CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf Poul » fre 8. okt 2021 14:48

Så kom den nye laser, og den passede fint :cool1:
Nu kører CD-spilleren igen :OLO:
Tak for gode input fra Forum :thumbsup:
Mvh.
Poul
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf JohannesD » lør 6. nov 2021 22:23

Hej,
Jeg fandt den her forum pga. dit problem fordi jeg har præcis det samme :(
Kunne du måske dele den her service manual med mig så det er nemmere at komme til den rigtige print? Har kun erfaring med BS9000 og Century, desværre.

Mvh
Johannes
JohannesD
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 nov 2021
Lokalitet: Allerød

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf Poul » søn 7. nov 2021 11:14

Hej Johannes.
Jeg kan sagtens sende dig en kopi af Service Manualen, men jeg tror, at det bliver bedst, hvis du sender mig en PB med din mailadresse, og oplysning om hvilken type dit CD-drev er :p

Ouverture-modellen har nemlig to forskellige CD-drev - det gamle drev hvor laseren drejer, og det nye drev hvor laseren kører lige op og ned.
Min model var den nye, men kig lige først efter, hvilken model du har. Der er hver sin Service Manual til dem.

Det er iøvrigt forholdsvist nemt at komme ind til CD-drevet, da det hele kan klares forfra uden at skille hele radioen af.
Mvh.
Poul
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf JohannesD » tirs 9. nov 2021 12:39

Hej Poul,

Tak, jeg skriver en PM. Det er den nyere version med CDM 12 jeg har.

Mvh
Johannes
JohannesD
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 nov 2021
Lokalitet: Allerød

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf Poul » tirs 9. nov 2021 14:33

Fint Johannes - jeg mailer Service Manualen til den nye version af CD-drevet til dig.
Held med reparationen :thumbsup:
Mvh.
Poul
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf JohannesD » ons 10. nov 2021 22:52

Tak for hjælpen,
jeg fik skiftet alle kondensatorer men det ser ud som jeg skal også bruge ny laser enhed :roll:
Nu kom der dog en ny problem: da jeg testede tændte jeg ved en fejl for tapen og nu kører tape motoren stadig uden at der er noget der drejer sig. Den blev ikke brugt i mange år og jeg kan godt forestille mig at der er noget med den transportbælte og nu forsøger den at finde et eller andet indtil en sensor bliver aktiveret.
Har nogen hørt om det før? Jeg kan leve med at deaktivere hele tape delen, hvis der er et nemt løsning til det.

Mvh
Johannes
JohannesD
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 nov 2021
Lokalitet: Allerød

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf Poul » tors 11. nov 2021 10:26

Hej igen Johannes.
Fint at du har udskiftet de små alu-elektrolytter på CD-printet - jeg tror at de “smadrer” laseren, når de bliver dårlige :QQS:
Jeg er ret sikker på, at det er gummiremmen i kassettebåndoptageren, der er “smeltet” væk - det er et kendt problem :(
Du skal have kassetten ud, for at montere en ny rem. Det er noget mere “bøvlet” end med CD-drevet, så jeg mailer lige Service Manualen til hele radioen til dig :p
Det er vigtigt at få renset alle gummirester ud af kassetten, inden du monterer den nye rem.
Du kan købe både rem og en ny laserenhed hos Martin ved Beoparts-shop - han er en flink fyr, som også gerne giver gode råd, og han bor ovre i nærheden af dig.
Held med projektet, og skriv hvis du får brug for hjælp :thumbsup:
Mvh.
Poul
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf JohannesD » lør 13. nov 2021 00:04

Mange tak!
Jeg skal se om jeg har tid til det her i weekenden

Mvh
Johannes
JohannesD
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 nov 2021
Lokalitet: Allerød

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf JohannesD » tirs 16. nov 2021 22:25

CD drev virker igen som den skal, men jeg havde ikke lyst til at bruge tid til kassettebåndoptageren, så fjernede jeg bare strømforsyningen til den del og nu drejer motoren ikke længere 8) Måske ikke den bedste løsning, men da jeg ikke har en eneste kassette her i huset er den god nok for mig.

Mange tak igen for hjælpen.
JohannesD
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 nov 2021
Lokalitet: Allerød

Re: CDM 12 på BeoSound Ouverture type 2636.

Indlægaf Poul » tirs 16. nov 2021 22:55

Tillykke med CD-drevet Johannes :thumbsup:
Kassettebåndoptagerens storhedstid er forbi - når jeg alligevel valgte at reparere den, var det fordi, at det faktisk er en fin maskine, og at jeg har det bedst med, at det hele fungerer i min samling :p
Mvh.
Poul
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby

Foregående

Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster