SONY TC-D5M

Spaghetti sektionen

SONY TC-D5M

Indlægaf Max » tirs 5. jul 2016 19:24

Jeg faldt lige over en SONY TC-D5M transportabel kassettespiller, den ser ud som ny, er det en ting man bør gemme til eftertiden ?
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf Tonni » tirs 5. jul 2016 19:30

Hvis den er i orden, og uden alt for mange skrammer, ville jeg have ret svært ved at undlade at bevare den...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf Helikon » tirs 5. jul 2016 19:41

Den er nok standarden for de små kasette afspillere, Marantz lavede en der minder rigtig meget om den.
Der er Pro og Pro-II versioner med XLR stik.
Journalisthøjskolen i Århus havde vel en 40-50 stykker af pro udgaven til reportagebrug inden de gik over til båndløse optagere.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf dela » tirs 5. jul 2016 21:31

Normalt skyr jeg kassettebåndoptagere som pesten, men jeg må nok alligevel indrømme at jeg er lidt glad for TC-D5M; den er nok en af de mest ikoniske af slagsen. Lille, handy og robust, og med en ganske udmærket lydkvalitet. Og så oven i det lidt nuttet med de runde VU-metre.

Så hvis nogen kassettemaskine skulle fortjene at blive bevaret for eftertiden, skulle det nok være den...
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf Gottschalck » ons 6. jul 2016 10:54

Den er flot, synes jeg. Virker lækker. Selv har jeg afløseren WM-D6C og den spiller rigtig hæderligt.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf his067 » ons 6. jul 2016 12:20

Gottschalck skrev:Den er flot, synes jeg. Virker lækker. Selv har jeg afløseren WM-D6C og den spiller rigtig hæderligt.
Jesper

Jeg har også sådan en, eller rettere, to. Den ene kører alt for hurtigt. Er der nogen af jer der har været ude for sådan noget på en VM-6D (Den ER slået over på fast hastighed)?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf aqrannes » ons 6. jul 2016 12:35

Jeg har også 2, en d5m og en Dm-5ProII. Det var nogle det lykkedes mig at fange på en genbrugsstation, en mand fra den lokale radio have dem plus 2 sennheiser md421 mikrofoner med til affald, jeg fik begge dele :OLO: . De er meget brugt men fungere fint, min storebror og hans kæreste bruger dem på ugentligt basis til at optage noget musik de laver.
AugustQR.
Brugeravatar
aqrannes
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 30 apr 2010
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: 9900 - Frederikshavn

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf Max » tors 7. jul 2016 22:26

Jeg takker for svarene. Det lader til at den skal bevares. Som sagt så ser den ud som om den aldrig har været brugt, og jeg gav en tyver for den, så den bliver lagt på hylden til eftertiden, eller til en tid hvor kassetespillere bliver in igen.
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf Tonni » tors 7. jul 2016 22:43

Søger den en hylde, har jeg en håndfuld bånd (godt og vel) som jeg ikke længere kan spille på en kvalitetsmaskine... :)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf ejensen1981 » lør 9. jul 2016 14:48

Der e ikke den store forskel fra den originale D5 til M udgaven som har Metal bånd vælger, og et Sendust & Ferrite kombihoved istedet for de gode gamle Ferrite & Ferrite hoveder. Som mange elektronik bøger kunne skrive spalte op og ned at der ikke var noget basgengivelse på sådan et hoved. :lol:

En 20er er da en lækker pris. Især når maskinen var ret eftertragtet selv i 1990erne. Selv på metal bånd rammer man omkring de 19khz. Ikke dårligt af en 2 hovedet maskine.

Hvis du skal bruge bånd, har jeg helt nye SONY HF-ES 90 (Det bedste type 1 bånd der er lavet) bånd liggende til en god pris. :)
ejensen1981
 

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf Gottschalck » lør 9. jul 2016 18:13

Passer vel ikke lige i denne tråd, men der er noget med at, hvis man har haft en forkert strømforsyning tilsluttet, bare et nanosekund ødelægges hastighedsreguleringen. Den er sart.
Jesper

his067 skrev:
Gottschalck skrev:Den er flot, synes jeg. Virker lækker. Selv har jeg afløseren WM-D6C og den spiller rigtig hæderligt.
Jesper

Jeg har også sådan en, eller rettere, to. Den ene kører alt for hurtigt. Er der nogen af jer der har været ude for sådan noget på en VM-6D (Den ER slået over på fast hastighed)?
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: SONY TC-D5M

Indlægaf Torben » søn 10. jul 2016 02:07

Jeg har også en WM 5 - har haft to - solgte den ene for en god pris!
Det er en meget fin maskine -CBS lavede en "live" med Marselis på en sådan - eller rettere, der blev taget en koncert med den - og den blev godkendt til CD!
HAr i øvrigt ikke noget at bruge den jeg har til om nogen har noget at bytte med?
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster