køb af nye spolebånd. forkel

Spaghetti sektionen

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf acj1980 » ons 11. maj 2016 00:17

Mon ikke det bare skyldes at fragtfolk ikke er deres job værd mere??? et bånd kan jo være strammet nok så meget op, men hvis der bliver smidt og kastet rundt med det, så kan selv end ikke den bedste emballage holde, det er set utallige gange.

Så det mener jeg da ikke at afsender skal klandres for, vær hellere lidt glad og tilfreds over du i 2016 kan købe et godt fabriksnyt bånd, et spolebånd for pokker da.. specielt i en tid hvor der ikke laves andet end at knævre om pladespillere og hvor vigtig det er at DE skal på banen igen samt at der skal udgives på LP og bla bla :thumbsup: :OLO: :OLO: :OLO: :OLO:
acj1980
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » ons 11. maj 2016 00:25

acj1980 skrev:Mon ikke det bare skyldes at fragtfolk ikke er deres job værd mere??? et bånd kan jo være strammet nok så meget op, men hvis der bliver smidt og kastet rundt med det, så kan selv end ikke den bedste emballage holde, det er set utallige gange.

Så det mener jeg da ikke at afsender skal klandres for, vær hellere lidt glad og tilfreds over du i 2016 kan købe et godt fabriksnyt bånd, et spolebånd for pokker da.. specielt i en tid hvor der ikke laves andet end at knævre om pladespillere og hvor vigtig det er at DE skal på banen igen samt at der skal udgives på LP og bla bla :thumbsup: :OLO: :OLO: :OLO: :OLO:



hvem skal jeg så klandre det for.
man køber nye varer der ser ud som brugte og er kastet rundt med og nu anden gang.
pak det dog bedre ind så. emballagen fejler intet så det må være sket på fabrikken eller et andet sted.

det er ikke så surt ment men da bare ærgeligt man køber nye ting der ser brugte ud og den første forsendelse var 2 kasser til bånd ødelagt.
jeg har engang sendt en pladespiller som alm. pakke som så blev pakket ind på en måde så man bare kunne kaste rundt med den så det kan da lade sig gøre.
den kom også hel derhen hvor den skulle.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf ejensen1981 » ons 11. maj 2016 00:33

Andrea skrev:det er ikke så surt ment men da bare ærgeligt man køber nye ting der ser brugte ud og den første forsendelse var 2 kasser til bånd ødelagt.
jeg har engang sendt en pladespiller som alm. pakke som så blev pakket ind på en måde så man bare kunne kaste rundt med den så det kan da lade sig gøre.
den kom også hel derhen hvor den skulle.


Du siger dine bånd er ødelagte? Mangler belægningen da på båndene? Vis os nogle billeder.
Nu snakker vi ikke om pladespillere og forsendelse, men om magnetbånd. Et magnetbånd hvis det er opviklet på spole kan tåle en hel del.

Eksempel er her et smadret SONY SLH bånd. Grundet en Logik fejl på en Revox A77. (Endnu en grund til at jeg får knopper af sådan en)

broken_SLH_Tape.jpg


Det er dog kun et testbånd, heldigvis da. :)

MVH

Emil
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
ejensen1981
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf acj1980 » ons 11. maj 2016 01:02

Andrea skrev:
acj1980 skrev:Mon ikke det bare skyldes at fragtfolk ikke er deres job værd mere??? et bånd kan jo være strammet nok så meget op, men hvis der bliver smidt og kastet rundt med det, så kan selv end ikke den bedste emballage holde, det er set utallige gange.

Så det mener jeg da ikke at afsender skal klandres for, vær hellere lidt glad og tilfreds over du i 2016 kan købe et godt fabriksnyt bånd, et spolebånd for pokker da.. specielt i en tid hvor der ikke laves andet end at knævre om pladespillere og hvor vigtig det er at DE skal på banen igen samt at der skal udgives på LP og bla bla :thumbsup: :OLO: :OLO: :OLO: :OLO:



hvem skal jeg så klandre det for.
man køber nye varer der ser ud som brugte og er kastet rundt med og nu anden gang.
pak det dog bedre ind så. emballagen fejler intet så det må være sket på fabrikken eller et andet sted.

det er ikke så surt ment men da bare ærgeligt man køber nye ting der ser brugte ud og den første forsendelse var 2 kasser til bånd ødelagt.
jeg har engang sendt en pladespiller som alm. pakke som så blev pakket ind på en måde så man bare kunne kaste rundt med den så det kan da lade sig gøre.
den kom også hel derhen hvor den skulle.


Jeg vil blot kalde det for sort uheld,
acj1980
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » ons 11. maj 2016 19:03

ejensen1981 skrev:
Andrea skrev:det er ikke så surt ment men da bare ærgeligt man køber nye ting der ser brugte ud og den første forsendelse var 2 kasser til bånd ødelagt.
jeg har engang sendt en pladespiller som alm. pakke som så blev pakket ind på en måde så man bare kunne kaste rundt med den så det kan da lade sig gøre.
den kom også hel derhen hvor den skulle.


Du siger dine bånd er ødelagte? Mangler belægningen da på båndene? Vis os nogle billeder.
Nu snakker vi ikke om pladespillere og forsendelse, men om magnetbånd. Et magnetbånd hvis det er opviklet på spole kan tåle en hel del.

Eksempel er her et smadret SONY SLH bånd. Grundet en Logik fejl på en Revox A77. (Endnu en grund til at jeg får knopper af sådan en)

broken_SLH_Tape.jpg


Det er dog kun et testbånd, heldigvis da. :)

MVH

Emil



jeg har lagt biller ind.

jeg siger ikke det er ødelagt men det er i hvert fald blevet tapt eller noget i den retning.
jeg vil da ikke købe nyt som har fået en omgang et eller andet.
det gør de også i Elgiganten.
jeg køber en vare og lukker op og det er fyldt med fingre og et par skrammer hist og her og så bliver de sure når jeg ikke vil købe sådan en vare.
gu vil jeg da ej. så kan jeg da købe det billigere i den blå avis. der er jo en grund til jeg køber nye varer.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » ons 11. maj 2016 19:04

acj1980 skrev:
Andrea skrev:
acj1980 skrev:Mon ikke det bare skyldes at fragtfolk ikke er deres job værd mere??? et bånd kan jo være strammet nok så meget op, men hvis der bliver smidt og kastet rundt med det, så kan selv end ikke den bedste emballage holde, det er set utallige gange.

Så det mener jeg da ikke at afsender skal klandres for, vær hellere lidt glad og tilfreds over du i 2016 kan købe et godt fabriksnyt bånd, et spolebånd for pokker da.. specielt i en tid hvor der ikke laves andet end at knævre om pladespillere og hvor vigtig det er at DE skal på banen igen samt at der skal udgives på LP og bla bla :thumbsup: :OLO: :OLO: :OLO: :OLO:



hvem skal jeg så klandre det for.
man køber nye varer der ser ud som brugte og er kastet rundt med og nu anden gang.
pak det dog bedre ind så. emballagen fejler intet så det må være sket på fabrikken eller et andet sted.

det er ikke så surt ment men da bare ærgeligt man køber nye ting der ser brugte ud og den første forsendelse var 2 kasser til bånd ødelagt.
jeg har engang sendt en pladespiller som alm. pakke som så blev pakket ind på en måde så man bare kunne kaste rundt med den så det kan da lade sig gøre.
den kom også hel derhen hvor den skulle.


Jeg vil blot kalde det for sort uheld,



det er det da vidst.
da jeg så båndet tænkte jeg ikke igen.
har sendt en mail til firmat på plat engelsk. de svarer på tysk og engelsk og dansk så jed ved ikke hvad jeg skal bruge for et sprog.
jeg må bruge google oversæt
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » ons 11. maj 2016 19:05

i øvrigt rasler der også et eller andet rundt inden i midten af spolen.
det skal det jo heller ikke.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » ons 11. maj 2016 19:07

hvor køber man enlig sådan nogle revox test bånd.

kan ike finde dem men ved heller ikke hvor jeg skal søge henne
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf ejensen1981 » ons 11. maj 2016 21:46

Test / kalibreingsbånd kan du finde på Ebay.

http://www.ebay.de/itm/Messband-Calibra ... Swll1Wuzrm

Nu prøver jeg igen:
Bare fordi dit båndet ikke er rullet korrekt op på spolen, og måske har fået et slag fra posten af gør det ikke til defekt. At der sidder fedt fingere på selve spolen, ja det er måske en lidt uheldig kvalitets kontrol,

Hvis det derimod er splejset sammen eller der mangler oxid belægning, eller det køre mærkeligt på maskinen, at belægningen smitter af. Så har du ret til at klage.

Men køb du nogle brugte gamle bånd på DBA så, til de fantasipriser folk nu sætter.

Jeg har købt bånd hos Thomann de sidste par år og bliver ved med det, og har aldrig haft problemer med dem.

Hvad hedder de bånd du har købt, er det LPR35 eller SM911?

MVH

Emil
ejensen1981
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » ons 11. maj 2016 22:36

ejensen1981 skrev:Test / kalibreingsbånd kan du finde på Ebay.

http://www.ebay.de/itm/Messband-Calibra ... Swll1Wuzrm

Nu prøver jeg igen:
Bare fordi dit båndet ikke er rullet korrekt op på spolen, og måske har fået et slag fra posten af gør det ikke til defekt. At der sidder fedt fingere på selve spolen, ja det er måske en lidt uheldig kvalitets kontrol,

Hvis det derimod er splejset sammen eller der mangler oxid belægning, eller det køre mærkeligt på maskinen, at belægningen smitter af. Så har du ret til at klage.

Men køb du nogle brugte gamle bånd på DBA så, til de fantasipriser folk nu sætter.

Jeg har købt bånd hos Thomann de sidste par år og bliver ved med det, og har aldrig haft problemer med dem.

Hvad hedder de bånd du har købt, er det LPR35 eller SM911?

MVH

Emil


jeg forstod godt hvad du skrev og det bliver vi nok aldrig enlige om.

havde jeg høvlet det på gulvet var det jo bare ærerigt men jeg har altså købt en ny vare og det må heller ikke rasle.
hvad er det da for noget.
hvorfor er det så ikke jer der får sådan nogle forsendelser.
hvis ikke de finder en løsning sender jeg det retur og køber et nyt om 14 dage.


det test bånd havde jeg faktisk godt set men troede ikke det var et rigtigt.
altså originalt men det må jeg have kikke på og nok bestilt.
tak for det.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf ejensen1981 » ons 11. maj 2016 22:50

Hvor vil du finde originale test bånd henne? Ud over måske hos et pensioneret radio værksted?

De nye test bånd er ikke 30-40 år gamle, og er af ligså god kvalitet som de originale. Ja nok bedre, da de er optaget på et bedre bånd efter min mening end hvad man havde dengang.

Men fint nok du vil beklage dig over et løst oprullet bånd. Den holdning deles faktisk også med nogle af dem på Tapeheads.net.

Jeg spoler bare altid mine nye bånd igennem, altså inden optagelse. på den måde kan man se om der er fejl på båndet altså om belægningen smitter af på bånd styr osv.
Det har har jeg gjort med alle mine båndmedier, og er noget jeg har lært af min far. Selv nye kassettebånd blev også spolet igennem inden brug.

MVH

Emil
ejensen1981
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » ons 11. maj 2016 23:02

ejensen1981 skrev:Hvor vil du finde originale test bånd henne? Ud over måske hos et pensioneret radio værksted?

De nye test bånd er ikke 30-40 år gamle, og er af ligså god kvalitet som de originale. Ja nok bedre, da de er optaget på et bedre bånd efter min mening end hvad man havde dengang.

Men fint nok du vil beklage dig over et løst oprullet bånd. Den holdning deles faktisk også med nogle af dem på Tapeheads.net.

Jeg spoler bare altid mine nye bånd igennem, altså inden optagelse. på den måde kan man se om der er fejl på båndet altså om belægningen smitter af på bånd styr osv.
Det har har jeg gjort med alle mine båndmedier, og er noget jeg har lært af min far. Selv nye kassettebånd blev også spolet igennem inden brug.

MVH

Emil



troede bare der var en der havde optaget en test tone på en justeret maskine.
alle tan jo snyde men det lyder til og være et rigtigt bånd.


det er da utrolig.
jeg klager ikke over et løst oprullet bånd men at det var fået et tryk så båndet er skubbet helt over i den anden side og at der rasler inde fra midten.
har ikke testet det da det jo så er brugt og beviserne nok er væk.

vil ikke have sådan noget og raslen holder det jo ikke op med fordi man spoler det.
der er noget løst i midten.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf ejensen1981 » ons 11. maj 2016 23:14

Så er det jo ikke selve båndet der er noget galt med, men selve plastikspolen. Magnetbånd kan ikke rasle som plastik.

Det har jeg forresten nogle Maxell plastikspoler der gør, og man tydelig se at der noget løst plastik der rasler rundt inden i da de er gennemsigtige.

Test båndene er optaget på en Studer 807 med fuldspors tonehovede. Som er tjekket op mod en reference. Har selv lige fået nogle hjem fra ham, og har også bedt ham om at lave nogle wow of flutter bånd til mig i forskellige hastigheder. Yderst venlig mand. Og de bånd er ikke til udlån. :)

MVH

Emil
ejensen1981
 

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » tors 12. maj 2016 00:26

ejensen1981 skrev:Så er det jo ikke selve båndet der er noget galt med, men selve plastikspolen. Magnetbånd kan ikke rasle som plastik.

Det har jeg forresten nogle Maxell plastikspoler der gør, og man tydelig se at der noget løst plastik der rasler rundt inden i da de er gennemsigtige.

Test båndene er optaget på en Studer 807 med fuldspors tonehovede. Som er tjekket op mod en reference. Har selv lige fået nogle hjem fra ham, og har også bedt ham om at lave nogle wow of flutter bånd til mig i forskellige hastigheder. Yderst venlig mand. Og de bånd er ikke til udlån. :)

MVH

Emil



nå sådan.
så forstår jeg. ja det er jo rigtigt fint.
ja 100% positiv har han også.
venter dog lige til næste måned men har gemt det.

kan se han har til flere forskellige men skal dog kun bruge til min revox.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

Re: køb af nye spolebånd. forkel

Indlægaf Andrea » tors 12. maj 2016 16:02

for lige og få tingene på plads så er mine billeder måske ikke gode nok taget og måske beskrevet.

nu skrev firmaet nemlig også at det var løst op rullet og det er det ikke.
jeg gik tættere på fordi det så var lettere og se men måske var det også forkert.
det er jo altid en selv der kan se det og så prøver man jo og tage billedet så godt som muligt så det kan ses hvad fejlen er.

her er så et billede af hele spolen for en god orden skyld så kan man se at det altså kun er i den ene side så den er trykket der.

de ville godt bytte det fordi det rasler og det skal det jo heller ikke.
jeg vil naturligvis sende billedet til firmaet også


håber det var bedre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Andrea
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21 mar 2016
Lokalitet: sønderborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster