Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf LarsW » lør 29. dec 2012 13:22

Takker mange gange Mads og andre,og jo jeg ånder for dette unike forum, helt sikkert :cool1:
og hvis det er mig muligt, selv om jeg er en fattigrøv så donere jeg også gerne lidt mønt til
dette forum. Lige nu er der et par fødselsdage i de næste 2 måneder og det koster jo også
som bekendt :roll: .
En Weller lodekolbe model WTCP-S også kendt som " værkstedslodekolben" har jeg strikket sammen
og kommer med i donationen.
Fik købt lidt div. Weller kolber samt station i dag, fra et " dødsbo", hvor deres mand/far døde
for nogle måned siden. Har var tidligere tekniker og de har en del de står og skulle af med.
Således fik jeg en ekstra Weller i overskud og fik fremlagt et budskab over for de damer,
at der er et forum som sikkert vil være glade for donationer.
Men hvis måtte være mig tilladt at sige, whisky til dette arrangement. Nok ikke det bedste
selv om dette kunde lyde som en god idé. Hvad så hvis folk skal køre bilen hjem ??

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf mcs_5 » lør 29. dec 2012 13:27

LarsW skrev:Hvad så hvis folk skal køre bilen hjem ??

Folk kører jo først hjem dagen efter. Og forhåbentlig har de ikke drukket så meget, at de stadig er ukampdygtige dagen efter ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf LarsW » lør 29. dec 2012 13:42

mcs_5 skrev:
LarsW skrev:Hvad så hvis folk skal køre bilen hjem ??

Folk kører jo først hjem dagen efter. Og forhåbentlig har de ikke drukket så meget, at de stadig er ukampdygtige dagen efter ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Det kan du måske have ret i, men jeg lader nu tvivlen komme til sit rette. Det er jo ikke alle
der kender folk reaktioner efter indtagelse af nogle genstade m.m. Men jeg håber da, at der også
er styr på dette, for dem står bag næste Vintage træf.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf bjerager » lør 29. dec 2012 15:12

Hej - og tak for alle de positive tilkendegivelser. Hvis ikke folk ved det, så er det altså undertegnedes arbejdsplads, der stiller lokaler til rådighed for træffet. Man kan som sagt godt overnatte der under lidt primitive former, men mon ikke det går alt sammen. Vi vender selvfølgelig tilbage senere med et mere detaljeret program.

Anders
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Ehapa » lør 29. dec 2012 15:31

Jeg har ikke været til træf før, så vil lige hører om der der bliver brugt CD-afspiller, og PC som lydkilde??.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » lør 29. dec 2012 15:36

mcs_5 skrev:
LarsW skrev:Hvad så hvis folk skal køre bilen hjem ??

Folk kører jo først hjem dagen efter. Og forhåbentlig har de ikke drukket så meget, at de stadig er ukampdygtige dagen efter ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Ahh normalvis så køre de fleste hjem samme dag/aften.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » lør 29. dec 2012 15:59

Ehapa skrev:Jeg har ikke været til træf før, så vil lige hører om der der bliver brugt CD-afspiller, og PC som lydkilde??.


Pladespiller og CD plejer at blive brugt som kilde.
PC er ikke set endnu, og efter min mening så passer det heller ikke ind i et vi tagehifitræf.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf mcs_5 » lør 29. dec 2012 16:08

MDA skrev:Pladespiller og CD bliver brugt som kilde.
PC er endnu ikke set endnu, og efter min mening så passer det heller ikke ind i et vi tagehifitræf.

Det kommer vel an på hvor gammel PC'en er. Skal jeg medbringe en PC fra slutfirserne der kan spille MP3-filer? WAV og FLAC kan måske også klares, hvis harddisken er hurtig nok...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » lør 29. dec 2012 17:28

mcs_5 skrev:
MDA skrev:Pladespiller og CD bliver brugt som kilde.
PC er endnu ikke set endnu, og efter min mening så passer det heller ikke ind i et vi tagehifitræf.

Det kommer vel an på hvor gammel PC'en er. Skal jeg medbringe en PC fra slutfirserne der kan spille MP3-filer? WAV og FLAC kan måske også klares, hvis harddisken er hurtig nok...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


For min skyld ikke da træffet ikke har til formål at vise gamle computere. :Skor:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Ehapa » lør 29. dec 2012 18:29

MDA skrev:
mcs_5 skrev:
MDA skrev:Pladespiller og CD bliver brugt som kilde.
PC er endnu ikke set endnu, og efter min mening så passer det heller ikke ind i et vi tagehifitræf.

Det kommer vel an på hvor gammel PC'en er. Skal jeg medbringe en PC fra slutfirserne der kan spille MP3-filer? WAV og FLAC kan måske også klares, hvis harddisken er hurtig nok...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


For min skyld ikke da træffet ikke har til formål at vise gamle computere. :Skor:



Ok, 100% vintage, det gør det lidt svært for mig at vise mit grej som er fra 1957-68, jeg har min musik på pc, og min cd er fra 97.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf pqrannes » lør 29. dec 2012 18:57

Ehapa skrev:... Ok, 100% vintage, det gør det lidt svært for mig at vise mit grej som er fra 1957-68, jeg har min musik på pc, og min cd er fra 97.


Mon ikke der som tidligere ved træf er frit slag mht. signalkilder. Flere og flere seriøse audio-tosser (og vintage-ditto) bruger pc og lign. kilder som signalkilder; et eller andet sted må vintageprincippet jo høre op; hvor mange bruger f.eks. vintagekabler og kun sådan til at forbinde det gamle grej? Og må man så også kun spille vinyler og CDer fra før 1988? Nej, vel?

Og når det kommer til stykket, er det vel arrangørerne, som tager slæbet med at sætte træffet sammen, der har det afgørende ord. Jeg er sikker på, at Bjergager, X-ray & Captain Phoenix, som den tidligere arrangør (det er så mig) kunne, vil kunne se igennem fingrene med cd-afspillere som er nyere end 1988 og måske også (som jeg) synes det kunne være sjovt at prøve nye kilder (streaming af forskellig slags) af på det gamle grej; der er jo masser af plads i rummene med fri leg.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » lør 29. dec 2012 19:20

Det gir sig selv at CD afspiller og kabler har man set igennem fingere med når vi snakker vintage setup.

Skal vi ud i streaming, computer og Apple produkter mm. så går vi i mine øjne den forkerte vej.

Jah hvor går grænsen?
Personligt gad jeg også godt at høre en Mark Levison No. 52 på et sæt Mcintosh MC-30 men derfor synes jeg ikke at det høre hjemme til et vintagehifi træf.
Sådan noget kunne feks. være oplagt at gøre til de "mindre hygge træf" som der bliver holdt.

Jeg møder op til et vintagehifi træf for at se vintage grej og hygge med nye og gamle ansigter, ikke for at se på computer mm.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf mcs_5 » lør 29. dec 2012 19:32

MDA skrev:For min skyld ikke da træffet ikke har til formål at vise gamle computere. :Skor:

Så slipper jeg også for at finde et lydkort til min PS/2 P70 (P for portable). Men hvis der er noget der har sådan noget skrammel liggende, hører jeg da gerne fra dem alligevel :p

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Fredmarantz » lør 29. dec 2012 19:54

Ja- dét kan sgu da blive svært at have med at gøre - på den ene side set ...og på den anden..

Det at være med i et Vintage-hifi-forum - fællesskab - klub - society om man vil, handler vel først og fremmest om udstyret og dets historie?? - evt. sat ind i en samtid? - eller hvad?

De klassiske signalkilder, man i sin tid i "Vintagealderen" havde, var bånd (cassette/spole) - vinylplader/lak? - radio (FM) - og..... CD.

Ved de seneste træf har vi først og fremmest betjent os af CD - LP ...og bånd i mindre grad. På grund af angiveligt tåbelige FM-modtageforhold på Hald har vi ikke på nogen måde inddraget FM-tunere til andet end display, hvilket jeg altid har syntes var synd og ærgerligt. Jeg håber meget, at modtageforholdene er bedre i Hillerød, da vi jo så også kan høre radio :cool1: Radioen har været en meget stor del af mit Vintage-liv indtil nu...uanset om det var musik - radioavis eller debatprogrammer.-

Personligt har jeg det sådan, at det er et Vintagehifi-forum med vægten lagt på selve udstyret - musikken er for mig totalt sekundær idet det jo ikke er et musikforum. Kunne jo også være, at man var ligeglad med musik og i stedet samlede på lydeffekter formidlet gennem vintagegrejet?

Som en kuriøsitet brugte NASA og andre industriforetagener ofte Marantz model 9 forstærkeren (kaldet Marantz model 9120) til at styre "rysteborde" - men dét....er vist ikke noget med lyd. :lol:

Derfor har jeg det selv sådan, at hvis jeg blev drevet ud i et vintagemeeting, hvor strømmen var gået, ville jeg stadig nyde at gå rundt og kigge interesseret på apparaterne og deres indmad - kantophæng - finish - features - kigge brochurer - få historier osv....

Jeg vil mene, at man jo kan gøre, hvad man vil, men det "skrurrer" lidt i min sjæl, hvis man afvikler lyd fra en ikke-vintage-ting. Vi havde jo rigeligt dengang. Kunne man ikke låne sig frem?? -

hvis jeg tager noget elektronik med, så har jeg ikke plads til højttalere - og så må jeg prøve at låne mig frem.....

Hvis jeg "kun" havde en fin vintageforstærker, så ville jeg da gerne vise den frem og hvis folk skulle høre den, så ville jeg spørge, om det var muligt at implementere den i et andet anlæg på stedet.

Det er da fint og en "komplet" tanke, hvis man kunne tage et helt og komplet Vintage-anlæg med, men det er ikke sikkert, at vi alle kan gøre dette af forståelige pladshensyn. Jeg forstår også, at fx du, Peter, "nøjes" med at tage et sæt OB med (fylder en del)? - dette vil vel betyde, at du - som flere af os, kommer til at skulle have dem stoppet ind i et i forvejen opstillet anlæg.

Dette er bare nogle tanker og skal absolut ikke ses som andet en viderførelse af debatten...


Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7436
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » lør 29. dec 2012 20:12

Kunne ikke være mere enig freddy.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2013



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster