Nakamichi 700ZXL

Spaghetti sektionen

Nakamichi 700ZXL

Indlægaf Arnborg » fre 3. jul 2015 22:41

Jeg har haft en ellers fint udseende Nakamichi 700ZXL stående i længere tid, og været tæt på at slagte den til reservedele, men har nu fået sympati for den, og besluttet at den skal have den helt store tur.
Jeg har været i gang med at udskifte alle gummidele i værket, en stribe lytter, og renset alle kontakter osv. og vil nu til at teste og justere den.
Til min overraskelse så mangler der en komponent i drevet, og i flg. den tidligere ejer så har den sandsynligvis ikke været der i længere tid.
Det drejer sig om en slags kabel som skal forbinde et motordrev til en anordning ved tonehovedet, således at den selv kan justere azimut.

Sådan én leder jeg nu efter, og håber at nogen måske kan hjælpe?

Jeg fandt et billede på nettet hvor man lige kan skimte den. Det er det blå bælte lignende bånd der ses bag ved drevet.
Det er nøjagtig samme system som ofte bruges i forbindelse med omskiftere hvor betjeningsdelen sidder på fronten af et apparat, og den egentlige omskifter sidder længere tilbage på et print f eks.

Mit spørgsmål er om nogen skulle have noget udstyr liggende hvor der sidder sådan en tingest i som evt kan bruges, eller endnu mere heldig, har én i oveskud fra en Naka-700.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Krell KSA-80. JBL L-112. Lænestol. Micro Seiki BL_77. Sony CDP-101. Revox PR-99. Parasound P/HP-850. AIWA AD-F990, Blusound Node 2.
Brugeravatar
Arnborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 15 apr 2013
Geografisk sted: Arnborg
Lokalitet: 7400

Re: Nakamichi 700ZXL

Indlægaf Fredmarantz » fre 3. jul 2015 22:55

Hej Arnborg!

Ja- dem kender jeg godt. Der har før været en bruger herinde ("Knold")- som manglende sådanne og jeg fandt nogle til ham (på nettet) og købte dem ikke selv, men henviste ham til dem. Jeg fik aldrig svar fra ham og tror ikke, at han har været "på" siden - det er vel et par år siden. Han skulle bruge dem til en Luxman forstærker/receiver.

Jeg ved positivt (og det ved du sikkert også :p ) - at de sider i Accuphase E-203 + måske flere. Og altså også Luxman samt sandsynligvis en del andet Japansk udstyr fra slut-70'erne/start-firserne. Måske man kunne finde et apparat, som i forvejen var dømt til døden og slagte dette. Jeg indstiller nu mit varmesøgende bombesigte på disse og vender tilbage, hvis jeg finder noget brugbart. Er der krav til længde? - bredde? - stiktype??

Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz fre 3. jul 2015 23:38, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Nakamichi 700ZXL

Indlægaf jan_stevns » fre 3. jul 2015 22:56

Du mangler et såkaldt NAAC kabel ( og måske mere ) - Det er længe siden jeg har set et sådan nogen steder.

Prøv evt at høre JJ Teknik i Farum , de kan vist stadig en smule Nakamichi ting.
jan_stevns
 

Re: Nakamichi 700ZXL

Indlægaf Arnborg » fre 3. jul 2015 23:26

Tak for et par hurtige og gode svar.
Her er et billede med ca. mål
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Krell KSA-80. JBL L-112. Lænestol. Micro Seiki BL_77. Sony CDP-101. Revox PR-99. Parasound P/HP-850. AIWA AD-F990, Blusound Node 2.
Brugeravatar
Arnborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 15 apr 2013
Geografisk sted: Arnborg
Lokalitet: 7400

Re: Nakamichi 700ZXL

Indlægaf Fredmarantz » fre 3. jul 2015 23:37

Hmm....se lige denne tråd: viewtopic.php?f=556&t=883

Det kunne se ud, som om din kollega "Nillerviborg" er i besiddelse af nogle - dér ville jeg prøve...

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Nakamichi 700ZXL

Indlægaf Arnborg » fre 4. sep 2015 19:57

Så lykkedes det at finde en "Blå stige"
Den stamme fra et andet apparat, hvilket vides ikke, men den passer fint efter kun ganske få modifikationer :p
Videre med renoveringen...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Krell KSA-80. JBL L-112. Lænestol. Micro Seiki BL_77. Sony CDP-101. Revox PR-99. Parasound P/HP-850. AIWA AD-F990, Blusound Node 2.
Brugeravatar
Arnborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 15 apr 2013
Geografisk sted: Arnborg
Lokalitet: 7400


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster