Personlig synes jeg at I skal bruge lidt tid til at debattere hvordan vi kan påvirke DAB udviklingen og sætte kæppe i hjulet. Hvem kan udfra f.eks. miljømæssige grunde være med til at støtte op imod en lukning af FM signalet. Og hvem kan udfra sikkerheds aspekt være interesserede i at bremse udviklingen. Hvis magthaverne i Sverige vælger at skrotte DAB, så burde mulighederne være tilstede i Danmark også.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
B&O Vintage skrev:Personlig synes jeg at I skal bruge lidt tid til at debattere hvordan vi kan påvirke DAB udviklingen og sætte kæppe i hjulet. Hvem kan udfra f.eks. miljømæssige grunde være med til at støtte op imod en lukning af FM signalet. Og hvem kan udfra sikkerheds aspekt være interesserede i at bremse udviklingen. Hvis magthaverne i Sverige vælger at skrotte DAB, så burde mulighederne være tilstede i Danmark også.
Desværre kan jeg ikke komme (og jeg bor, heldigvis, i et land der ikke har helt så pressende planer om at lukke FM-båndet), men jeg synes personligt (og uden at have redaktørhatten på) at det ville være en god ting. Held og lykke med det!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Hvordan er stemningen for at have et værkstedshjørne?
Det kræver jo et par kyndige teknikere, og at de har lyst til at ofre noget af deres "træf-tid" på det. Måske kunne man lave det som et "classroom" hvor vi andre stå rundt omkring og kan lære noget. Udskiftning af kantophæng på højttalerenheder var fx en mulighed. Eller udskiftning af lytter, rensning af potentiometer, eller andre typiske vintage-opgaver ?
Det kræver lidt at arrangere, men giver nok også en god portion vidensoverdragelse :-)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Jeg har en Sansui AU 417 som jeg godt kunne tænke mig at få målt DC på Den vil ikke ret gerne starte op og jeg tænker det måske skyldes DC på udgangen. Nu skal det lige siges at jeg ikke ved ret meget om elektronik så det er kun et gæt.