Beocord 2000 reparation

Spaghetti sektionen

Beocord 2000 reparation

Indlægaf BjarneBo » fre 6. aug 2021 21:26

Jeg har en Beocord 2000, som jeg har passet godt på - men efter mange år uden brug trænger den til repatation for at kunne køre og spille. Jeg vil gerne finde en reparatør, som kan få den til at afspille mine bånd med stemmer fra bedsteforældre og oldeforældre. Jeg har henvendt mig til Bremdal Radio, men de siger, at de ikke har folk, der har kendskab til en Beocord 2000 fra 1963. Er der nogen, der kender en person, der kan hjælpe? Jeg vil selvfølgelig betale for bistanden.
BjarneBo
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 aug 2021
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Beocord 2000 reparation

Indlægaf Fredmarantz » fre 6. aug 2021 21:48

Hej Bjarnebo! ...og velkommen til Vintagehifi.dk :thumbsup:

Den gamle Beocord 2000 skal da op at køre, ganske som du selv gerne vil. Jeg er ret sikker på, at der findes teknisk dygtige brugere her, som kan noget med den. Jeg ved dog ikke, om de lige er i dit nærområde.

Bremdal radio er normalt et meget godt sted at tænke B&O hos - men der findes heldigvis også andre.

Måske kigger de forbi her og giver sig til kende .... Vi håber det bedste :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Beocord 2000 reparation

Indlægaf Captain Phoenix » fre 6. aug 2021 21:58

Hej Bjarnebo,

Velkommen på forum'et her.

Ser du bor på Frederiksberg.
Dér ligger jo JA Radio, som reparerer og sælger vintage-udstyr.
Han/de er godtnok ikke medlemmer her på forum - og nogle herfra melder måske ind - men det er da en mulighed hvis ikke andet viser sig (muligvis ikke den billigste dog).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beocord 2000 reparation

Indlægaf BjarneBo » man 9. aug 2021 08:31

Tak for svarene.

Jeg kender udmærket JA radio, hvor jeg har fået flere slags vintage udstyr repareret. Problemet for JA radio er, at de er overbebyrdet, da det ikke er muligt at hyre nye fagfolk med kendskab til ældre typer af udstyr, og derfor er de nødt til at sige nej til visse opgaver. JA har derfor ikke kunnet reparere min Beeocord 2000.

Som I kan se er jeg forberedt på at rejse langt for at få den gamle dame repareret - og håber, at der findes flere forslag til løsninger.

Venlig hilsen

Bjarne
Drosselvej 30, Frederiksberg
BjarneBo
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 aug 2021
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster