Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. jan 2022 12:57

På Vintagehifi-træffet d. 19. marts vil der være mulighed for at sælge, købe og bytte vintage-apparater, tilbehør, reservedele samt musik på forskellige formater.

Der bliver også (som tidligere) plads til, at man kan medbringe vintage-grej, som man kan ”flashe” og/eller spille på. Det er det, vil kalder "Fri Leg" - det har bl.a set sådan ud:

Fri leg 2.jpeg

I denne tråd varmer vi op til dette:

    Hvilke ting medbringer du, som andre kan lytte på eller se?
    Er der apparater eller dele, som du håber at se fra andre?
    Har du noget til salg med på træffet?
    Er der apparater, dele eller dimser, du søger – og som andre måske kan tage med?
    Osv.?
Så: Byd ind, skriv løs – og er du ikke allerede tilmeldt, så kan du gøre det her.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf KlausM » fre 28. jan 2022 15:13

Salgsobjekter:

Yamaha forforstærker C-6, med original owners manual, virker og er i orden 1800 kr
Kenwood sæt KA-7002/KT-5000, pænt sæt, der virker men er urestaureret 1000 kr SOLGT!!
Scandyna A25, Scan-Speak diskant, SEAS bas, Teak model med diskantreg. 700 kr
Pioneer PL-A205/A45D rigtig pæn stand, sælges uden pick-up 800 kr
Pioneer PL-117D, pæn, virker manuelt, automatikken driller, uden pickup 600 kr
Epicure, EPI T/E 70 serie 1, 2 stks højttalere, 80 W 700 kr

Billeder kan uploades ved interesse.
Mvh Klaus
Senest rettet af KlausM søn 20. feb 2022 21:35, rettet i alt 2 gange.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf his067 » fre 28. jan 2022 15:52

Jeg har et par Audiostatic ES200 elektrostat højtalere som jeg håber at tage med til salg. De er desværre for store til sommerhuset. De er også modificerede af en tidligere ejer: han fik lavet en ramme i støbejern, så de er meget stive og stabile. Jeg har fornyet højttalerstoffet i den originale grå farve. For tiden står de stabilt på gulvet med et par lamel-limede hyldeknægte, som nok bør skiftes til hyldeknægte af metal.

Jeg betalte ikke meget for dem, så prisen vil være rimelig. Jeg skrev om dem her: https://tinyurl.com/37kd23y3.

De lyder rigtigt godt.

Hvis der er interesse, kan jeg også tage en Primære DVD i10 med. Den fungerer godt, men lød ikke godt med mine Yamaha NS1000. Der er også en Beogram TX2 og en Beogram 1700, begge med pickupper (men jeg kan ikke huske hvilken model: begge er af den sidste MMC type)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf dela » fre 28. jan 2022 17:31

Jeg overvejer at bryde traditionen med Nagra og stedet tage en lille Stellavox SP7 med. Den fylder ikke så meget, så den kan måske også komme lidt rundt og spille på andre ting?
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. jan 2022 22:42

Jeg har mulighed for at tage nogle kasser LP'er med - leveret af min "plade-pusher-ven" Carsten (som tidligere år).
Det plejer at være rock og jazz i prisniveauet 40-50,- pr. LP.

Pladesalg.jpeg

Det kan være samme kategorier igen, men lad mig høre, hvad der er interesse for:

    Genre (Pop, Rock, Jazz, Blues ???)
    Eksempler på grupper/kunstnere *
    Prisleje (40-50,-/stk - eller måske nærmere 75-100,-/stk.)
Jeg vil sige, at Carsten sætter sine priser rimeligt, så hvis en plade ligger i den lidt dyrere ende hos ham, så gør den det helt sikkert også andre steder (Discogs mv.) - dvs.: Højere priser vil være lig mere eftertragtede plader.
Carsten er en voksen mand og efterlønner, så han har næppe meget hiphop og andet nyere - tror hans interessefelt er frem til og med 1980'erne (der iøvrigt var et...).

* Jeg kan ikke love eller "mikro-styre" udvalget/bestemte skiver, men vil gerne give ønskerne videre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Captain Phoenix fre 28. jan 2022 23:53, rettet i alt 1 gang.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf bjerager » fre 28. jan 2022 23:18

Han må gerne tage noget 80'er musik med ;-)

Og noget i den lidt mere soulede kategori...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf NikonSP » fre 28. jan 2022 23:47

Og meget gerne en masse swing jazz, Basie, Webster, swing big band, Jazz at the philharmonic(JATP), Norman Granz og lignende.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Hasse Jakobsen » tirs 1. feb 2022 23:25

Jeg flasher da gerne min renoverede Beogram 3000:)
Jeg medbringer også gerne mine Technics SB 7000, som jeg havde med i 2019, denne gang lidt pænere og med basser og mellemtoner uden huller i ophæng og uden mug, og med frontstof, hvis nogen havde lyst til at høre dem igen.
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Hasse Jakobsen » tirs 1. feb 2022 23:27

Hvis nogen har en god pickup til salg på træffet kunne jeg godt være interesseret. Den skal monteres på en sme 3009 series 2
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf his067 » tirs 1. feb 2022 23:28

Hasse Jakobsen skrev:Hvis nogen har en god pickup til salg på træffet kunne jeg godt være interesseret. Den skal monteres på en sme 3009 series 2



MC eller MM?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Hasse Jakobsen » ons 2. feb 2022 00:02

his067 skrev:
Hasse Jakobsen skrev:Hvis nogen har en god pickup til salg på træffet kunne jeg godt være interesseret. Den skal monteres på en sme 3009 series 2



MC eller MM?

Begge typer kunne være interessante :)
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Hackenberg » fre 4. feb 2022 10:33

Hasse Jakobsen skrev:Hvis nogen har en god pickup til salg på træffet kunne jeg godt være interesseret. Den skal monteres på en sme 3009 series 2


Hej Hasse.

Jeg har en Stanton EPOCH II HZ8S som skal have ny nål, U/B. Stanton 680EL med EEE II-S-nål, ?. Pickering XV15 med D750, ?. Stanton XSV/3000SP, ?. Denon DL160, ?.
Du kan låne dem. De sidder i huse.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Hasse Jakobsen » fre 4. feb 2022 19:03

Hackenberg skrev:
Hasse Jakobsen skrev:Hvis nogen har en god pickup til salg på træffet kunne jeg godt være interesseret. Den skal monteres på en sme 3009 series 2


Hej Hasse.

Jeg har en Stanton EPOCH II HZ8S som skal have ny nål, U/B. Stanton 680EL med EEE II-S-nål, ?. Pickering XV15 med D750, ?. Stanton XSV/3000SP, ?. Denon DL160, ?.
Du kan låne dem. De sidder i huse.

Det lyder spændende, DL160 kender jeg fra min daværende Dp47 , men min erfaring med grammofoner i det hele taget, er stærkt begrænset
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf pulsedriver » lør 5. feb 2022 10:09

Jeg tager en Toshiba SR 50 med, så kan vi se hvad den kan.
Sansui C-B 2301 -- Onkyo Scepter 500 gør det selv -- En Vogue Quasar med Triplanar arm - -- Lidt DIY rør stumper -- Sati Taj Mahal 6C33 rør forstærker
pulsedriver
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 02 maj 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf vincula » lør 5. feb 2022 11:40

pulsedriver skrev:Jeg tager en Toshiba SR 50 med, så kan vi se hvad den kan.


Det glæder jeg mig til at høre. Kommer den med den originale kugle-formede pick up?

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 25 dec 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2022



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster