Philips N4504 VU metre skaffet, men stadigvæk fejl på maskin

Spaghetti sektionen

Philips N4504 VU metre skaffet, men stadigvæk fejl på maskin

Indlægaf acj1980 » fre 25. okt 2013 19:51

Hej alle i kloge vintage entusiaster, jeg har sådan en bandit her
Billede

Den er i kosmetisk flot stand og ikke ret meget slid på hoveder osv, men venstre VU meter har der desværre været en pillefinger inde og pille i FOR #&%&#/¤&(%#¤ DA OSSE!!, så ville høre om der skulle være nogen derude i det ganske land der ligger inde med sådan et brugt, det er opretstående metre.

Håber der er nogen der har nogle stumper for nålen er flået af delve spolen og denne sidder ovenikøbet løst over magneten.

Mange hilsner og god weekend

Alex
Senest rettet af acj1980 tirs 29. okt 2013 02:19, rettet i alt 1 gang.
acj1980
 

Re: Philips N4504

Indlægaf jan_stevns » fre 25. okt 2013 21:01

Når min 4504 kommer retur fra udlån, skal jeg tænke på dig :)
jan_stevns
 

Re: Philips N4504

Indlægaf acj1980 » fre 25. okt 2013 21:21

Hej Jan, udlån? det lyder interessant, det ville være ikke mindre end fantastisk med sådan et originalt VU meter,

vil være super taknemmelig :-)

De bedste hilsner

Alex
acj1980
 

Re: Philips N4504

Indlægaf spuncut » lør 26. okt 2013 02:28

acj1980
Jeg ved hvor der står en N4504, skal spørge om den er til salg.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Philips N4504

Indlægaf acj1980 » lør 26. okt 2013 11:51

Jeg fik her til aften et sæt helt nye VU metre der er som syet til maskinen, og de ser ud til at være 100%kompatible med de oprindelige, der er ikke den store forskel, så kender man ikke maskinen ville man aldrig gætte på de var skiftet.

Efter at ha renset div. kontakter og potmetre spiller den helt perfekt og VU metrene passer til den styrke jeg optog på min andre båndmaskine, jeg ville så prøve at optage på 4504eren og har så et helt nyt bånd som jeg afprøvede, et Agfa af de gængse typer, her opdager jeg at hvis optagestyrken nærmer sig 0db er det indspillede signal forvrænget, fakstisk skal man ned omkring -3db før man slipper for det, det undre mig en del for lytter man direkte er på indputtet er lyden iorden, det indspillede på båndet virker også som om der er lidt udfald hen af vejen, jeg har ligeså afprøvet med et allerede indspillet bånd og man kan høre svagt i baggrunden bas område af det før-indspillede musik der skulle slettes.

Spørgsmålet er så, hvorfor kommer der forvrængning når der ikke engang er fuld styrke? og hvorfor sletter den ikke så kraftigt?

Mange hilsner

Alex
acj1980
 

Re: Philips N4504

Indlægaf mcs_5 » søn 3. nov 2013 18:23

acj1980 skrev:Spørgsmålet er så, hvorfor kommer der forvrængning når der ikke engang er fuld styrke?

Hvad er "fuld styrke"? Det er der normalt trimmere i optageforstærkeren til at justere.

og hvorfor sletter den ikke så kraftigt?

Har du kontrolleret/justeret alt som servicemanualen foreskriver?

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Philips N4504

Indlægaf acj1980 » søn 3. nov 2013 21:09

mcs_5 skrev:
acj1980 skrev:Spørgsmålet er så, hvorfor kommer der forvrængning når der ikke engang er fuld styrke?

Hvad er "fuld styrke"? Det er der normalt trimmere i optageforstærkeren til at justere.

og hvorfor sletter den ikke så kraftigt?

Har du kontrolleret/justeret alt som servicemanualen foreskriver?

Mikkel


Hej Mikkel.

Den service manual jeg har er på tysk, mine kundskaber dér er lidt begrænsede, men tænker at den fra forrige ejer har været mistrimmet, og så alligevel måske ikke, da jeg et par dage efter prøvede at optage på den igen med sinus er der ingen forvrængning.. hvilket er underligt, ved afspilning passer den som den skal i forhold til de bånd jeg har optaget på min anden Dux maskine
acj1980
 


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster