra, hvis uheldet er ude eller blot til dele.
P. M. Hedegaard
 

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf hmt » tors 31. jan 2013 21:34

hej Poul

Fino, det er dit, jeg tager det med til træffet.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf evox » tors 31. jan 2013 21:45

Hej
Har ikke noget vintage-anlæg (endnu), men kan mærke, at nyt hifi ikke har min store int. mere.
Er det sådan at jeg må komme og 'snuse', selvom jeg ikke har noget anlæg med ?

evox
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » tors 31. jan 2013 21:59

evox skrev:Hej
Har ikke noget vintage-anlæg (endnu), men kan mærke, at nyt hifi ikke har min store int. mere.
Er det sådan at jeg må komme og 'snuse', selvom jeg ikke har noget anlæg med ?

evox


Alle er velkommen, man skal bare huske tilmeldning :thumbsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf evox » tors 31. jan 2013 22:20

Super :p tilmeldingen er ordnet
ps. skal man gi' besked ang. overnatning ?
evox
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Captain Phoenix » fre 1. feb 2013 00:05

evox skrev:Super :p tilmeldingen er ordnet
ps. skal man gi' besked ang. overnatning ?
evox

Besked om endelig tilmelding/betaling kommer indenfor få dage (vi skal lige have de sidste detaljer ift middagen o.l. på plads, så man ved helt præcist hvad der bliver tale om).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Dan63 » søn 10. feb 2013 00:15

Hej! Jeg er ny i dette forum og har en "lille bøn", da jeg er blind ville jeg gerne følges med en fra f.eks. Hillerød station og ud til træffet. Såvidt jeg har kunne finde ud ad har jeg tilmeldt mig til træffet, men hvis der en der kan bekræfte dette ville jeg være taknemmelig.
Ihvertfald glæder jeg mig til at lytte til alt det spændende grej og ikke mindst møde andre med denne interesse!
Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf snod » søn 10. feb 2013 18:17

Nu er der sat kryds i "Kommer måske"-rækken.
Jeg skal lige ha' fundet en model for at komme til Hillerød (læs: kan jeg tigge mig til et lift?).
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » søn 10. feb 2013 18:25

Dan63 skrev:Hej! Jeg er ny i dette forum og har en "lille bøn", da jeg er blind ville jeg gerne følges med en fra f.eks. Hillerød station og ud til træffet. Såvidt jeg har kunne finde ud ad har jeg tilmeldt mig til træffet, men hvis der en der kan bekræfte dette ville jeg være taknemmelig.
Ihvertfald glæder jeg mig til at lytte til alt det spændende grej og ikke mindst møde andre med denne interesse!
Mvh Dan


Dan du er tilmeldt, men der kommer hvis en ny tilmeldnig om et par dage som er bindende.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Dan63 » søn 10. feb 2013 18:36

Hej Mads. Tak for info! Det er en smule bøvlet at få overblik her på siden med syntetisk tale på pc'en, men i den sidste ende ser det ud at fungere og det er bare alletiders! Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf sommer » ons 6. mar 2013 23:23

Hejsa træffere

Som tidligere sagt har jeg lidt plader med på lørdag. Der bliver:
- en 10 kr kasse (7 stk. 50 kr.)
- en 20 kr kasse (3 stk 50 kr.)
- en 50 kr kasse (3 stk 100 kr)
- og en kasse med lidt dyrere ting. Jeg nævner lige lidt af det mere sjældne fra denne kasse, da enkelte måske ville mangle en af de nævnte, og så har mulighed for at PM mig for en pris inden træffet.
I kassen er der blandt andet:
- CV Jørgensen "De 2 første" (Frituna 80er genoptryk af "En stynet Strejfer" & "T-shirts....osv", dobbelt LP) Har du ikke 1000 kr. til en "Stynet....", så køb den her istedet ;)

- Anne Linnet & tears "Sweet thing" - Anne Linnets første og rimeligt sjældne LP. Den er ret jazzy.....

- Monica Zetterlund, Donald Byrd m.fl "Spring is here" - Dragon Genoptryk, som heller ikke ses så tit. Originalen er MEGET dyr. Skøn jazz

- Alex Riel Trio 10" - Vibe Plader (Jeg har en halv aftale med Captain om, at han skal se den som den første :p )

- Bob Dylan "Blonde on Blonde" (Claudia Cardinale cover)

- Jennifer Warnes "The Hunter" - MEGET sjælden plade, der kun medtages, hvis der bliver PM'et med interesse inden træffet. Den er dyr, så er det sagt....

Der bliver selvfølgelig sat t dogme vintage anlæg op ved min lille "bod", så sagerne kan høres - både højt og i høretelefoner...men mest højt 8)

Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Captain Phoenix » tors 7. mar 2013 00:08

sommer skrev:- Alex Riel Trio 10" - Vibe Plader (Jeg har en halv aftale med Captain om, at han skal se den som den første :p )

Det er nemlig rigtigt - jeg stod længe og pillede ved den, da du havde den med i Hald sidste år
- men jeg skal måske passe på med ikke at være alt for interesseret før vi har fundet en pris...
;)
Nevermind: Glæder mig til at se/høre/købe den (vi finder vel en fornufti pris) - og til at se hvad der ellers er med.

Jeg medbringer i øvrigt nogle "dubletter" og lidt andre LP'er til salg - mest jazz og pop/rock (der er også enkelte direct-to-disc udgivelser imellem).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2013



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster