Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf Captain Phoenix » søn 3. mar 2013 23:22

Så er de sidste ting faldet på plads - og vi kan løfte sløret for det mere præcise program for træffet.
Vi glæder os til at mødes rigtig mange Vintagehifi'ere - vi bliver 50 i alt :cool1:

    13:00 Træffet åbnes i Aulaen
    (adgang fra kl 10 til opstilling mv.).

    13:30 Første lyttesession i Aulaen:
    - Ehapa og (((0))): Maihak V73 Røramp. + Saba Green Cones/reso.
    - Pqrannes: Siemens Klangfilm OB-setup.
    - X-ray: Trio WX-400 + TD124diy + Tandberg56' OB setup.
    - R-l-b: Snegle-højttaleren - videreudvikling fra tidligere træf.

    15:10 Kaffepause m. hjemmebagt kage.

    15:30 Anden lyttesession i Aulaen:
    - Santashooter: Luxman PD441 + Marantz 3300/250 + JBL L100.
    - KlausM: Hafler SS + Dynaco.
    - Fredmarantz og NikonSP: Marantz 16B + model 33 + model 20 med mere + JBL L166.
    (varer ca. til 17:10)

    18:00 - Oplæg og smagning af (vintage)-øl i Biblioteket

    19:30 - Middag i Biblioteket

    20:30 - Dogme shoot-out i Aulaen (anlæg til max. 500,-):
    Ferr31, Gottschalck, KlausM, mickr, Sommer og Captain Phoenix stiller op.
    Alle er velkomne som dommere til at stemme det bedste Dogme-anlæg ind!

    Senere laver Helmer et udendørs nat-indslag (som sidste år):
    "Nat-indslaget handler om at slippe fri af dårlig akustisk rumindflydelse. Om at skærpe sine sanser! Mørket giver som bekendt lugte og høresansen et boost - øger focus!"
Ind imellem programpunkterne er der "fri leg" i de lokaler, hvor man kan opstille sine ting (apparater til salg, anlæg til demo, LPer/CDer til at sælge osv.). Man er naturligvis heller ikke nødt til at være til alle de fælles sessioner, men kan gå rundt som man har lyst til.

VIGTIGT: Husk selv at medbringe drikkevarer (vi køber et lille lager øl/vand, men har ikke nok til alle) samt indendørs-sko.

Mange hilsner fra arrangørgruppen
Bjerager, X-ray og Captain Phoenix
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

På dagen...

Indlægaf Captain Phoenix » lør 9. mar 2013 09:01

Så er det dagen for Vintagehifi-træf 2013 - og den starter på smukkeste vis med sol, fuglekvidder og tørvejr.

Vi bliver 50 deltagere i alt - og det skal nok blive skægt, hyggeligt, interessant og alt det andet, som vintagehifi også er.

DMI varsler tørt til Helmers aften-udendørs-lytte-session - men frost og frisk vind... Brrr... Husk det varme tøj!

På gensyn lige om lidt :Thumpsup:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf Michael85 » lør 9. mar 2013 12:47

Hej.
Rigtig god fornøjelse til jer allesammen i dag! Det ser ud til at blive alletiders træf :cool1:
Jeg bliver simpelthen lige nødt til at høre jer om der her på dagen stadig er plads til/mulighed for, at undertegnede samt to hifi interesserede venner kunne få lov til "at være med". ?
Det var min oprindelige plan at tilmelde mig træffet, når vi kom det lidt nærmere. Men grundet travlhed og en god portion forglemmelse, har jeg ikke formået at trumfe hverken tilmelding eller forespørgsel vedr. mine to kammerater igennem. Idéen var vi ville dukke op ca. midt på eftermiddagen og betragte alle de fine klenodier, få en god snak over et par øl og ellers nyde stemningen med jer andre. Betalingen er en selvfølge, ligesom vi ikke regner med at spise med jer da i ligesom ikke har haft mulighed for at vide vi gerne ville med.
Hvis der overhovedet er nogen der når at se dette indlæg før i er i "træfmode" må i meget gerne lige give besked tilbage. - ellers kan det være vi kommer forbi og banker på ;)

..om ikke andet, rigtig god fornøjelse til jer allesammen. L::L
Mvh. Michael
Michael85
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11 okt 2012
Lokalitet: København NV

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf KlausM » søn 10. mar 2013 09:38

Tusind tak til især vores tre værter for en veltilrettelagt dag, det var som altid inspirerende og lærerigt samvær.

Spændende ølsmagning og dejlig mad, og tak for kage til kage-bagerne.

Efter at have justeret forlygterne på Lupo'en noget ned, så de ikke blændede de modkørende, nåede jeg hjem uden problemer.

Glæder mig til at se kaptajnens billeder?

MH Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf Helmer » søn 10. mar 2013 10:34

Hej alle Vintager.
Tak for et fremragende arrangement :)
Rigtig sjov ølsmagning og dejlig mad fra Anders b´s hånd.
Mange fede lytte-oplevelser!
Jeg selv var virkelig imponeret over Hackenberg´s imf 60
som virkelig fik sat skub i tingene!
Og sikke en basssss.
Helmer
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Helmer
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 09 feb 2011

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf Marantzman » søn 10. mar 2013 14:11

Kære alle

Tak for et skønt og interessant vintagetræf som jeg desværre måtte forlade inden øllet og maden kom på bordet. Kunne godt have blevet der mange timer endnu, men pligter kaldte.
Der var mange fine setups at lytte til og kigge på, men eftermiddagens mest overraskende oplevelse for mig var nok Voigt højtalerne i sneglehus som jeg sad lige foran. De havde i mine ører en imponerende evne til at formidle akustisk musik. Det var også interessant at høre et par JBL 166 som jeg inden da aldrig havde lagt ører til, så vidt jeg husker.
Og så var det rart at få sat ansigter på forum medlemmerne :p

Endnu en gang tak.

Mvh
Bjarne
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf LarsW » søn 10. mar 2013 15:32

Takker mange gange de tre arrangører som stod for træffet for et rigtig flot
og veludført arrangement :thumbsup:
Mange lytteindtryk blev dannet ud fra div. opsæt og gav også blod på tanden på et
givent tidspunkt at eksperimentere mere.
Men alt i alt, en rigtig flot og vellykket arrangement samt, at man fik sat ansigt
på div. personer som man har skrevet og læst om, dejligt at kunne møde jer :cool1:

P.S. Hvordan gik det med donationen ?? Auktion eller andet over tingene ??

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf Captain Phoenix » søn 10. mar 2013 17:33

LarsW skrev:P.S. Hvordan gik det med donationen ?? Auktion eller andet over tingene ??

LarsW, Cinemad (og andre?) donerede ved træffet nogle ting til et godt Vintahifi-formål.
Der var ikke tid til at lave en egentlig auktion på selve træffet, men 3 af delene fandt nye ejere og 300,- blev sikret til det gode formål.
Resten af sagerne er indtil videre oplagret på Kontikiskolen (hos bjerager), så laver vi en auktion på sitet her over dem.
Der bliver sikkert også et lille overskud fra selve træffet, som kan gå til gode formål - vi vender tilbage når det hele er gjort op.

En foto-tråd fra træffet er på vej...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf Dan63 » søn 10. mar 2013 17:55

Hej! Først tak til de 3 arrangører for dette mit første træf. Det var en super oplevelse! Så et sådant deltager jeg meget gerne igen.
Bestemt en tak til dem, der gav en lille hånd, hvor det var nødvendigt! Ingen nævnt ingen glemt! :)
Det blev en rolig nat trods nattesøvnen blev lidt afbrudt af en "shamandnybegynder" :p. Måske vil han fremføre lidt trommedans for os andre næste gang. :)
Håber alle er kommet vel hjem uden skader!

Mange venlige hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf kbekke » søn 10. mar 2013 21:50

Også en stor tak herfra til både arrangører og deltagere for et topklasse-træf. Jeg håber at vi ses i 2014, hvis ikke før.

:cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf vintagemonster » søn 10. mar 2013 22:32

En stor tak herfra, til de tre arrangører for et super godt setup, fede omgivelser, lækker mad og et meget hyggeligt miljø. Det var min første tur på træffet og det bliver absolut ikke det sidste! Det var en fornøjelse at ose rundt og lytte og snakke med jer alle. Oven i købet stod en pragtfuld Marantz og kaldte på en ny ejermand - så den måtte jeg jo bare have med hjem. Glæder mig til at komme videre med den.
vintagemonster
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24 jan 2013
Lokalitet: Holte

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf Peter L » søn 10. mar 2013 23:06

Tak for et supergodt træf. :thumbsup: Jeg sidder og fordøjer gårsdagens oplevelser med et godt glas rødvin, Miles Davis i baggrunden, og overvejer hvor der kan blive plads til et sæt OB-højttalere i stuen. Det er ikke hverdagskost at få så meget inspiration og aha-oplevelser på en lørdag eftermiddag/aften. Tak til alle for en god dag!

Peter
Luxman & JBL
Brugeravatar
Peter L
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14 sep 2010
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Hørsholm

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf sommer » søn 10. mar 2013 23:08

Der skal også lyde en stor tak herfra - specielt til arrangørerne, der gjorde det muligt :OLO: En dejlig dag/aften med mange (lytte)indtryk og knald på programmet - fedt! Håber vi ses igen næste år et sted...

mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf mcs_5 » søn 10. mar 2013 23:30

Tak for et godt og hyggeligt arrangement!

Men det er hårdt at være til træf, så jeg væltede om i sengen lige så snart jeg kom hjem ;)

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagehifi-træf 2013 - Program - husk drikkevarer

Indlægaf Boptilyoudrop » man 11. mar 2013 09:40

Forrygende træf! Fantastisk oplevelse og fine folk hele vejen rundt! Hvor er det skønt at dykke ind i sådan boble, hvor finanslovsforviklinger, skattebilletten og alt det der er lukket ude for en hel weekend.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland


Tilbage til Vintagehifi træf 2013



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst