Er det en beskidt linse eller..?

Er det en beskidt linse eller..?

Indlægaf Dan63 » ons 1. jan 2014 22:58

Hej.

Jeg håber det er ok at jeg spørger om et problem med min alt for unge cd-spiller her?:)
Det drejer sig om en Rega Saturn, som er begyndt at skratte og så tænkte jeg om det er linsen, der er beskidt eller om der kan være andre årsager til det problem?
Grunden til anden del af mit spørgsmål er at det er en top-loaded maskine og derfor kunne der måske komme snavs ned ved siden af laseren og forstyrre der. Bare en tanke.:)

På forhånd tak!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Er det en beskidt linse eller..?

Indlægaf Torben » tors 2. jan 2014 01:55

Det kan let være laseren - regelen er f.eks . at i et rygerhjem bliver laseren hurtigere belagt end i et ikke ryger hjem - min egen erfaring er at der går et år, mindst, mindre i et rygerhjem!
MAn kan rense den med det samme man renser båndoptagere og video hoveder med!
God fornøjelse!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Er det en beskidt linse eller..?

Indlægaf Dan63 » tors 2. jan 2014 14:01

Hej Torben.

Nu er det heldigvis ikke et rygerhjem, jeg har:)
Men jeg tænkte om der kunne liste sig lidt støv eller små hundehår ned i maskineriet nu hvor den er så åben, som den er, og genere på en måde så laserens bevægelser forstyrres el.lign.?
Jeg har isoprobanol, som jeg tidligere brugte til spole/kassettespillere, dette har jeg da også brugt til linsen, men om jeg har fået renset den ordentligt, ved jeg ikke.:)

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster