Teac A-860 Casette Deck

Spaghetti sektionen

Teac A-860 Casette Deck

Indlægaf NikonSP » tors 10. dec 2015 16:48

Hej alle i forum

Ikke at det måske lige er min boldgade, - men den kunne jeg simpelthen ikke bare gå forbi, sådan en TEAC A-860 i som ny stand. Den kommer fra den samme nu lukkede hi-fi forretning, hvor jeg tidligere fandt en SAE forforstærker, som aldrig havde været ude af butikken. Det har denne TEAC heller aldrig været :-D

Kendte godt maskinen i forvejen, men alligevel, - og uden at fornærme medlemmer af Teac klanen, - så er den vel egentlig lidt stor og klodset og så alligevel på samme tid super spændende og interessant og et absolut 'landmark', - se bare klip fra Hi-Fi REVYEN 1978 nedenfor!!



PC099723 (Custom).JPG



PC109742 (Custom) (2).JPG



Og der manglede sandelig ikke noget. Den helt originale kabelfjernbetjening fra Tascam var der, - også i som ny stand, - stadig med den oprindelige metaltråd viklet omkring!!

PC099728 (Custom).JPG


hifiengine omtaler den:
http://www.hifiengine.com/manual_librar ... -860.shtml

og

thevintageknob
http://www.thevintageknob.org/teac-A-860.html


Maskinen er i sin tid kommet direkte fra HARMAN i Tyskland og der er derfor ingen DEMKO-skilte på den, som der ellers altid var i perioden. Alt er fint og pænt, også når man ser maskinen på bagsiden:


PC099729 (Custom).JPG



. . . . indtil man får set nærmere på den. For der findes intet fabrikationsnummer på maskinen, kun en label som denne:

PC099733 (Custom).JPG


Normalt blev der sat 'Sample' skilte på prototype-, forserie-, dummy- og specielle demoapparater. Om HARMAN i Tyskland har fået denne maskine fra TEAC til demobrug og med vilje eller ved en fejl sendt den til Danmark, det ved naturligvis ingen og vi finder heller aldrig ud af det. Det står jo derfor enhver frit for, at give historien lige det twist, som man nu synes den kan trække :lol: Men rigtigt spændende er det under alle omstændigheder.

Som det er lige nu, kører maskinen ikke helt som den skal, men det håber/regner jeg med, at Henrik(Arnborg) kan få styr på. Når den så kommer tilbage fra hifi-sygehuset, har jeg lidt forskellige bånd klar, af passende kvalitet :cool1:

Vh/
Harvey
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Teac A-860 Casette Deck

Indlægaf Louis » tors 10. dec 2015 18:46

Hold kæft den er fed! Tillykke med den Harvey, det er sgu et stykke historie!

Troede et øjeblik det var en salgsannonce, det var det så ikke, øv ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Teac A-860 Casette Deck

Indlægaf Rysz » fre 11. dec 2015 00:21

Hold da op. Sikke et scoop.

Er der mere tilbage i den forretning der ? :Skor:
At streame musik, er som at spise kartofler med sugerør !
Brugeravatar
Rysz
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 08 nov 2013
Lokalitet: Hobro

Re: Teac A-860 Casette Deck

Indlægaf NikonSP » fre 11. dec 2015 01:08

Rysz skrev:Hold da op. Sikke et scoop.

Er der mere tilbage i den forretning der ? :Skor:


Nej, - desværre :(
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Teac A-860 Casette Deck

Indlægaf Neomodus » fre 11. dec 2015 08:19

Vægt 18 kg. :shock:
Den er rigtig flot. :cool1:
Neomodus
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31 jul 2013
Lokalitet: Varde


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster