Innehållet i paketet är en tuner som jag haft på önskelistan i flera decennier.
LUXMAN T-88VIMG_1206.jpeg
IMG_1211.jpeg
I fredags genomförde jag en full service, byte av nätsladd och samtliga elektrolykondensatorer, även tantalkondensatorerna fick ge plats för fina nya Nichicon-Gold kondensatorer. I nätdelens kretsar, andra typer från Nichicon med lågt ESR. Kondensatorn som sitter i chassit, med monteringsringen, fick ge plats för en kondensator från Lelon, med rätt diameter för att passa mekaniskt.
IMG_1275 2.JPG
Så här blev resultatet, man kan se de guldfärgade kondensatorerna runt om på kretskortet.
IMG_1274 2.JPG
Nätsladd, NOS, som monteras istället för den svarta med den danska stickproppen.
IMG_1268.JPG
Den danska stickproppen monterades troligen av importören av Luxman, Rossing Elektronic, eller var det kanske handlaren i Kolding, som satt den oranga etiketten på bakstycket?
Jag tar med mig den danska stickproppen till nästa VintageTräff i Danmark!
Med vänlig hälsning, highfive
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner