Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Spaghetti sektionen

Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf ANALOG BAR » søn 28. nov 2010 15:35

Har lige fået tilbudt denne sag. Er der nogen af jer der har erfaring med den ?

Nakamichi Tri-Tracer 700:
http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=1234
ANALOG BAR
 

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf r-l-b » søn 28. nov 2010 16:54

den er fed og den er en klassiker men den er også gammel med bevægelige dele og kan blive dyr hvis den skal have den store tur hos en fagmand - den og model 1000 og så den skråtstillede 600 er de fedeste Nak's selvom "Dragon" og flere senere maskiner præsterede bedre data

Hvad skal du give for den - der er en til 1500 å hifi4all KSB lige nu
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf ANALOG BAR » søn 28. nov 2010 18:03

Jeg skal give ca kr 1000 inkl 10 nye bånd.

Kan se at du har Leak. Ved du hvad dagsprisen er på
Leak stereo 20
Leak point One
Leak Through Line tuner ?
ANALOG BAR
 

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf r-l-b » søn 28. nov 2010 18:34

Thomas har vist haft eller har en LEAK 20 til salg til en fair pris - det sæt til 9000 på hifi4all er for dyrt - og jeg ville personligt ikke røre ved noget Willy havde haft fingrene i ...

Jeg tror Tonni følger lidt med i LEAK priser - midt LEAK er jo blot et monosetup så det har jeg ikke givet meget for - 1000 for forstærkeren og 300 tror jeg for preampen

Jeg kunne godt finde på at give 1000 for NAK 700 - folk ryster lidt på hovedet når man vil have kassette maskiner - men det kan have en fed lyd og man kan optage streamet musik der ikke kan kopieres digitalt fx fra bibzoom.dk

Den vil være flot i en bar - ingen tvivl om det

Jeg har i øvrigt nogle vintage Højtalere i overskud Pioneer E700 og E900 ( nøddetræ med brune enheder) men jeg tør ikke sige noget om hvordan de lyder med LEAK
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf Tonni » søn 28. nov 2010 20:19

Ja og nej...
Priserne på Stereo 20 er ret varierende. men en i pæn stand burde kunne fåes til omkring 4-5000.
Preampen er noget mindre værd! - Afhængig af hvilket design den har, måske maks! 1000-1500, og personligt ville jeg ikke give over 500!
Tuneren er derimod kendt for at give en god lyd! - Og dermed er de set til mellem 800 og 2000 for Thrughline II og III
Igen afhængig af model!
For alle gælder at de skal være i pæn fejlfri stand!!! - Mint eksemplarer er omvendt noget dyrere, hvis de er med kasse osv...
Pas på med Stereo 20 at de ikke har for meget voks neden ud af trafoerne...
Og ser Throughline'n ud til at have været udsat for slag/stød så pas på!!! Den "dåse" der sidder i den er en afstemt resonator og den tåler ikke den slags! - Og er pokkers svær at fange igen hvis det er sket!!!

Var det den slags du mente, rlb?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf r-l-b » man 29. nov 2010 09:34

dine råd om LEAK til analogbar levede helt op til mine forventninger Tonni - så må vi håbe han selv kan tage den derfra - ellers kommer der jo nok et tillægsspørgsmål eller to
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf ANALOG BAR » man 29. nov 2010 11:54

Lige nu er jeg godt informeret. Tager ned og kigger på Leak gear på fredag. Det eneste jeg mangler pr. er en 9 pin octal plug til Roger Cadet. Den er en anelse svær at opdrive...:-)
ANALOG BAR
 

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf mcs_5 » man 29. nov 2010 13:54

Er det en normal oktalsokkel med 9 ben? Dem har jeg aldrig hørt om (kun 8 og 11 ben). Jeg kender Loktal med 9 ben fra rør som EF50 og EL60.

Ligner soklen den her (bare med 9 ben):

Billede

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf ANALOG BAR » man 29. nov 2010 14:08

Jeg tog lige et billede af stikket...
Roger.Cadet.III.plug.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
ANALOG BAR
 

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf mcs_5 » man 29. nov 2010 14:37

Det ligner en helt normal novalsokkel - samme som til ECL86 rørene i forstærkeren. Hvis det er det, har jeg vidst nogle stik liggende.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf ANALOG BAR » man 29. nov 2010 14:42

Fedt. Dem vil jeg gerne købe. Du skulle vel ikke bo i Århus ...:-)
ANALOG BAR
 

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf renesemann » lør 9. apr 2011 18:40

OHH det vækker minder, havde en i starten af firserne, købte den brugt, det var vist en mk1 med et lille vindue ind til båndene, Lånte den ud til en kammerat som skulle turnere med et rasta band, rundt på de danske disquteker, fik den tilbage med en kæmpe rids på fronten, solgte den til et studie ude på amager som havde verdens fedeste monitorer Dobelte 15" Tannoy Dual concentric i hver side, Havde i øvrigt alt music på cassette bånd dengang, var også den eneste på Krogerup Højskole som havde ca 800plader på bånd, det var sku godt når der skulle festes
En god ting ved den maskine var at der var pits control og tonehovederne kunne justeres, så lige meget vilket bånd som helst kunne afspiles på denne med optimal udnyttelse af båndene
Smed alle båndene ud for ca 1-2år siden de havde stået i ca 20-25 år i en tør kælder, tror nok at magnetbelægningerne var færdige alle var i øvrigt opbevarede i BASF C.BOXe en lille skuffearangemant som kunne klikkes sammen
Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf Bent Egholm » lør 9. apr 2011 21:19

Jeg har også sådan Nakamichi stående, på det nærmeste kun til pynt....
Der knytter sig dog en sælsom historie til den båndoptager. Jeg solgte den fra ny sidst i 70'erne til en ung fyr medens jeg arbejde i en radioforretning i Haslev. Efter et lille års tid kom gutten tilbage med Nak'en og forklarede at han ikke kunne betale afdragene på den mere. En af mine kammerater købte den så for restgælden. Hos ham fik den et godt og stabilt hjem de næste 25 år, hvorefter kammeraten en dag ringede og spurgte om han skulle smide den ud, eller om jeg ville have den! Den fejlede intet, blev bare ikke brugt mere. Selvfølgelig hentede jeg den, skilte den ad, rensede og smurte, og legede med den et par dage. En imponerede og velspillende maskine.
Men desværre er den idag bare en pyntegenstand på hylden, næsten alle mine kassettebånd er for længst smidt ud.
Det er jo egentligt synd at den ikke bliver brugt, men sælge den? Nej! Den er et minde fra min fortid i radiobranchen.
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Nakamichi kassettebåndoptager Tri-Tracer 700

Indlægaf r-l-b » lør 9. apr 2011 22:25

Må jeg minde om vores sjove kassette stafet for et par år siden - resultatet havde vi med på det første vitnage træf på Hald - jeg bruger stadig kassette bånd med står fornøjelse
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster