Tandberg TD20A erfaring søges.

Fra Huldra til Troll

Tandberg TD20A erfaring søges.

Indlægaf zaptor » tirs 9. maj 2023 15:29

Har fået forærende en Tandberg TD20A
Har nu hentet en manual. Fjernet knapper og fået bevægelse i tænd/sluk knappen. Spændte en skille/vario for og startede langsomt op.
Capstan motor kører konstant. Skal den det?
Der er lys i "Stop" knappen. konstant. Skifter ikke til de andre når andre funktioner aktivveres.
Tryk på "wind" Stadig lys i stop. Både wind og rewind motorer kører. (og capstan)
Ved tryk på Rewind kører både rewind og wind motorer. Samme som hvis jeg trykker på wind.
Jeg har ikke haft bånd på. De nævnte funktioner er altså uden den modstand et bånd vil give.
Der sidder en lille motor med en spindel der flytter noget mekanik. Den går lidt trægt og skal hjælpes. Men det får jeg skilt ad og smurt med lidt af den skønne turbineolie ;)
Har nogen bud?
Har læst, at jeg burde sende den til en proff... Men er pensionist uden formue ;)
PFT/ Johnny
zaptor
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Tandberg TD20A erfaring søges.

Indlægaf zaptor » tirs 9. maj 2023 15:35

EDIT.
Efter at have renset spindel og mekanik der aktiveres, aktives kun v. spole ved rewind og h spole ved wind. Så den del virker nu. Men stag kan den ikke holde funktionerne. Så snart en knap slippes, stopper den.
zaptor
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Tandberg TD20A erfaring søges.

Indlægaf Erik » tirs 9. maj 2023 15:44

Der skal være bånd i for at holde start og spole funktion .
Der sidder en infrarød LED gaffel optokobler som båndet skal lægges i .


Erik
Erik
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 21 dec 2014
Lokalitet: Janderup

Re: Tandberg TD20A erfaring søges.

Indlægaf Dan63 » tirs 9. maj 2023 21:24

Hej Johnny.

Lige så snart du tænder den kører kapstanmotoren.
Der er en fejl, som den kan have. Det drejer sig om, at den har noget logik, der sørger for at man kan trykke på playknappen mens den spoler og så bliver den stoppet og først sat i gang med at afspille når den er helt stoppet.
Denne logik gik nemlig i stykker i min TD20A'er. Da fejlen opstod og trykrullen blev aktiveret, resulterede det i et knækket bånd.
Men det er trods alt til at leve med.

Men held og lykke med den!

De bedste hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand


Tilbage til Tandberg



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster