Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf mcs_5 » lør 29. dec 2012 20:35

Fredmarantz skrev:musikken er for mig totalt sekundær idet det jo ikke er et musikforum.

Lige der er jeg ikke enig med dig. Jeg synes det er særdeles interessant at høre folks musik. Og uden musik var der jo ikke så meget at bruge skramlet til ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Tonni » lør 29. dec 2012 20:39

mcs_5 skrev:
Fredmarantz skrev:musikken er for mig totalt sekundær idet det jo ikke er et musikforum.

Lige der er jeg ikke enig med dig. Jeg synes det er særdeles interessant at høre folks musik. Og uden musik var der jo ikke så meget at bruge skramlet til ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


HØRT!!!

Freddy der chokerede du mig! - Og jeg vælger at tro det var en provokation! ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4806
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Fredmarantz » lør 29. dec 2012 20:45

Helt ok - Mikkel!

Jeg forstår dig helt, men jeg vil dog alligevel med min slet skjulte finte prøve at holde os fokuserede på udstyret og ikke, hvad man hører på det.

I Hifi-diskussioner bruger man på ofte flad og til tider malplaceret vis analogier med biler (den med dækkene og lytterne fx). Jeg tillader mig så liiige at provokere lidt her med at de personer, som ofte er interesserede i vintage cars/klassiske biler - sjældent også er interesserede i asfalt :Skor: :lol:

Selvfølgelig skal vi da høre tingene spille musik - men musikken er og bliver sekundær for mig i denne sammenhæng. (vær opmærksom på, at jeg da skam er vældig interesseret i musik og har siddet/stået bag en guitar i snart 50 år.) -

Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz lør 29. dec 2012 20:53, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Fredmarantz » lør 29. dec 2012 20:50

Tonni skrev:
mcs_5 skrev:
Fredmarantz skrev:musikken er for mig totalt sekundær idet det jo ikke er et musikforum.

Lige der er jeg ikke enig med dig. Jeg synes det er særdeles interessant at høre folks musik. Og uden musik var der jo ikke så meget at bruge skramlet til ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


HØRT!!!

Freddy der chokerede du mig! - Og jeg vælger at tro det var en provokation! ;)


Ja- Tonni - det var en kærlig provokation, men du skal ikke blive chokeret - musik er mit liv og har brugt i titusindevis af aktive timer i musikken - live osv..... men jeg er med i dette forum for det lækre vintageudstyr og historiens skyld. Ellers kunne jeg jo ligeså godt vælge et andet forum, som beskæftiger sig med musik - uanset kilde og formidlingsteknik.

Det er altså lidt vigtigt, at jeg bliver forstået korrekt her....ellers bliver det jo trals for os alle :jul:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Ehapa » lør 29. dec 2012 21:59

Ok, jeg kan godt forstå at hvis man har hørt en milliard ting kan man være lidt mættet, men det ville for mig være kedeligt ikke at kunne høre tingene, Hvis nogen har en "gammel"
CD-afspiller med fjernbetjening eller volume kontrol vil jeg gerne låne den til træffet.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » lør 29. dec 2012 22:06

Undskyld for OT. Claus.
Du siger bare til hvis jeg skal rydde op i denne tråd og flytte alle OT. indlæg over i en ny tråd.

Mikkel og Tonni husk nu på vi alle har forskellige tilgang til vores hobby.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » lør 29. dec 2012 22:07

Ehapa skrev:Ok, jeg kan godt forstå at hvis man har hørt en milliard ting kan man være lidt mættet, men det ville for mig være kedeligt ikke at kunne høre tingene, Hvis nogen har en "gammel"
CD-afspiller med fjernbetjening eller volume kontrol vil jeg gerne låne den til træffet.


Jeg har en som du må låne.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Ehapa » lør 29. dec 2012 22:40

MDA skrev:
Ehapa skrev:Ok, jeg kan godt forstå at hvis man har hørt en milliard ting kan man være lidt mættet, men det ville for mig være kedeligt ikke at kunne høre tingene, Hvis nogen har en "gammel"
CD-afspiller med fjernbetjening eller volume kontrol vil jeg gerne låne den til træffet.


Jeg har en som du må låne.


Alletiders Tak :Thumpsup:
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » søn 30. dec 2012 00:29

Arrangørerne må lige komme på banen når de får tid, så vi kan få afgjort om computer mm. Er tilladt til træffet, så vi kan få den dør lukket, og vi kan komme videre med hvad det hele endeligt drejer sig om 8)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Ehapa » søn 30. dec 2012 00:53

Det var ikke for at skabe en debat, bare et simpelt spørgsmål da jeg ikke har deltaget på træf før, jeg kan fornemme
en hvis modstand mod PCer, hvilket jeg godt kan forstå, så jeg synes bare at initiativt tagerne til træffet skal sige "NO GO", en CD afspiller er helt fint med mig.

Godt Nytår
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Vintagehifi-træf 2013 - signalkilder og spritkørsel

Indlægaf Captain Phoenix » søn 30. dec 2012 12:33

Der har tidligere i tråden været rejst spørgsmål om signal-kilder (PC, streaming) og om det at have f.eks. whiskey-smagning ift at køre hjem.
Vi har vendt det i planlægningsgruppen og vil gerne melde følgende ud:

Signalkilder
De anlæg/set-up's, der indgår i de fælles seancer i aulaen (se programmet i første post) bør være "rene vintage"-anlæg - altså med vintage-signalkilder (=ca. 25 år gamle eller ældre).
Begrundelsen er, at hér (i aluaen) er hele set-ups, der vises frem og spilles på - det er så at sige hér vi holder vintage-fanen højest! (Om så et enkelt komponent kun har 23 år på bagen, så går det nok - det er mere at det er fra en vintage-periode).

De anlæg man medbringer til "fri leg" i de to lokaler, hvor vi alle kan flashe vores grej (både vise frem og spille på), kan godt rumme signalkilder som PC, PS, streaming mv. Her er det mere individelt, hvad man medbringer og vil vise frem for andre, så her er "frihedsgraderne" også større.

Whiskey-smagning og bilkørsel
Der har tidligere været en tradition for, at nogle deltagere medbragte specielle øl og/eller whiskey, som man syntes, at andre på træffet skulle smage - det er som regel sket hen under sengetid og i al fredsommelighed.
Vi går i planlægningsgruppen ud fra, at deltagerne er ansvarlige mennesker - også ift at køre bil hjem fra træffet.
Vi ser det ikke som vores opgave at være kontrollører på dette punkt - men alle har jo en moralsk forpligtelse til at gribe ind, hvis nogen er ved at foretage sig noget, der kan være farligt for dem selv eller andre.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf MDA » søn 30. dec 2012 12:36

Det er bare et mega godt udlæg :jul:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - signalkilder og spritkørsel

Indlægaf kbekke » søn 30. dec 2012 13:41

Captain Phoenix skrev:Der har tidligere i tråden været rejst spørgsmål om signal-kilder (PC, streaming) og om det at have f.eks. whiskey-smagning ift at køre hjem.
Vi har vendt det i planlægningsgruppen og vil gerne melde følgende ud:

Signalkilder
De anlæg/set-up's, der indgår i de fælles seancer i aulaen (se programmet i første post) bør være "rene vintage"-anlæg - altså med vintage-signalkilder (=ca. 25 år gamle eller ældre).
Begrundelsen er, at hér (i aluaen) er hele set-ups, der vises frem og spilles på - det er så at sige hér vi holder vintage-fanen højest! (Om så et enkelt komponent kun har 23 år på bagen, så går det nok - det er mere at det er fra en vintage-periode).

De anlæg man medbringer til "fri leg" i de to lokaler, hvor vi alle kan flashe vores grej (både vise frem og spille på), kan godt rumme signalkilder som PC, PS, streaming mv. Her er det mere individelt, hvad man medbringer og vil vise frem for andre, så her er "frihedsgraderne" også større.

Whiskey-smagning og bilkørsel
Der har tidligere været en tradition for, at nogle deltagere medbragte specielle øl og/eller whiskey, som man syntes, at andre på træffet skulle smage - det er som regel sket hen under sengetid og i al fredsommelighed.
Vi går i planlægningsgruppen ud fra, at deltagerne er ansvarlige mennesker - også ift at køre bil hjem fra træffet.
Vi ser det ikke som vores opgave at være kontrollører på dette punkt - men alle har jo en moralsk forpligtelse til at gribe ind, hvis nogen er ved at foretage sig noget, der kan være farligt for dem selv eller andre.


En meget fornuftig og pragmatisk udmelding synes jeg. Personligt så/hørte jeg meget gerne et virkeligt gennemført '78 rpm/mono-setup. Men det er måske FOR vintage? :p
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf bjerager » søn 30. dec 2012 14:02

Kan det blive FOR vintage?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program mv.

Indlægaf Strandvaskeren » man 31. dec 2012 00:32

Jeg synes det er helt fint med primært vintage, men hvis alt SKAL være vintage havde vi sandsynligvis ikke fået hørt det der havesetup om natten ved sidste træf, hvilket jeg synes ville have været synd. Jeg husker da også jeg hørte en eller anden sangerinde på Rubens kolossale højttalere, men kilden var da en alt for moderne cd afspiller.

Jeg har det sådan, at det er cool hvis det primært er vintage, men hvis en eller anden liner op med åbne baffler og det primært er dem jeg skal høre, så går min verden ikke i spåner fordi der lige bliver spillet et enkelt nummer eller to fra en moderne lydkilde fordi vedkommende ikke har nummeret på vinyl.

Jeg kunne godt finde ud af at opleve havesetuppet selv om det vist var en eller anden mp3 spilledåse der leverede signalet og det var heller ikke et problem for mig at lægge øre til Rubens hornlyd selv om et par af numrene kom ud af en for ung cd. Det er selvfølgelig skæggest hvis det er vintage hele vejen, men jeg er sgutte "religiøs".. :p

Hvad angår det med donationer og få brugt et eventuelt overskud, så kunne en mulighed være at give "bro-tilskud" til dem der kommer fra den modsatte del af landet. I Alfa Romeo Klub Danmark er det ret almindeligt at give lidt rabat på arrangementer til dem der kommer langvejs fra, ikke at det som sådan financierer rejsen men lidt har også ret. Men det starter selvfølgelig med at der ER et overskud vi ikke ved hvad vi skal stille op med.. ;)
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2013



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst