Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf Captain Phoenix » lør 19. jan 2013 18:31

En status på Vintagehifi-træffet d. 9. marts 2013 (pr. medio januar):

Der er rigtig god tilslutning til træffet: 19 "Helt sikkert" og 15 "Sandsynligvis", så mon ikke vi bliver 30-40 stykker.
Info om endelig (=bindende) tilmelding, overnatning, betaling mm. kommer senere (ca. 1. februar).
Træfprogrammet findes i den første post om træffet - viewtopic.php?f=621&t=3039)

Har du endnu ikke tilkendegivet din interesse, er du velkommen på linket her: http://doodle.com/7gzvy93hr6xgysxm. Det er også her man gerne må skrive, hvis man vil tage anlæg med til de fælles præsentationer/lytninger i Aulaen (benyt Kommentar-feltet nederst på siden for ovenstående link).

Der er allerede nogle, som har meldt sig på med anlæg/set-up - men der er stadig plads til flere:

    To OB (Open Baffel)-tilhængere (pqrannes og Xray) har meldt sig - men vi skal da have 1-2 OB-sæt mere på banen!

    Gottschalck og KlausM har meldt sig på med hhv "ERA/JBL/Wharfedale/Ortofon-KS601"-combo og "Hafler/Dynaudio"-hjørne. Det lyder godt - og også her er der plads til 1-2 kombattanter mere!

    mcs_5 og Fredmarantz er også på banen med hhv. lidt ældre gør-det-selv rørgrej og (selvfølgelig) blålysende Marantz'er. Om det skal indgå i en fælles Aula-præsentation er vist uklart - I er ihvertfald velkomne (sig bare til).

    Og så lægges der op til "Dogme-shoot-out": Anlæg, der har kostet max. kr. 500,- (højttalere, forstærker/radio og min. én signalkilde) dyster mod hinanden. Kbekke - der startede dogme-dillen - bør føle sig moralsk forpligtet til at stille op. Og jeg har selv tænkt mig at give ham - og forhåbentlig 4-5 andre - kamp til stregen!

    Det vil også være godt med et lounge-anlæg, der kan levere hyggen i biblioteket på de små timer - hvem vil?

Så altså: En opfordring til at komme på banen med hvad du synes vi andre skal lægge ører og øjne til på træffet. Ud over anlæggene til de fælles sceancer er der jo mulighed for "fri leg" i et par lokaler - demo, køb/salg, pille ved osv. - anlæg og dele til dette behøver ikke "forhåndstilmelding".

Til sidst et par foto fra stedet for træffet - taget under researchen i efteråret.

Lokaliteten set udefra:
Billede

Kig ud over Aulaen hvor de fælles lytninger finder sted.
Der bliver café-område på den repos, hvorfra billedet er taget (så kan kan følge lidt med også under kaffe/øl-pauserne):
Billede

Bjergager og Xray besigtiger ét af de to lokaler til fri leg. Loftsplader og linolium-gulve skulle give en god akustik:
Billede

Et hyggeligt hjørne i biblioteket:
Billede
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf Fredmarantz » lør 19. jan 2013 19:47

Jeg synes simpelthen, at det ser fantastisk godt ud - skønne omgivelser og fede lokaler. Klart forskelligt fra Hald, som er/var overdådigt og stemningsfyldt, men dette besidder faktisk nogle similære kvaliteter - og kan være mindst lige så godt. Vi skal bare være glade for, at vi har denne mulighed - og ikke skal sidde i et nedlagt industrilokale et eller andet sted i et ensomt industrikvarter.

Jeg glæder mig rigtig meget!

Godt forarbejde og god præsentation!


Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf LarsW » lør 19. jan 2013 20:47

Nu er det, det første Vintagetræf jeg kommer til, men jo det ser rigtig flot ud
og med gode muligheder for div. deltager til at udfolde sig :thumbsup:

Jeg har haft og har stadigvæk lidt småtravlt med at finde div. ting til donationen
til Vintage træffet. Men har lavet lidt billeder af nogle af tingene måleudstyr, loddekolbestation,
div. kabelruller, måleur + et lille udsnit af div. NOS Germanium transer + dioder i poser.
Beklager støvet :( , men har ikke haft tid til at give dem en klud, men det skal jeg nok nå :cool1:

Donation 2013-1.jpg


Donation 2013-2.jpg


Håber at det kan kan give lidt til Vintagetræffet, så dem der står for det kan evt. give en præmie
eller andet.

Mvh.
LarsW
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf MDA » lør 19. jan 2013 21:01

Super fin præsentation, ser ud som om det nok skal blive et fantastisk træf :OLO:

Fine fine ting du har valgt at donere til træffet LarsW :thumbsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf LarsW » lør 19. jan 2013 21:32

Jeg takker mange gange Mads.

Selv syntes jeg ikke at det er det helt store, men er somsagt brugbart
til Vintage HiFi ting osv. alt måleudstyret skulle gerne virke og tunern
ligeså men mangler tunerknap. Men HK receivern er "død" og skal nok have
en omgang inde som ude. Har ikke haft tid til at kigge på den, så den bliver
som sagt også taget med til donationen + alle de andre ting.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf pqrannes » lør 19. jan 2013 21:36

Det ser nemlig rigtig godt ud. Jeg glæder mig.

Jeg har - som nævnt ovenfor - tænkt mig at medbringe et OB-setup bestående af i det mindste mine Siemens Klangfilm enheder i OB, trukket af Siemens Klangfilm "monoblokke" (aka filmfremvisere). Forforstærker-delen er enten min McIntosh(ish) klon (hvis jeg får lov - den er jo ikke egentligt vintage) eller min Tresham DR1 pre-amp fra ca. 1981 (og altså vintage).

Kilden er ikke fastlagt; jeg har vist ikke plads i bilen til en grammofon (en vintagehifi-bruger fra Viborg er blevet lovet et lift), så skal det være vintage, må jeg få min Philips CD-104 til at spille eller hanke op i Marantz CD-73eren og håbe den spiller i den tid, jeg får til min rådighed. Eller låne mig frem til en "godkendt" kilde.

Det bliver sjovt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf Tonni » søn 20. jan 2013 02:38

Skulle det knibe, med en kilde Peter, har jeg netop fået en Philips CD373 (TDA1541) i huset. Den er fra 1988 og dermed et "grænsetilfælde", der kan lånes... Den er endda ikke pillet i. - Endnu... :Skor:

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf Louis » søn 20. jan 2013 12:45

Man begynder stille og roligt at glæde sig. Jeg bliver nok nød til at trække "sansynligvis" noget længere end 1 febuar, da jeg ikke ved om jeg har fri den pågældende dag. Men det regner jeg da stærkt med:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf Sorenki » søn 20. jan 2013 13:37

jeg har skrevet i den anden tråd, på Doodlen og nu også her, at jeg også er villig til at medbringe et setup og fortælle lidt om min indgangsvinkel til det, hvis det har interesse!

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf bjerager » søn 20. jan 2013 16:49

santashooter skrev:jeg har skrevet i den anden tråd, på Doodlen og nu også her, at jeg også er villig til at medbringe et setup og fortælle lidt om min indgangsvinkel til det, hvis det har interesse!

mvh.
Søren


Det har det da bestemt!
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf kbekke » søn 20. jan 2013 23:34

Nice try, Claus.

:lol:

Men... der er jo lige det problem, at mit dogmeanlæg efterhånden er spredt for alle vinde :oops: og jeg selv har vist også gennemgået mindst et par inkarnationer i den evige jagt på hifi-nirvana siden da. Det betyder skam ikke, at jeg ikke længere synes at det oprindelige dogme-koncept er interessant - jeg har bare ikke rigtigt noget for tiden, der opfylder lige præcis de kriterier.

Egentlig havde jeg besluttet IKKE at stille med noget - der er jo så mange herfra, der har så meget fedt grej og brænder for netop grej-delen af vores hobby.

Personligt glæder jeg mig f.eks. meget til at se/høre Gottschalcks Ortofon-projekt (hvad med B&O'en nu vi er igang?) og så har jeg selvfølgelig et håb om at vi bliver præsenteret for mindst en (1) fungerende Marantz 2385 fra MDA's værksted.

Og iøvrigt er jeg heller ikke særligt god til at præsentere nogetsomhelst "IRL" som man siger på nudansk.

Men alligevel rumsterer der lidt i baghovedet og jeg er jo kommet i indgreb med nogle personager herovre, der er næsten lige så egne som jeg selv. Så måske... vi ved fælles hjælp finder på et eller andet? Jeg har et par ideer - men kunne selvfølgelig ikke drømme om at afsløre dem på forhånd. Der skal også være plads til det uventede ikke?

Set herfra tegner Det Sjællandske Initiativ ihvertfald rigtigt godt indtil videre og jeg ser frem til at møde både gamle og nye vintagehifi-venner i Hillerød.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf mcs_5 » man 21. jan 2013 00:13

Captain Phoenix skrev:mcs_5 og Fredmarantz er også på banen med hhv. lidt ældre gør-det-selv rørgrej og (selvfølgelig) blålysende Marantz'er. Om det skal indgå i en fælles Aula-præsentation er vist uklart - I er ihvertfald velkomne (sig bare til).

Jeg skal lige finde ud af, om det jeg tager med bliver til et komplet anlæg...

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf X-ray » man 21. jan 2013 01:14

Captain Phoenix skrev:Bjergager og Xray besigtiger ét af de to lokaler til fri leg.....

....og strømpesokker ;)

Billede

Ja - husk at huset er "sko-frit" område :!:.... Det bliver rigtig hyggeligt :p

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf pqrannes » man 21. jan 2013 23:11

Tonni skrev:Skulle det knibe, med en kilde Peter, har jeg netop fået en Philips CD373 (TDA1541) i huset. Den er fra 1988 og dermed et "grænsetilfælde", der kan lånes... Den er endda ikke pillet i. - Endnu... :Skor: i


Tusind tak, Tonni, for tilbuddet. Mon ikke jeg kan holde min Philips cd--104 kørende? Desværre synes den ikke at lyde så godt som en (tilfældig) Harman Kardon CDspiller med spdif-udgang og min Scott Nixon (NOS) rør-DAC med et af rørglads venligst udlånte ecc88 (dvs e88cc) rør. Jeg må hellere også prøve Marantz CD-73eren af; måske den kan være med.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagehifi-træf 2013 - status, fotos & opfordring!

Indlægaf X-ray » tors 31. jan 2013 11:20

Captain Phoenix skrev:Der er allerede nogle, som har meldt sig på med anlæg/set-up - men der er stadig plads til flere...:

Så altså: En opfordring til at komme på banen med hvad du synes vi andre skal lægge ører og øjne til på træffet. Ud over anlæggene til de fælles sceancer er der jo mulighed for "fri leg" i et par lokaler - demo, køb/salg, pille ved osv. - anlæg og dele til dette behøver ikke "forhåndstilmelding".

Lad os få nogle flere i spil.... ;)

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2013



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster