Revox A77 transformer.

Spaghetti sektionen

Revox A77 transformer.

Indlægaf Henrik Worre » tors 7. apr 2016 11:34

Min Revox A77 summer i transformeren når den bliver varm og det kan høres på optagelsen.
Er her nogen der har prøvet med lak og fået den til at stå stille for det gjorde vi på
værkstedet i 80 erne men det var ikke altid at det virkede.
Henrik Worre
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24 mar 2016
Lokalitet: Skanderborg

Re: Revox A77 transformer.

Indlægaf jan_stevns » tors 7. apr 2016 13:55

Henrik Worre skrev:Min Revox A77 summer i transformeren når den bliver varm og det kan høres på optagelsen.


Kan høres på optagelsen ?? Optager du med mikrofon og har lagt mikrofonen inde i kabinettet ???? Eller er dine optagelser plaget af brum ?
jan_stevns
 

Re: Revox A77 transformer.

Indlægaf Henrik Worre » tors 7. apr 2016 14:03

Ja,nej,nej og nej.
Som skrevet : Når trafoen bliver varm begynder den at svinge og det kommer med på optagelsen.
Henrik Worre
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24 mar 2016
Lokalitet: Skanderborg

Re: Revox A77 transformer.

Indlægaf jan_stevns » tors 7. apr 2016 14:23

Henrik Worre skrev:Ja,nej,nej og nej.
Som skrevet : Når trafoen bliver varm begynder den at svinge og det kommer med på optagelsen.


Så kan det jo kun være brum der plager dig - de ældre revox'er har ofte syge lytter i strømforsyningen, der bør skiftes - men din trafo kan da brumme som en i bar pokker - dens brummen kan ikke komme "overføres" til optagelsen , det er ganske enkelt umuligt.

Find en med forstand på de maskiner :)
jan_stevns
 

Re: Revox A77 transformer.

Indlægaf rørglad » tors 7. apr 2016 16:45

Hvis vi kæder dine tre observationer sammen:
Transformatoren bliver varm, den brummer og der kommer brum på optagelsen, kan jeg se en fælles årsag.
Et eller andet, begynder at trække for meget strøm. Transformatoren bliver varm og brummer, og der opstår rippel på forsyningsspændingen. Sidstnævnte medfører brum.
Men denne forklaring burde vel også medføre brum ved afspilning. Er det tilfældet?
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: Revox A77 transformer.

Indlægaf Henrik Worre » tors 7. apr 2016 19:14

Den bliver ikke mere varm end normalt men når materialet udvider sig bliver spolen løs og kan svinge og ja det heder vidst rippel og det løste vi med lak spray i gamle dage.
Nu har jeg prøvet så må vi se om det hjælper når den er tør.
Henrik Worre
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24 mar 2016
Lokalitet: Skanderborg

Re: Revox A77 transformer.

Indlægaf Henrik Worre » fre 8. apr 2016 12:09

Lakken er tør og vupti det hjalp spolen i transformeren står stille og ingen brum i optagelsen.
Henrik Worre
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24 mar 2016
Lokalitet: Skanderborg


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster