køb af nye spolebånd. forkel

Spaghetti sektionen

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf acj1980 » tors 12. maj 2016 17:04

Nu må du sku undskylde Andrea, men er det fordi at båndet er lidt skubbet op/ned i den side der er tættest /nederst i billedet? det an hænde for ALLE båndtyper, du får jo kun så fint stramt bånd hvis det oprulles stramt, men igen kan det jo glide op/ned såfremt det bliver behandlet hårdhændet, det er hvertfald ikke noget at notere sig videre om da, men hvis spolen var beskadiget eller ja at der sidder en stump plastik i center der rasler vil jeg også klage,men det andet arghh.. ikke det værd at spilde sin tid på
acj1980
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » tors 12. maj 2016 17:23

acj1980 skrev:Nu må du sku undskylde Andrea, men er det fordi at båndet er lidt skubbet op/ned i den side der er tættest /nederst i billedet? det an hænde for ALLE båndtyper, du får jo kun så fint stramt bånd hvis det oprulles stramt, men igen kan det jo glide op/ned såfremt det bliver behandlet hårdhændet, det er hvertfald ikke noget at notere sig videre om da, men hvis spolen var beskadiget eller ja at der sidder en stump plastik i center der rasler vil jeg også klage,men det andet arghh.. ikke det værd at spilde sin tid på



nå ja men jeg skriver ikke mere om det bånd mere.

jeg har købt et nyt der ikke er som det skal være.
jeg har haft utrolig mange spolebånd og aldrig haft sådan noget bånd selvom jeg tabte det..
kan jo ikke engang skubbe det tilbage med fingrene. heller ikke selvom jeg maste godt til så det har fået en ordentlig en.
jeg behandler mine ting godt og vil da ikke købe nyt der ser sådan ud.
kunne forstå hvis det er brugt. så kan man leve med så meget men det er nyt. det rasler og har fået et tryk.

i er åbenbert ligeglade og de er de også andre steder hvor de bare bliver sure når jeg ikke vil købe brugte ting med skrammer i en butik hvor det skal være nyt.
har også en del brugt ting der har skrammer og hvad der ellers kan være men nyt er nyt og det skal også være nyt.

jeg skriver ikke mere.
det er fint i vil have sådan nogle ting og det skal i have lov til.
jeg vil ikke have det. det er mine penge ikke til. nyt skal være i orden.
ville bare lige vise det helt korrekt.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf ejensen1981 » tors 12. maj 2016 22:47

Jeg har skam set det før. Og det er nemlig et transport problem. Det skete rimelig tit for kassette og videobånd også. da der var så meget på spolen og båndet var tyndt. At du aldrig har set det før, tja det er fint nok til mig.

Benyt dig af din retur ret, og lad vær med at købe bånd hos Thomann.
ejensen1981
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf acj1980 » tors 12. maj 2016 23:27

Enig med hvad Emil skriver.
Andrea du skal ikke tage det personligt, vi er jo alle forskellige og har forskellige forventninger til de ting vi køber fra nye, jeg undskylder da også hvis jeg forløb mig, jeg burde have skrevet at det havde været ligegyldigt for mig hvis det havde set sådan ud, jeg havde nok også selv forsøgt at fjerne det som raslede inde ved center hvis jeg kunne, jeg vil tro det kunne være et stykke granulat fra støbningen af spolen.
acj1980
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » fre 13. maj 2016 00:33

ejensen1981 skrev:Jeg har skam set det før. Og det er nemlig et transport problem. Det skete rimelig tit for kassette og videobånd også. da der var så meget på spolen og båndet var tyndt. At du aldrig har set det før, tja det er fint nok til mig.

Benyt dig af din retur ret, og lad vær med at købe bånd hos Thomann.


mærkeligt jeg ikke har set det før.
jeg er dog ikke helt så gammel endnu men har haft og har set en del spolebond men ikke sådan.


ikke købe flere bånd hos Thomann.
hmmm så vidt jeg ved er det jo det eneste sted de har nogle nye.
nu har jeg jo fået maskinen til og køre med de bånd og også helt fint så ville gerne holde mig til dem.
har sat andre bånd på og så kan man både se og høre det ikke passer sammen.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » fre 13. maj 2016 00:35

acj1980 skrev:Enig med hvad Emil skriver.
Andrea du skal ikke tage det personligt, vi er jo alle forskellige og har forskellige forventninger til de ting vi køber fra nye, jeg undskylder da også hvis jeg forløb mig, jeg burde have skrevet at det havde været ligegyldigt for mig hvis det havde set sådan ud, jeg havde nok også selv forsøgt at fjerne det som raslede inde ved center hvis jeg kunne, jeg vil tro det kunne være et stykke granulat fra støbningen af spolen.



det er bare helt iorden.
ja vi er forskellige og det må vi jo også gerne være.
har skam forsøgt og se hvad det var inde i midten men det er lukket hele vejen rundt og kan ikke se noget.
har ikke haft båndet rullet af for det kan måske også være et lille stykke af siden der er gået af.
ja ikke godt at vide.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » man 16. maj 2016 00:29

jan_stevns skrev:
Andrea skrev:hvad er det for nogle bånd.
passer de bedre på demeller????

hvis det er bånd på metalspoler så køber jeg plastik da jeg har nogle metalspoler fra nogle gamle kasserede bånd som jeg vil rulle dem over på.


Får jeg bånd på AEG kerner - skal de lige spoles over på en tom spole - er det NAB kerner, kan man skrue "nye sider" på kernerne, og alt er fint igen - men som regel spoler jeg bare bånd over - da jeg har nummererede spoler.

Det korte er jeg skal bare bruge selve båndet , ikke det båndet kommer på ...



kan man godt købe sådan nogle sider til nab kerner.
jeg har sådan en liggende uden sider på.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » søn 5. jun 2016 19:17

Andrea skrev:
jan_stevns skrev:
Andrea skrev:hvad er det for nogle bånd.
passer de bedre på demeller????

hvis det er bånd på metalspoler så køber jeg plastik da jeg har nogle metalspoler fra nogle gamle kasserede bånd som jeg vil rulle dem over på.


Får jeg bånd på AEG kerner - skal de lige spoles over på en tom spole - er det NAB kerner, kan man skrue "nye sider" på kernerne, og alt er fint igen - men som regel spoler jeg bare bånd over - da jeg har nummererede spoler.

Det korte er jeg skal bare bruge selve båndet , ikke det båndet kommer på ...



kan man godt købe sådan nogle sider til nab kerner.
jeg har sådan en liggende uden sider på.


da der ikke var nogle der svarede regnede jeg med det var ved thomann men intet og finde der eller andre steder.
misforstod jeg det. troede man kunne købe nye sider og skrue på.
har 2 af de inderste kærner uden sider
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf jan_stevns » søn 5. jun 2016 20:42

Andrea skrev:da der ikke var nogle der svarede regnede jeg med det var ved thomann men intet og finde der eller andre steder.
misforstod jeg det. troede man kunne købe nye sider og skrue på.
har 2 af de inderste kærner uden sider


Jeg tror ikke det er blevet overset med vilje fra nogen - men overset må det jo være.

Jeg har som regel et par eller 5 gamle metalspoler liggende og flyde, så hvis jeg får bånd hjem på NAB kerner - så piller jeg bare sider af en gammel spole og smider på , men jeg er doven af natur, og spoler som regel bare båndet på nerned over på en komplet spole (af hvilken art jeg måtte have ved hånden)

Forresten er dit issue med et bånd der har forskubbet sig på spolen ikke en ener ! af de 10 jeg fik hjem i fredags, havde 3 skubbet sig lidt under transporten - Tjaehhh............ sådan går det. Men de nye Pyral fremstillede bånd fejler bestemt ikke noget.
jan_stevns
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » søn 5. jun 2016 20:52

jan_stevns skrev:
Andrea skrev:da der ikke var nogle der svarede regnede jeg med det var ved thomann men intet og finde der eller andre steder.
misforstod jeg det. troede man kunne købe nye sider og skrue på.
har 2 af de inderste kærner uden sider


Jeg tror ikke det er blevet overset med vilje fra nogen - men overset må det jo være.

Jeg har som regel et par eller 5 gamle metalspoler liggende og flyde, så hvis jeg får bånd hjem på NAB kerner - så piller jeg bare sider af en gammel spole og smider på , men jeg er doven af natur, og spoler som regel bare båndet på nerned over på en komplet spole (af hvilken art jeg måtte have ved hånden)

Forresten er dit issue med et bånd der har forskubbet sig på spolen ikke en ener ! af de 10 jeg fik hjem i fredags, havde 3 skubbet sig lidt under transporten - Tjaehhh............ sådan går det. Men de nye Pyral fremstillede bånd fejler bestemt ikke noget.



nå nu forstår jeg så bedre med nab kærnerne.
ja det er jo smart nok lige og gøre sådan. mine skulle spoles da jeg købte dem på plastik.


de byttede båndet fordi det reslede.
fik jeg vidst aldrig skrevet hvad det gik op i. ville ikke bruge det før der var en afgørelse.
hvis jeg satte det på maskinen og kørte det rundt med hånden som det ville gøre når det spillede klirede det inde fra midten hele tiden og det skal det jo ikke.
syntes dog også det var rimelig meget skubbet.

det gik sådan at jeg fik tilsendt et nyt og så skulle jeg lade det andet ligge i et halvt år i tilfælde de skulle have det tilbage som de ikke regnede med.
det nye jeg gik var faktisk også lidt skubbet men slet ikke i stil med det andet. det var utroligt lidt men ok det er åbenbert hvad der sker.

PYRAL. ja hvad er det.
virker gør de i hvert fald. og en del bedre en de gamle.
har da et par stykker af de gamle, dog kun med tale på og da er de da fine nok de gamle.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Torben » man 6. jun 2016 00:55

Alle bånd - alle, spole, video, kassette skal ALTID "vendes " før brug!
Det betyder at alle bånd skal spoles en gang frem og tilbage!
Od de der tror at et stramt opspolet konsum bånd er det bedste tager grumme fejl.
Almindelige long, duble ellertriple eller multitriple bånd er så tynde så hvis de er for stramt opspolet kommer der afsmitning.
Standard bånd - de professeionelle er coatede så de dels ikke afsmitter og så kan de spoles på "kærne" det betyder at de kan spoles og spilles bare ved en kærne i midten af båndet!
God herlig fornøjelse!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf ejensen1981 » man 6. jun 2016 19:01

Torben, det har jeg sagt i starten, men tror ikke rigtig jeg er kommet igennem med budskabet. Desuden: Der er intet indløbsbånd på nye spolebånd, så derfor skal de spoles igennem alligevel for at splejse indløbsbånd på.
ejensen1981
 

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster