Tonni skrev:Prøv at se denne hjemmeside:
http://www.dkradio.dk/lrdab.htm
Så vil i se hvorfor det lyder af h til!
Den opløsning vi tilbydes, i kvantitetens hellige navn, er noget tilbage. - Hvis man sammenligner med CD kvalitet...
spuncut skrev:Helt enig med santashooter Musikradioen skal evne at introducere lytteren til nye musikuniverser og gennem radioværtens entusiasme og faglighed skal lytteren føle sin musikalske horisont udvidet. Det mener jeg i al fald. Dødkulrede spillelister, der stryger os selv med hårene kan vi jo selv lave på diverse nettjenester, det har vi således ikke brug for. Hvis radioen forsøger at konkurrere med med diverse nettjenester vil den derfor have tabt på forhånd. Radioen skal have kant, mening og entusiasme samt få lytteren til at høre musik som denne ellers ville gå glib af. Ikke ulig tale-radioen 24/7, min foretrukne bilradio, hvor der ofte behandles emner undertegnede næppe ville have beskæftiget sig med hvis ikke emnerne blev serveret på den dygtigt faglige måde som værterne på Radio 24/7 evner. Det der mangler på diverse af bla. DR's musikprogrammer er netop dette meta-lag til at gøre musikken spændende og til at formidle musik på en levende, indsigtsfuld og entusiastisk måde og derved gøre musikken til en central del af programmet. Men det er måske gået af mode at holde af og beskæftige sig med musik?
MVH Henning
MaxJ skrev:Nu nævner du P3 som jo nok er lavmålet som DR præsenterer men jeg giver dig helt ret..
his067 skrev:Møffe, der synes at være noget galt med dit tastatur: Hvad er det du prøver at sige?
santashooter skrev:... jeg vil gerne have fagligheden tilbage i kunst og kulturformidling, det tror jeg vores samfund bliver bedre af helt overordnet og hvis man siger at radioen ikke kan spille den rolle, fordi folk hellere vil bruge spotify eller lave deres egne playlister, så har man mistforstået hvad radioen er.
...
B&O Vintage skrev:Captain Phønix glimrende kontakt til en ofte brugt DR freelance vært , Peter Lund Madsen, er det en mulighed, som talsmand for FM og lyd kvalitet?
B&O Vintage skrev:P4 Lørdag FONK med Milling & Molbech. Bedre bliver det ikke og de seneste uger med Aske Jacoby som gæst og forelæser. Absolut top kvalitet.
Kender nogen herinde en eller flere landskendte musiker? Kan vi hive en eller flere ind i debatten. Drømmen ville være at de nægtede at deres musik måtte afspilles i så ringe kvalitet.
At DR efterhånden er som Radio 100 det kan altid ændres men når " hardwaren " FM er væk så kommer der nok ikke tilbage. Så kan vi alle sidde og " hygge" i pærenes lys på Pioneeren og huske tilbage. Der er mindre end tre år til en eventuel uigennemtænkt beslutning muligvis bliver trukket. TDC er igang og det er uhyggeligt at en så useriøs koncern bygget på rendyrket grådighed kan være med til at styre udviklingen.
Op af stolene og tænk hvordan vi kan få et ord med.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster