Tak for denne gang - 2022-træf

Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf Captain Phoenix » søn 20. mar 2022 16:53

Tak til alle jer, der deltog og var med til at gøre året træf til et godt et af slagsen.

En særlig tak til KenRas, Spuncut og KlausM, der gav os gode og spændende præsentationer (og gjorde sig ulejligheden med at tage en masse grej med, stille op osv.). Det var lærerigt.

Også en tak til med-arrangører Bjerager, Ferr31 og pqrannes for godt samarbejde undervejs - og til Xray for at hjælpe med oprydningen søndag, så vil kunne komme lidt tidligere hjem.

Næste træf bliver på Hald i 2023 - pqrannes har medtaget turbine-olien (og ånden i flasken) og melder en dato ud god tid forinden.

Nedenfor lidt fotos - suppler gerne med jeres bedste skud.

IMG_4865.jpg

IMG_4866.jpg

IMG_4869.jpg

IMG_4881.jpg

IMG_4884.jpg

IMG_4874.jpg

IMG_4875.jpg

IMG_4878.jpg

IMG_4873.jpg

IMG_4862.jpg

IMG_4885.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf Fensten » søn 20. mar 2022 20:25

Tak for en kæmpeindsats fra foredragsholdere, arrangører og alle, der hjulpet til at få dette fine arrangement ud over scenen :thumbsup:

Det var på alle måde sjov, spændende og lærerig dag.

Jeg glæder mig allerede til næste års træf :cool1:


Mvh.



Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf spuncut » man 21. mar 2022 02:46

Der skal også lyde et stort tak til arrangørgruppen herfra ikke mindst i forhold til den fleksibilitet der blev udvist overfor en hvis foredragsholder der vidst var lidt sent ude...
Hvor går man lige hen og hører et levende quadrofoni-anlæg? Tak til Kenneth for en særdeles kompetent og skønt nørdet gennemgang af de forskellige systemer. Og tak for lån af et sæt A30.
Desværre missede jeg Klausm's demo af det fine Sansui-anlæg, men jeg kan melde at mine udsendte medarbejdere var imponerede.
Tak til Bjerager for husly og forplejning. Det var fedt at hver foredragsholder kunne få eget lokale med rigtig gode lydforhold. Det tog selvfølgelig lidt ekstra tid at slæbe alt skramlet op af trappen, men det var så absolut bøvlet værd. I den forbindelse skal jeg lige huske at takke "den nye mand" der sad ved vores bord under spisningen og som hjalp med at slæbe alt skramlet ned igen.
Desuden skal jeg takke for den interesse der blev udvist under min demo af Scandynaco-højtalere. Jeg havde egentlig forberedt en samling slides, men i sidste øjeblik ændrede jeg taktik til at "swinge den" (et skolelærer-udtryk der beskriver uforberedt undervisning), idet jeg tænkte at gennemgangen blev mere interaktiv og det syndes jeg at den blev. I skal i hvert fald have at vide at I er et fantastisk publikum. :OLO:
Jeg glæder mig rigtig meget til at vi mødes næste gang, om ikke andet så ovre hos Peter. :Thumpsup:
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf KlausM » man 21. mar 2022 07:01

Tak for dejligt træf og selskab, især til arrangører og medpræsentatører.
Der var et par spørgsmål til mellemtone/diskant hornet i mine Sansui-højttalere, her er et par datablade på enheden. Det er godt nok taget fra brochuren på lillebror SP-L700, men hornet er det samme i begge højttalere, det er kun basserne, der er forskellige:

Horn1-ultimate_sansui_speakers.jpg

Horn2-ultimate_sansui_speakers.jpg

Mht serienumre og produktionsdato for Sansui apparater, som jeg nævnte, så findes den ud fra det tredje, fjerde og femte ciffer i serienummeret, her maj 79. Man skal lige kende modellens årti:

Serienummer.jpg

Mvh Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af KlausM man 21. mar 2022 11:51, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf Legore » man 21. mar 2022 11:21

Også en stor tak fra mig for et rigtig dejligt træf med masser af gode oplevelser.
Især en stor tak til arrangørerne og dem som havde spændende indlæg, også en særlig tak for den dejlige mad.
Jeg glæder mig også allerede til at se jer alle igen til næste år.
Vedhæfter lige lidt billeder af varierende kvalitet, men som forhåbentlig kan give et godt billede af træffet, måske især for dem, som desværre ikke kunne være med.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Legore
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 03 sep 2012
Geografisk sted: Kolding
Lokalitet: Kolding

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf zyzomus » man 21. mar 2022 17:39

Dette var på alle måder et sublimt arrangement. Dagens program var velplanlagt helt ned til den mindste detalje og meget underholdende og alsidigt. Jeg havde ikke specifikke forventninger til arrangementet inkl. præsentationen af quadrofonien inden jeg tog afsted, men jeg må sige at jeg lærte en masse ting! Og jeg var forbavset over vinylen som blev solgt til de rene foræringspriser i forhold til butikkerne. Selv om jeg ikke kendte nogen inden, sad vi 6 personer ved bordet og hyggede os som var vi allesammen gode gamle venner. Der var en vældig god atmosfære fra start til slut, og det var helt trist at skulle forlade selskabet sidst på aftenen. En ting er sikkert - jeg glæder mig allerede til kommende arrangementer. En dybfølt tak til alle jer, der har bidraget til at gøre dette arrangement til en så stor succes. Vi ses.
Zou
Brugeravatar
zyzomus
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 sep 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Fredensborg

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf KenRas » man 21. mar 2022 21:25

Også herfra skal der lyde en stor tak for et velgennemført arrangement :thumbsup:

Det var herligt at møde alle dem man kender, men også få snakket med dem man kun kender som et navn fra forummet. Så tak for det gode selskab til jer alle, tak til Bjerager for den dejlige mad og de fine faciliteter.

Det var spændende at høre Spuncut’s gennemgang af Scan-Dyna / Dynaco historien, samt lytte til et udvalg af de forskellige modeller. Mine egne A30 klarede sig fint i det fornemme selskab, synes jeg :p

KlausM’s store Sansui anlæg var fantastisk og måtte da godt stå hjemme hos mig.

En stor tak skal lyde til især Freddy, men også andre der hjalp med at slæbe de ca. 200 kg quadrofoni grej op og ned af trapperne. Det var herligt at få lov til at præsentere det som jeg har gået og nørdet med det sidste år og det var herligt med den store spørgelyst. At jeg kunne låne noget grej af NoQuarter samt plader flere steder gjorde at jeg kunne vise hele paletten af quad standarder og spille noget god musik.

At folk ovenikøbet bare kommer og donerer en quadrofoniplade viser hvilket forum dette er :Thumpsup:
Jeg glæder mig allerede til næste år på Hald.

Jeg fik totalt set kun taget 3 billeder, det var under Spuncut’s indlæg, så de kommer her:

FEA8B5C1-8902-48EA-9D34-4CD7C3FCD3EB.jpeg


939183DA-63FB-4FB4-B66F-F60A57AD1D56.jpeg


0208D644-906D-46B6-97E6-2695100BB2E8.jpeg


Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf Fredmarantz » tirs 22. mar 2022 01:09

Jeg vil også gerne takke arrangørerne (we know who you are!!) for et særdeles velgennemført træf. Det var bare dejligt at opleve den samme gejst og ånd, som tidligere træf også har båret præg af. Vitaminerne er stærke hos os, ja de er :thumbsup:
Jeg takker også Kenras, Spuncut og KlausM for velforberedte og imponerende præsentationer. Jeg er klar over, at alene det praktiske i det er en større opgave! (måske disse opstillinger til præsentationerne for fremtiden kan sponsoreres af "Danske fysioterapeuter"? - blot en idé)

Skønt at møde dels nye ansigter og dels de kendte. Det kan jeg altså bare ikke blive træt af. :p

Jeg tror, at jeg får svært ved at skrive noget, som de første indlægsholdere her i tråden ikke allerede har skrevet - så jeg holder mig til at støtte alt, hvad der er skrevet. Jeg er glad for, at nye deltagere i træffet synes at have haft gode oplevelser. Jeg tror, at det understreger, at vi gør noget rigtigt.

Jeg tog nogle få billeder, men de er ikke så go'e som de billeder, som allerede er placeret i tråden - derfor ingen herfra.

Jeg er glad - og hele vejen hjem til Den jydske hede havde jeg en fed følelse af sammenhold og fællesskab - :cool1: (det ses så ikke så tydeligt på "lyttebillederne" :lol: - men billederne fra fællesspisningens skål viser noget helt andet :p )

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf bjerager » tirs 22. mar 2022 07:25

Selv tak til jer alle sammen

Sådan et arrangement bliver kun så godt som det deltagerne byder ind med selv. Og der blev budt ind - tre velforberedte og spændende opdlæg, der får en til at tænke: "Jeg ska da ha!" God kage, godt selskab, god quiz, det uventede og inspirerende - jeg tror jeg skal finde et sæt DCM Timewindows. For pokker Helmer, sidst du havde dine DM-17 med på Hald endte jeg med at købe dem...

Nå, men næste gang bliver det jo på Hald, og det bliver lidt vemodigt, fordi det bliver sidste gang derovre. Så det skal afsluttes med et brag. Vi skal have gnisterne til at løbe ned over baflen på nogle stackede A25 udenfor, der spiller Händels "Messias" fodret af nogle brokoblede Crown effekttrin. Vi skal have nogen til at fortælle om deres store Infinity højtalere, Vi skal....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf his067 » tirs 22. mar 2022 09:05

Jeg vil da osse lige....men det meste er allerede sagt. Dagen gik bare alt for hurtigt og der var alt for meget at se og høre (recte: lige præcis nok). Tak til arrangører, gear-slæbere, kage-bagere og de mange spørgsmål-stillere.

For mig var den store (gear-)oplevelse den lillebitte EL84-baserede Dynaco. Den vil jeg gerne vide mere om ved lejlighed.....og så, selvfølgelig, den store samling Klassiske LPer (jeg skammer mig lidt over at jeg ikke købte nogen af dem. Det er der to grunde til: jeg kunne ikke finde ud af hvordan og hvormeget jeg skulle betale, og to dage før træf fik jeg 150 klassiske CDer forærende. Men jeg lover: Næste år på Hald!).

Bortset fra det, synes jeg, at billedet af Freddy og mig siger tilstrækkeligt om mødet. Det var dejligt at komme til træf igen.

Som Jennifer Warnes burde synge:
Først ta'r vi lilleskolen:
Næste år på Hald!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf High Sky » tirs 22. mar 2022 13:44

Tak for et super godt arrangement. Fantastisk med den indsats der ligges i det. Jeg kom til at købe et af Hasses garagefund, med det er bare altid godt at kikke på noget som drejer rundt. :OLO:

Ses på Hald.
High sky
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf SteenKHansen » tors 9. jun 2022 11:16

Mænd med gråt hår over næsten hele linien, jeg kommer til at falde ihvertfald visuelt godt ind her.
Håber jeg kan i 2023 (er ny i dette forum). Hvor i DK ligger "Hald" ?
SteenKHansen
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 feb 2021
Lokalitet: Aarhus

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf snod » tors 9. jun 2022 17:24

SteenKHansen skrev:Hvor i DK ligger "Hald" ?

Lidt syd for Viborg.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf jørstad » tors 9. jun 2022 18:30

Hejsa her fra Odense , har ikke hørt læst om træf/udstilling , hmmm meget ærgeligt fordi jeg gerne vil have været med , hilsen en gammel nørd på 58
jørstad
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 08 jan 2017
Lokalitet: odense

Re: Tak for denne gang - 2022-træf

Indlægaf Louis » tors 9. jun 2022 19:36

jørstad skrev:Hejsa her fra Odense , har ikke hørt læst om træf/udstilling , hmmm meget ærgeligt fordi jeg gerne vil have været med , hilsen en gammel nørd på 58


Vi plejer at holde det hvert år skiftende mellem Fyn/københavn og Jylland.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2022



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst