Onkyo cd-afspiller

Onkyo cd-afspiller

Indlægaf P. M. Hedegaard » søn 22. jan 2012 19:10

Jeg starter med en undskyldning for spørgsmål omkring et produkt, der ikke er vintage.

Da det er det nærmeste jeg har, der kan (burde kunne) afspille en cd, bliver jeg nødt til at forsøge at hente lidt hjælp herinde.

Det drejer sig om en Onkyo (R1)(og oprindeliglig containerfund) DX-730 og problemet er noget skuffe-værk....

"Indmaden" som bærer laseren "hænger". Når man tænder eller lægger en cd i skuffen så "spytter" den skuffen ud med det samme. Jeg har fjernet coveret og når jeg holder en skruetrækker under denne "indmad" under loading af en cd så "spiser" den cd'en og kan spille. Dvs, "Indmaden" kobler ind og op når skruetrækkeren holder den oppe under loading.

Der må næsten være noget fjeder- eller elastikværk som mangler eller er blevet træt?
P. M. Hedegaard
 

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf Edge » søn 22. jan 2012 19:27

Mener du selve den "arm" som holder en magnetisk puck oven på Cd´en når den er kørt ind?
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf P. M. Hedegaard » søn 22. jan 2012 19:37

Det tror jeg ikke, Edge. Det er den del, der er ovenover spidsen af skruetrækkeren på billedet, hvor man kan se noget print-plade-værk....:

Billede
P. M. Hedegaard
 

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf Edge » søn 22. jan 2012 19:43

Det kunne godt ligner enten motoren til skuffen eller laseren. Som du siger det er nok en fjeder der er blevet træt. Man kan som regel ved at afmontere et par multistik, tage hele CD drevet ud så det er til at komme til. du kan jo prøve at strække fjederen og se om det hjælper.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf Tube mania » søn 22. jan 2012 20:03

Så vidt jeg husker kan det være elastikken til loading motoren der er blevet lidt slap...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf P. M. Hedegaard » søn 22. jan 2012 20:16

Ja tak, det er sq meget godt, men hvordan f....n finder man ind til l....t med alt det plastic-p.s, der kan gå i stykker...... ? :D
P. M. Hedegaard
 

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 22. jan 2012 21:07

Så er det måske på sin plads at ønske knæk og bræk :shock:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf Edge » søn 22. jan 2012 21:13

Ellers er der en video her der forklarer lidt om det: http://www.youtube.com/watch?v=FngAg3mk2Ug
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf Nillerviborg » søn 22. jan 2012 22:06

Aaaerh, alle i Vintage-nørder - lad nu være at gøre et simpelt problem til noget besværligt.

Det er Loading-remmen der er brugt op / faldet for alderdommen / Blevet slatten / og find selv på flere.
I et alm. Sony-drev som det viste er der næsten tale om en 5-minutters-opgave. Tror det plejer og tage mere tid og finde den rigtige / bestille den rigtige, end selve reparationen...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf Tube mania » søn 22. jan 2012 22:18

Jamen...det har jeg jo lige sagt...bare knapt så *tydeligt* :OLO:

Broen med clampen skrues af...derefter skrues værket løs...skrue i hvert hjørne....vende det om og så skulle der være fri adgang. Men det er MEGET længe siden jeg har gjort det så....ingen garanti...

Det kan også være remmen løber på den side der vender op...jeg kan ikke lige se det...og jeg kan fandme heller ik huske det (alders-betinget)...

mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Onkyo cd-afspiller

Indlægaf P. M. Hedegaard » tirs 24. jan 2012 20:56

Tak for indput's :thumbsup:

Selvom jeg ikke forstod ret meget af det tekniske, så fik jeg afmonteret og kogt en rem. Efter en del roden frem og tilbage med skuffen, plastictandhjul mv. så spiller den endelig. Så må jeg se, hvor lang tid den kan blive ved.

Det er noget rigtig skidt at rode med de forskellige plastictandhjul og tapper mv. Ofte har det lydt som om noget er knækket eller ihvertfald ikke en særlig god lyd når jeg har forsøgt at få skuffen til at "gribe" fat.
P. M. Hedegaard
 


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster