Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf mickr » ons 13. mar 2013 01:15

Gottschalck skrev:Jeg var selv ret overrasket over den fine lyd, hvor selv Kraftwerk og det der fjollede human League lød ok. Egentligt synd at de fleste deltagere var bukket under for nattens sene timer, for det lød faktisk ret fedt og ukompliceret - ikke så mange detaljer og stram bas, men mere sjov og ramasjang og selv om det til tider var ret højt, spillede det varmt og aldrig grimt og Whafedale 3 XP højtalerne tog de 10 watt med ophøjet ro på nattens sidste timer fra to til fem.

Venligst


"Fjollede Human League" Må jeg være fri; "Reproduction" er det eneste album de lavede, der ikke er fjollet! ;)

Anyways - dit lille "natsetup" lød altså nærmest magisk i mine ører.

Tusind tak alle - ikke mindst arrangørerne for et uovertruffent arrangement! Jeg er ny i det her cirkus, famler rundt i blinde, og fatter generelt ikke en skid. Jeg havde en fest i Hillerød!

At min datters "Low end anlæg til teenageværelse" http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=559&t=1817&p=15363#p15363 med en Philips 212 Electronic som signalkilde http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=558&t=1868&hilit=philips+212 endte med at vinde dogmeshootoutet var jo helt vildt. Min datter er pavestolt!

Igen: tak til alle - ikke mindst Bjergager, der bare piskede rundt med tomme øldåser i favnen, mens han holdt liv i en ganske anstændig chili på komfuret, og havde overskud til at hjælpe med alt muligt undervejs. Kaptajnen og X-ray havde også deres at se til, men man mærkede aldrig noget stress.

Vi ses!
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf bjerager » ons 13. mar 2013 08:03

mickr skrev:
Gottschalck skrev:Jeg var selv ret overrasket over den fine lyd, hvor selv Kraftwerk og det der fjollede human League lød ok. Egentligt synd at de fleste deltagere var bukket under for nattens sene timer, for det lød faktisk ret fedt og ukompliceret - ikke så mange detaljer og stram bas, men mere sjov og ramasjang og selv om det til tider var ret højt, spillede det varmt og aldrig grimt og Whafedale 3 XP højtalerne tog de 10 watt med ophøjet ro på nattens sidste timer fra to til fem.

Venligst


"Fjollede Human League" Må jeg være fri; "Reproduction" er det eneste album de lavede, der ikke er fjollet! ;)

Anyways - dit lille "natsetup" lød altså nærmest magisk i mine ører.

Tusind tak alle - ikke mindst arrangørerne for et uovertruffent arrangement! Jeg er ny i det her cirkus, famler rundt i blinde, og fatter generelt ikke en skid. Jeg havde en fest i Hillerød!

At min datters "Low end anlæg til teenageværelse" http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=559&t=1817&p=15363#p15363 med en Philips 212 Electronic som signalkilde http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=558&t=1868&hilit=philips+212 endte med at vinde dogmeshootoutet var jo helt vildt. Min datter er pavestolt!

Igen: tak til alle - ikke mindst Bjergager, der bare piskede rundt med tomme øldåser i favnen, mens han holdt liv i en ganske anstændig chili på komfuret, og havde overskud til at hjælpe med alt muligt undervejs. Kaptajnen og X-ray havde også deres at se til, men man mærkede aldrig noget stress.

Vi ses!

Enig! Man skal ikke dizze Human league
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf bjerager » ons 13. mar 2013 08:04

Forresten, hvem var det, der spillede trommer?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf Captain Phoenix » ons 13. mar 2013 08:19

bjerager skrev:Forresten, hvem var det, der spillede trommer?

Hvis du mener hvem der gav sig til at "øve sig" på de congas, der stod lige udenfor soverummene kl. 4 om natten?!?
Tjae... Jeg vil sige det lød lidt som noget Bop-musik... Måske inspireret af titlen på Ry Cooders album fra 1979... Den med det lyserøde cover... :p
(Forresten det første album der var digitalt optaget/mixet, så vidt jeg husker).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf High Sky » ons 13. mar 2013 09:41

Forresten var det efter mine ører Kaptajnens B&O højttalere som var den abosolut bedste lyd i dogme dysten. Jeg må jo med røde ører indrømme at jeg aldrig havde troet at et sæt gamle B&O kunne spille så åbent i mellemtonen. Deres svage punkt var klart diskanten, uha den sled hårdt et par gange.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf Captain Phoenix » ons 13. mar 2013 12:00

High Sky skrev:Forresten var det efter mine ører Kaptajnens B&O højttalere som var den abosolut bedste lyd i dogme dysten. Jeg må jo med røde ører indrømme at jeg aldrig havde troet at et sæt gamle B&O kunne spille så åbent i mellemtonen. Deres svage punkt var klart diskanten, uha den sled hårdt et par gange.
Takker for støtten, Sky. Jeg synes bestemt også mine små yndlings-Beovox'er gør det godt og musikalsk (og røg aaalt for tidligt ud af dysten ;) ).

Men sådan er det vel for alle os, der synes vi har "gravet" noget særligt frem for næsten ingen penge og har puslet om det: Man holder lidt mere af "skidtet" end hvis man bare havde købt noget fix-og-færdigt til markedsprisen. Det er det gode ved Dogme-hifi!

PS:
Diskanten (Philips AD 0160) er bestemt ikke verdens bedste og peaker noget omkring 13-17 kHz som det også kan ses på målingerne fra renoveringen af det sæt, der var med i dysten - men verdens værste dome tweeter er det heller ikke.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf mickr » ons 13. mar 2013 13:05

Jeg syntes bestemt også at de gjorde noget helt rigtigt (hvilket jeg også sagde til dig) og de er samtidig så flotte, håndterlige og fleksible mht. placering, at de burde være standardhøjttaleren på teenageværelser. Desværre har de bare det der fnidrende shout, som jeg får hovedpine af. Dit anlæg var så ikke alene om at lide af råbende diskant, i mine utrænede ører. Mine højttalere undlod sådan set bare at deltage deroppe...
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf zaragon » ons 13. mar 2013 13:38

bjerager skrev:
mickr skrev:
Gottschalck skrev:Jeg var selv ret overrasket over den fine lyd, hvor selv Kraftwerk og det der fjollede human League lød ok. Egentligt synd at de fleste deltagere var bukket under for nattens sene timer, for det lød faktisk ret fedt og ukompliceret - ikke så mange detaljer og stram bas, men mere sjov og ramasjang og selv om det til tider var ret højt, spillede det varmt og aldrig grimt og Whafedale 3 XP højtalerne tog de 10 watt med ophøjet ro på nattens sidste timer fra to til fem.

Venligst


"Fjollede Human League" Må jeg være fri; "Reproduction" er det eneste album de lavede, der ikke er fjollet! ;)

Anyways - dit lille "natsetup" lød altså nærmest magisk i mine ører.

Tusind tak alle - ikke mindst arrangørerne for et uovertruffent arrangement! Jeg er ny i det her cirkus, famler rundt i blinde, og fatter generelt ikke en skid. Jeg havde en fest i Hillerød!

At min datters "Low end anlæg til teenageværelse" http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=559&t=1817&p=15363#p15363 med en Philips 212 Electronic som signalkilde http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=558&t=1868&hilit=philips+212 endte med at vinde dogmeshootoutet var jo helt vildt. Min datter er pavestolt!

Igen: tak til alle - ikke mindst Bjergager, der bare piskede rundt med tomme øldåser i favnen, mens han holdt liv i en ganske anstændig chili på komfuret, og havde overskud til at hjælpe med alt muligt undervejs. Kaptajnen og X-ray havde også deres at se til, men man mærkede aldrig noget stress.

Vi ses!

Enig! Man skal ikke dizze Human league


wow - jeg bli'r bare MER' OG MER' ked af, at jeg ikke kunne være med, når jeg ser herlige billeder af gear og herlige folk, der spiser TANDBERG-kage og får Chili con Carne!! Surt, at jeg ikke var der, med en flaske rødvin under armen! æv!

OK - det må jeg jo se at komme efter næste år.... Vejret taget i betragtning, ville det måske være en overvejelse værd at lægge træffet lidt senere?? Lige nu sner det helt vildt i nordsjælland!

Human League - det var vist egentlig derfor, jeg ville skrive... jeps - husker dem udmærket. Har faktisk selv den første LP med dem, med "Don't You Want Me"... den er skam ikke dårlig, og den åbnede da mine øjne (ører) lidt for "glam-rock'en" dengang. Min gamle kæreste ku' nogle tricks dér, men jeg har aldrig overgivet mig til David Bowie, omend jeg har hørt at hans nye album skulle være godt. Hans vokal er som Anne Linnet's: Lyder som skabt i en baggård af en sinus-generator! (sorry, men ta' det med humor, fans af begge). "Fascination" var også god fra Human League dengang. ... der var så meget "dengang da".... :shock:

-z- ;)
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf zaragon » ons 13. mar 2013 13:44

Captain Phoenix skrev:
bjerager skrev:Forresten, hvem var det, der spillede trommer?

Hvis du mener hvem der gav sig til at "øve sig" på de congas, der stod lige udenfor soverummene kl. 4 om natten?!?
Tjae... Jeg vil sige det lød lidt som noget Bop-musik... Måske inspireret af titlen på Ry Cooders album fra 1979... Den med det lyserøde cover... :p
(Forresten det første album der var digitalt optaget/mixet, så vidt jeg husker).


...du har helt ret, Cptn.! Det første digitalt optagede album udgivet på vinyl... hed det ikke "Bop 'til you drop"?, og var det ikke albummet med "Little Sister"?? Jeg har det faktisk selv på LP, men blev aldrig rigtig "hooked" på lyden eller musikken... nææææ... smæk hellere albummet "Angel Clare" optaget i SFO Grace-katedralen med Art Garfunkel på, og så er jeg med igen!!! :thumbsup: :lol:

-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf Captain Phoenix » ons 13. mar 2013 16:35

zaragon skrev:
Captain Phoenix skrev:
bjerager skrev:Forresten, hvem var det, der spillede trommer?

Hvis du mener hvem der gav sig til at "øve sig" på de congas, der stod lige udenfor soverummene kl. 4 om natten?!?
Tjae... Jeg vil sige det lød lidt som noget Bop-musik... Måske inspireret af titlen på Ry Cooders album fra 1979... Den med det lyserøde cover... :p
(Forresten det første album der var digitalt optaget/mixet, så vidt jeg husker).

... hed det ikke "Bop 'til you drop"?

Jamen - så er vi vel ved at have skudt os ind på hvem den natlige trommeslager var, ikk'???
;)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf Gottschalck » ons 13. mar 2013 16:45

Der er altså noget mystisk ved at spille New Romantic musik på en gammel morfar rørforstærker. Human League var jeg meget fascineret af en en gang og har faktisk stadig alle deres plader stående plus flere singler. Tror bare at jeg er vokset lidt fra synthpop lyden.

Egentligt synes jeg bare at det var et sjovt nummer vi spillede ligesom flere af de Kraftwerk numre vi fik hørt på den gamle B&O forstærker og som sikkert aldrig har været udsat for elektronisk musik.

Venligst
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf mickr » ons 13. mar 2013 17:49

Det var dette herlige nummer vi hørte:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Vzdcy79ghoA[/youtube]
Senest rettet af mickr tors 14. mar 2013 13:54, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf Ehapa » ons 13. mar 2013 18:29

Fedt Træf, tak herfra, god musik....og Chilli....ked af at jeg ikke kunne gå ombord i den Øl-smagning....da jeg skulle kører hjem...kan sku ikke få den dejlige humle ind i gabet for derefter at spytte det i en bakke... 8)at nogen behersker den dyd.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf vinyl » ons 13. mar 2013 18:44

Hej alle deltagere i træffet.

Vil gerne sige tak for en skøn dag, især tak til dem der tog sig af alt det praktiske.
Også tak til dem der orkede at slæbe alt udstyret med.
Glæder mig allerede til næste træf.

MINUS :( jeg kan ikke se de flotte billeder der blev taget, måske er jeg med på et af dem, hvad kan årsagen være??

Hilsen
Vinyl
vinyl
Fritids Branchemedlem
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08 mar 2011
Geografisk sted: Sydøstjylland
Lokalitet: Egtved

Re: Foto og fortællinger fra Vintagehifi-træf 2013

Indlægaf hmt » ons 13. mar 2013 19:05

Super fedt træf, tak til arrangørerne, også herfra. Ærgerligt at jeg ikke kunne være med til middagen og ølsmagningen.

Hvor var de flotte, de store Nakamichi-båndoptagere der stod på første sal, jeg overvejede faktisk at bruge bånd igen, bare for at have en stående. Det var også fedt at høre OB'ere, både Peters og X-rays, som begge havde de klassiske OB-kvaliteter. Jeg tror at jeg vil prøve at bygge et sæt med greencones efter at have fået muligheden for også at høre dem på træffet.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2013



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster