Nakamichi LX-3

Spaghetti sektionen

Nakamichi LX-3

Indlægaf Louis » søn 12. dec 2010 17:26

Hej gutter

Nu da min internet forbindelse endelig køre nogenlunde, kan eg begyde at være lidt mere aktiv herinde igen, hvilket jeg glæder mig til.

Det er nu sådan at jeg lige fik fingrene i en LX-3'er. Men sammen med min forstærker (Scott 200-b) Skaber den mig nogle mærkværdige problemer. Når jeg kun har pladespillere tilsluttet lyder det som om englene synger - altså møghamrende godt. Da jeg så slutter båndoptagere til. Tape in og tape out. Så falde lydstyrken og kvaliteten gevaldigt på pladespiller indgangen, selvom båndoptageren ikke engang er tændt. Det er simpelthen når jeg sætter stikket i tape out at det daler. Når jeg tager dem ud fungere det helt perfekt og igen synger englene.

Billede

Forstærker er sådan opbygget at der kan vælges mellem tuner og phono. Og så kan man trykker tape in eller out. Hvis i forstår? Når man tænder båndopatageren så er der hul igennem og den spiller godt. Slukker jeg den så igen lyder min pladespiller kedelig og flad. Indtil jeg som sagt, tager stikket ud.

Er der nogen kan forklare mig dette? Nu er det jo lidt siden jeg sidst havde båndoptager, men jeg mindes ikke at jeg havde dette problem.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Nakamichi LX-3

Indlægaf mcs_5 » man 27. dec 2010 02:54

Det er meget simpelt (vil jeg gætte på). Din Scott er beregnet til en båndoptager med rør. Den har sikkert en indgangsimpedans på 1M eller deromkring. Din mere "moderne" båndoptager har en meget lavere indgangsimpedans (20-50k?), og det belaster phonotrinnet i forstærkeren.

Har du et link til et diagram over din Scott, så jeg kan efterprøve teorien?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster