Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf kbekke » fre 28. dec 2012 19:17

pqrannes skrev:Godt initiativ med et træf i det østdanske.

Jeg vidste jo godt at det var på vej og er - indrømmet - glad for ikke at skulle lægge hus til i 2013; der er pt. så meget andet at gøre, og jeg var slet ikke sikker på, at der var blevet et træf i 2013, hvis ikke det østdanske hold havde taget over.

Hele planen ser god og overskuelig ud; til min egen (ubeskedne) tilfredshed kan jeg se, at de overordnede strukturer følger den model som nu ved en 3-4 træf er blevet formet her hos mig.

Jeg kommer og har sat kryds på doodle-siden, som her fra det midtjyske overhovedet ikke gav nogle problemer eller nogen ventetid. God ide med at lade deltagere og ikke mindst bidragydere skrive sig ind på den måde; de tidligere år har det været et værre hyr for mig som ene arrangør at gennemlæse tråde og poster og holde redde på det hele via regneark mm; det ligner en ret fool proof løsning, der her er sat i spil.

Jeg har mål bagagerummet i min gamle Mercedes, og der er plads til min OB-plader, så kommer der ikke andre spændende OB-setups på banen, skal jeg nok tegne mig for et Siemens-Klangfilm OB-setup.

Jeg har også plads i bilen til 2-3 træfdeltagere, som jeg gerne samler op på vejen (også via en omvej til f.eks. Randers, Tonni!) og medbringer (kvit og frit - jeg kører jo alligevel) frem og tilbage til Hillerød.

Jeg glæder mig som et lille barn.

PQR


That's the spirit!

:Thumpsup:

Jeg kommer også måske næsten helt sikkert. Ihvertfald sandsynligvis, hvis ikke der kommer noget i vejen og jeg lægger gerne sæde til en medpassager og hvad der kan være af grej i bagagerummet på en Peugeot 207.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1337
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Anlæg og overnatning

Indlægaf mcs_5 » fre 28. dec 2012 19:54

Captain Phoenix skrev:Vi er nogle, der bruger lidt mere end 20-30 sekunder på at arrangere det her træf.
Derfor synes jeg faktisk godt at man kan lægge informationerne, hvor vi beder om det for at have det samlet ét sted.

Jeg har tilføjet det nu - det tog kun ca. 10 minutter :thumbsup:

Undskyld jeg brokker mig. Jeg er bare så træt af alt det dårlige håndværk der spreder sig på nettet. Hjemmesider der virker fint nogen steder, dårligt andre steder og slet ikke nogen steder er dårligt håndværk der aldrig er testet ordentligt igennem. Brok slut ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf LarsW » fre 28. dec 2012 20:11

Lyder som et rigtig godt initiativ i det østlige danmark :cool1:
Hvis det må være mig tilladt, så kan jeg dornere nogle frekvenstæller
Heatkit frekvenstæller model EIA-416 samt nogle andre ting, hvor pengene
tilkommer VintageHifi hvis dette er okay med jer.
Ved dog ikke ikke hvordan dette med donationer af ting samt penge skal forløbe :oops:
Er måske lidt nowbies på dette område :oops:

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Anlæg og overnatning

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. dec 2012 20:24

mcs_5 skrev:Jeg har tilføjet det nu - det tog kun ca. 10 minutter :thumbsup:

Super Mikkel, tak. (Mystisk at Doodle kører så forskelligt hos os... - nå nok om det).
Ser frem til at se/høre nærmere på alt udstyret, du tager med :Thumpsup:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2588
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. dec 2012 20:34

LarsW skrev:Lyder som et rigtig godt initiativ i det østlige danmark :cool1:
Hvis det må være mig tilladt, så kan jeg dornere nogle frekvenstæller
Heatkit frekvenstæller model EIA-416 samt nogle andre ting, hvor pengene
tilkommer VintageHifi hvis dette er okay med jer.
Ved dog ikke ikke hvordan dette med donationer af ting samt penge skal forløbe :oops:

Måske kan det rotere lidt mellem landsdelene fra år til år - det er bestemt ikke noget forsøg på at Sjællandificere træffet - og Hald Hovedgård er jo et særligt sted ligesom Fyn ligger jo godt i midten af alting.

Donationer (flot af dig!) kan vel klares på den måde, at du giver hvad der kommer ind på salg af de sager, du gerne vil donere (der handles en del på træffet).
Så finder vi noget godt at bruge pengene til (forum'et, en præmie på træffet, tilskud til næste træf eller?).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2588
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf LarsW » fre 28. dec 2012 20:50

Captain Phoenix skrev:
LarsW skrev:Lyder som et rigtig godt initiativ i det østlige danmark :cool1:
Hvis det må være mig tilladt, så kan jeg dornere nogle frekvenstæller
Heatkit frekvenstæller model EIA-416 samt nogle andre ting, hvor pengene
tilkommer VintageHifi hvis dette er okay med jer.
Ved dog ikke ikke hvordan dette med donationer af ting samt penge skal forløbe :oops:

Måske kan det rotere lidt mellem landsdelene fra år til år - det er bestemt ikke noget forsøg på at Sjællandificere træffet - og Hald Hovedgård er jo et særligt sted ligesom Fyn ligger jo godt i midten af alting.

Donationer (flot af dig!) kan vel klares på den måde, at du giver hvad der kommer ind på salg af de sager, du gerne vil donere (der handles en del på træffet).
Så finder vi noget godt at bruge pengene til (forum'et, en præmie på træffet, tilskud til næste træf eller?).


Jeg giver hvad jeg kan, ikke for at fremhæve mig selv men fordi jeg syntes at dette forum skal bestå i rigtig mange år og det jeg giver skal gå til VintageHifi, dvs. dem som holder denne site optateret ( dette koster jo lidt tid samt softwareupdate + plads m.m.).
Jeg har en del som andre nok kunne få gælde af og måske til få penge. Dette bestemmer i jo selv og hvordan, men hvordan og hvorledes, med auktioner eller andet af disse samt penge til dette forum har jeg desværre ikke noget begreb om, men der findes jo mulighed for at finde ud af dette. Der er jo et stykke tid til endnu og jo jeg har da en plan om at dukke op hvis dette måtte være tilladt.
Jeg er sku´lidt gammeldags må jeg indrømme :lol: med min skrivemåde :lol:

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Tonni » fre 28. dec 2012 22:28

Lige til info...

Som jeg har skrevet til Mcs_5, Fredmarantz og PQRannes, er jeg dybt rørt over de tilbud der har været omkring min deltagelse! - Dog har jeg, af personlige årsager, valgt at lade min beslutning stå ved magt! Og for at spare jer for alt for mange spekulationer desangående, denne lille "sidebemærkning"!

Tusind tak for diverse tilbud! - Og endnu en gang, de bedste ønsker om et godt og hyggeligt træf!

Ser frem til at læse beskrivelserne der fra. Og ikke mindst at se billederne!!!

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf LarsW » fre 28. dec 2012 22:57

Jeg syntes måske efter at have nærlæst det meste, at jeg har måske været for snæversynet med omkring
mine ønske omkring min donation af div. måleudstyr osv. :oops:
Men så må demokratiet jo bestemme, folk her på denne site bestemme hvad det skal gå til.
Der er jo som sagt folk der sætter et Vintagearrangement på bennene og så er der andre som holder
denne website ved lige. Hvad skal det gå til ?? Og hvilket formål ?? Hvad vil være det bedste ??
Kom med nogle forslag og somsagt jeg kommer med div. ting, dog ikke det helt store.
Mads og Captain Phoenix samt andre , nogle ideér ??
Men hvad skal det gå til ??

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf pqrannes » fre 28. dec 2012 23:25

Overskud ved salg af sponsoreret (vintage)grej burde kunne gå i mange retninger: bidrag til vintagetræf (whiskey til aftenkaffen, reduktion af deltagerpris, præmier - som nævnt - til shootout og mere mere),

Det kunne også gå til drift af http://www.vintage.hifi.dk - da skal man have fat i MDA, som ejer og driver sitet.

Ellers kan vi bare drikke et evt. overskud op på træffet; jeg stiller gerne op.

PQR

EDIT: glemte jeg flotte gaver til arrangørerne? Nu er det nævnt.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Tonni » fre 28. dec 2012 23:51

Her savner jeg virkeligt en "like-knap" Peter!!!
Du kender jo, om nogen, til formalia omkring alt det her...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Fredmarantz » lør 29. dec 2012 03:01

LarsW skrev:Jeg syntes måske efter at have nærlæst det meste, at jeg har måske været for snæversynet med omkring
mine ønske omkring min donation af div. måleudstyr osv. :oops:
Men så må demokratiet jo bestemme, folk her på denne site bestemme hvad det skal gå til.
Der er jo som sagt folk der sætter et Vintagearrangement på bennene og så er der andre som holder
denne website ved lige. Hvad skal det gå til ?? Og hvilket formål ?? Hvad vil være det bedste ??
Kom med nogle forslag og somsagt jeg kommer med div. ting, dog ikke det helt store.
Mads og Captain Phoenix samt andre , nogle ideér ??
Men hvad skal det gå til ??

Mvh.
LarsW


Hej "LarsW"

- Jeg synes bestemt ikke, at du er "snæversynet" eller "gammeldags" - eller noget. Du ser ud til at "boble" for sagen og ønsker af bedste hjerte at gøre noget for sitet - og hele sammenhængen. Det er denne drift, som du øjensynligt er i besiddelse af, der gør det hele godt og virksomt - 10 points for det! :Thumpsup:

At man så efterfølgende og i slipvinden af denne styrke, som du fremviser, kan detaljere og finde måder, hvorpå man kunne bruge donationer/penge, som er et "spinoff" af donationer er en sag, som vi stille og roligt kan finde ud af - men der er da ingen tvivl om, at det skal være i fællesskabets ånd. Der har allerede været flere gode forslag fremme og det er jo bare fint. :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf LarsW » lør 29. dec 2012 10:31

Godt at høre de forskellige synspunkter og muligheder omkring donation :cool1:
Indtil videre samler jeg sammen og jeg tror nok der blive til en del, der jo et stykke tid endnu.
En lille smule NOS komponenter i form af div. germanium transer m.m. og noget Vintage HIFi
kunne det nok også blive til, der dog skal have lidt TLC, foruden div. måleudstyr som jeg har nævnt tidligere.
Men som sagt i bestemmer hvad pengene skal gå til og det kan jo være, at andre også får den samme idé
til dette arrangement eller bidrager med andet.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » lør 29. dec 2012 11:02

Hvis der lige frem kommer "donationer" i den form så kunne det være ok hvis noget af det gik til driften og den fremtidige drift af vintagehifi.dk

At penge skal gå til feks. whisky til om aften synes jeg ikke passer ind, da det ikke er alle som får glæde af det, pengene synes jeg skal bruges de steder hvor flest mulige får glæde af dem.
Og det siger jeg ikke fordi at jeg ikke drikker whisky for det gør jeg 8)

Men LarsW dejligt at læse, at du ånder så meget for det her :Thumpsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Max » lør 29. dec 2012 11:44

Af forskellige årsager er jeg afskåret fra at deltage i træffet, lidt træls da jeg tror det kunne være en positiv oplevelse at møde alle disse mennesker har fra listen, ligeledes kunne det at se, lytte, føle og handle jo ligeledes være spænnende og belærende.

Men hvis det kommer på tale at der skal doneres noget til driften af dette site, ja så syntes jeg helt klart at det skal være muligt at være med til denne donation også for dem der ikke er med til træffet.
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 29. dec 2012 12:58

Ja så er det afgjort, jeg har weekendvagt, altid hammer svære at bytte sig fra. I ønskes alle et godt og spændende træf, jeg må nok blive på Sy'fyn og trælle :(
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2013



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst