Kassettestafet 2.0

Spaghetti sektionen

Kassettestafet 2.0

Indlægaf Anders » tirs 23. maj 2017 14:00

Jeg sidder og tænker på, om der mon er stemning for at genoplive/-leve kassettestaffetten fra denne HIFI4ALL-tråd - vi kan jo sige, det bliver i anledning af 10 års jubilæum. :lol:

Jeg vil gerne pille med kassettebånd igen, og en stafet er jo en glimrende anledning. Jeg husker det som en rigtig sjov oplevelse, omend det er mere end en smule flovt at læse mine indlæg fra dengang! Forhåbentlig har jeg lært noget i mellemtiden.

Kim Christensen herinde har en god portion bånd til salg, hvoraf jeg allerede har købt nogle, og han bor tæt ved mig. Det er i hvert fald en mulighed at købe en stak gennem ham, hvis vi kan samle en flok, der vil samarbejde om at fylde et bånd.

Hvis I er interesseret, må I gerne lige svare med info om, hvor I ca. bor samt hvilke typer bånd, I kan indspille på. Jeg forestiller mig umiddelbart, vi bare bruger type 1 på grund af økonomien og for letheds skyld.

Er der i øvrigt nogen, der ligger inde med deres udgave af stafetbåndet?

Mvh

Anders
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Kassettestafet 2.0

Indlægaf mcs_5 » tirs 23. maj 2017 14:45

Jeg har stadig masser af krombånd liggende - nye uden kasser...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Kassettestafet 2.0

Indlægaf rimmer » tirs 23. maj 2017 15:13

Jeg er med. Min Teac A860, som jeg købte til træf af Harvey, er næsten klar til indsats.

Men jeg har ingen bånd. Er der nogen, Mikkel eller andre, der vil af med et vred gode chrome-bånd? Så smid mig en PM.

/Rimmer
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Kassettestafet 2.0

Indlægaf mondial » tirs 23. maj 2017 18:31

Hej

Jeg vil gerne deltage, bor i Nordsjælland.

Kan indspille på alle typer bånd. Foretrækker klart at indspille uden støjreduktion.

mvh
Jan
ReVox and Studer Thats life
Brugeravatar
mondial
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: 06 aug 2012
Geografisk sted: Ølstykke
Lokalitet: Sjælland

Re: Kassettestafet 2.0

Indlægaf Anders » fre 26. maj 2017 15:59

mondial skrev:Foretrækker klart at indspille uden støjreduktion.


Min umiddelbare tanke er også at holde det så simpelt som muligt, altså type I og uden støjreduktion. På den måde kan flest være med, og jeg tror alligevel ikke, vi skal forvente et audiofilt resultat, når der (forhåbentlig) kommer til at være mange forskellige maskiner og lydteknikere involveret. ;) Det skal først og fremmest handle om oplevelsen, vil jeg mene!

Dermed ikke sagt at jeg modsætter mig hverken krom, metal eller Dolby, hvis det er det, der er stemning for!
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Kassettestafet 2.0

Indlægaf Captain Phoenix » fre 26. maj 2017 16:40

En sjov idé - og kan måske blive ekstra interessant hvis man laver et tema for stafet-båndet (tror også det kom op i den oprindelige tråd der linkes til).

En enkelt dråbe malurt, der ihvertfald lige skal overvejes:

Det er vist meningen, at stafet-båndet sendes rundt mellem deltagerne (korrekt?)
Siden Kassettestafet nr. 1 er der gået næsten 10 år - og Post Danmark/PostNord har hævet porto-prisen voldsomt.
Hvis bånd + solid og sikker emballage vejer over 100 gram koster det 32,- at sende (og 54,- hvis det skal frem på under 5 dage).
Det får vel porto-omkostningerne for et C90-bånd til at løbe op i 4-500,- (og det halve hvis bånd + emballage vejer under 250 gram).
Pænt mange penge - men det skal jo ikke sænke projektet, hvis viljen er der.

PS: Jeg forlod Post Danmark i 2010, så jeg må være ansvarsfri for hvad der er sket med portotaksterne siden... ;)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Kassettestafet 2.0

Indlægaf Anders » tors 8. jun 2017 14:37

Mht transport af båndet kan det da undersøges om ikke vintage-kurer-service kan tages i brug.
Det lader til at fungere fint, når der skal transporteres komponenter, så mon ikke et kassettebånd også kan lade sig gøre.

Desuden kan vi forsøge at arrangere rækkefølgen efter geografisk placering, så nogle af overdragelserne kan ske personligt.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: pqrannes og 7 gæster