Beocord 4500 til RCA

Spaghetti sektionen

Beocord 4500 til RCA

Indlægaf Ørstrøm » søn 19. sep 2021 22:41

Hej alle sammen

Jeg har fået fingre i en Beocord 4500, som jeg gerne vil bruge som ‘almindelig’ båndoptager i et ikke-B&O-anlæg.
Det betyder, at jeg må af med dens Datalink-kabel (som det vist nok hedder) og få konverteret til RCA i stedet.

Jeg havde egentlig tænkt mig at klippe det og lodde RCA-kabler på selv, men jeg har svært ved at finde et sted der illustrerer dens pins i stikket. Kan en herinde måske hjælpe mig med det?

Ideelt har jeg både in- og output fra den, men den bliver nok brugt primært til afspilning, da jeg har andre båndoptagere at indspille på.

En omformer/kabel er også relevant, men et link til pin-layout er lige så godt.
Ørstrøm
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 feb 2013
Lokalitet: Tårnby

Re: Beocord 4500 til RCA

Indlægaf ferr31 » man 20. sep 2021 09:32

Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Beocord 4500 til RCA

Indlægaf MaxJ » man 20. sep 2021 10:00

Ørstrøm skrev:Hej alle sammen

Jeg har fået fingre i en Beocord 4500, som jeg gerne vil bruge som ‘almindelig’ båndoptager i et ikke-B&O-anlæg.
Det betyder, at jeg må af med dens Datalink-kabel (som det vist nok hedder) og få konverteret til RCA i stedet.

Jeg havde egentlig tænkt mig at klippe det og lodde RCA-kabler på selv, men jeg har svært ved at finde et sted der illustrerer dens pins i stikket. Kan en herinde måske hjælpe mig med det?

Ideelt har jeg både in- og output fra den, men den bliver nok brugt primært til afspilning, da jeg har andre båndoptagere at indspille på.

En omformer/kabel er også relevant, men et link til pin-layout er lige så godt.


Hvis du kigger i din stikket, er det så ikke muligt at skrue de overskydende ben ud.? Det plejer man at kunne og så er det bare at købe et adapterstik/ledning.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Beocord 4500 til RCA

Indlægaf Ørstrøm » tors 23. sep 2021 09:02

Hej begge

Tak for svar og råd. Det er rigtig nyttigt med den tråd, der blev linket til.
Jeg har svært ved at finde en 7-pin female DIn til 4 RCA, så jeg er nok enten ude i at lave stikket selv eller klippe det eksisterende af og lodde kablerne til RCA stik og kabler. Det er som om, at folk forventer, at det kun er fremmed elektronik der skal sættes til en B&O receiver/forstærker, men ikke omvendt...

Hvis jeg klipper kablet på min Beocord, vil ledningerne indeni så være farvekodede, eller skal jeg prøve mig frem?
Ørstrøm
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 feb 2013
Lokalitet: Tårnby

Re: Beocord 4500 til RCA

Indlægaf his067 » tors 23. sep 2021 09:38

Hej Ørstrøm,
før du klipper: Jeg har vidst nok et kabel med 7-pin din>4xRCA liggende i en rodeskuffe. Jeg sender en update via PB senere i dag.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beocord 4500 til RCA

Indlægaf Ørstrøm » tors 23. sep 2021 19:05

Hej hi067

Det er rigtig pænt af dig; tak skal du have! :)
Ørstrøm
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 feb 2013
Lokalitet: Tårnby

Re: Beocord 4500 til RCA

Indlægaf Ørstrøm » fre 1. okt 2021 12:03

Nu har jeg modtaget et hun-fem-bensstik fra eBay, og du havde helt ret @MaxJ, man kunne skrue de to ekstra ben af, så nu forsøger jeg med det.

Endnu en gang tak for hjælpen alle sammen
Ørstrøm
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 feb 2013
Lokalitet: Tårnby

Re: Beocord 4500 til RCA

Indlægaf MaxJ » fre 1. okt 2021 19:24

Ørstrøm skrev:Nu har jeg modtaget et hun-fem-bensstik fra eBay, og du havde helt ret @MaxJ, man kunne skrue de to ekstra ben af, så nu forsøger jeg med det.

Endnu en gang tak for hjælpen alle sammen


:OLO:
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster