Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf sej » tors 3. mar 2022 08:43

Jeg er også meget interesseret i en tår af olien.
sej
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13 jul 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: 2950 Vedbæk

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf X-ray » tors 3. mar 2022 09:39

sej skrev:Jeg er også meget interesseret i en tår af olien.

Jeg skal lige minde om, at ved sidste træf - fik jeg fra 'trikker' en pæn slat til uddeling(ikke omdeling) ;).
Så altså hvis nogen mangler 'her og nu' - kan der afhentes i Glostrup. Tror kun 'Hess' har været forbi...

Hilsen X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf aqrannes » lør 5. mar 2022 17:13

Jeg overvejer at få PQRannes til at medbringe et sæt meget billige scandyna a20 med fast ledning og akustisk ventil.
Er der mon interesse for dem? Ellers vil jeg lade dem stå hjemme.
AugustQR.
Brugeravatar
aqrannes
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 30 apr 2010
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: 9900 - Frederikshavn

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Captain Phoenix » lør 5. mar 2022 21:35

Som skrevet på side 1 i denne tråd har jeg mulighed for at medbringe nogle kasser med LP'er.

Vil høre hvilke genrer (og evt. prisniveauer), der er interesse for.
Har tidl. hørt fra NikonSP (jazz/swing/bigband) og Bjerager (80'er-plader - der er der jo ikke meget godt at sige om...).
Men hvad ellers ?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Fensten » lør 5. mar 2022 21:43

Captain Phoenix skrev:Som skrevet på side 1 i denne tråd har jeg mulighed for at medbringe nogle kasser med LP'er.

Vil høre hvilke genrer (og evt. prisniveauer), der er interesse for.
Har tidl. hørt fra NikonSP (jazz/swing/bigband) og Bjerager (80'er-plader - der er der jo ikke meget godt at sige om...).
Men hvad ellers ?


Jeg er også på Bjergagers vogn 70 funk og 80 pop/rock

Mvh.

Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 857
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf KenRas » lør 5. mar 2022 21:52

Captain Phoenix skrev:Som skrevet på side 1 i denne tråd har jeg mulighed for at medbringe nogle kasser med LP'er.

Vil høre hvilke genrer (og evt. prisniveauer), der er interesse for.
Har tidl. hørt fra NikonSP (jazz/swing/bigband) og Bjerager (80'er-plader - der er der jo ikke meget godt at sige om...).
Men hvad ellers ?

Classic hard rock fra 70’erne og 80’erne.
Efter bare 10 min med MGP, så er det noget :OPO: :OPO: :OPO: man trænger til…

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Legore » lør 5. mar 2022 21:59

Tilslutter mig Fensten og Kenras, rock fra 70'erne og 80'erne..
Brugeravatar
Legore
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 03 sep 2012
Geografisk sted: Kolding
Lokalitet: Kolding

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf his067 » lør 5. mar 2022 22:46

Jeg er godt nok interesseret i nogen klassiske plader: RCA living stereo, mercury living presence fra 1950’erne og 60’erne, Philips og deutsche grammofon, CBS masterworks fra 60’erne og 70’erne. Chesky og Classic Records fra 80’erne Og 90’erne.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 6. mar 2022 00:06

Tak for input - herligt.
Jeg kan jo ikke garantere bestemte udgivelser, men samler sammen og bringer ønskerne videre.
Flere er velkomne :p

Vedr. prisniveau:
Der er jo en sammenhæng mellem pris og kvalitet (i form af hvor eftertragtede/sjældne skiverne er - samt stand, naturligvis, men den plejer at være min. VG+).
Jeg tænker at bede ham finde plader i prislaget ca. 60-75,-/stk. Så bliver det sikker hhv. 4 eller 3 stk. for 200,-).

Sig lige til hvis det er helt i skoven for jer.
2.nd hand vinyl er bare blevet dyrere de seneste 12-24 mdr., så det med 40,-/stk - 3 for en hund (som der tidligere har været kasser med) kommer vi måske ikke så langt med for nu.
Som sagt synes jeg der plejer at være en fornuftig sammehæng mellem pris/kvalitet på det der kommer i kasserne, så han jobber ikke bare prisen op, hvis vi vil have et lidt dyrere/bedre udvalg.

PS: Det klassiske repertoire tror jeg ikke "pusheren" er stærk i (som at det gør han nok slet ikke i - desværre).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Hasse Jakobsen » søn 6. mar 2022 02:22

Jeg er også interesseret i plader med pop/rock fra 70, 80 og 90erne.
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Hasse Jakobsen » søn 6. mar 2022 02:27

Hvis der er nogen som har et sæt afbrændte JBL 077/2405, er jeg interesseret.
Jeg har selv en ordentlig bunke stumper til Technics sb7000, hvis nogen skulle mangle noget. Jeg har også et sæt kanter til JBL 10" Le10a le111 osv
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf bjerager » søn 6. mar 2022 14:46

Captain Phoenix skrev:Som skrevet på side 1 i denne tråd har jeg mulighed for at medbringe nogle kasser med LP'er.

Vil høre hvilke genrer (og evt. prisniveauer), der er interesse for.
Har tidl. hørt fra NikonSP (jazz/swing/bigband) og Bjerager (80'er-plader - der er der jo ikke meget godt at sige om...).
Men hvad ellers ?


Der er vist en, der trænger til at få studset hårene i ørerne lidt - jeg har hørt at det kan være et problem, når man kommer over en vis alder.....

Jeg har i øvrigt også nogle kasser med plader med. Jeg er der, hvor jeg er nødt til at sælge for at få plads til nyt. Så til salg ryger nogle af de plader, som jeg enten har dubletter af eller har vurderet, at jeg nok ikke kommer til at høre. Det gør ondt, men det skal gøres....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf his067 » søn 6. mar 2022 18:57

Lidt skævt, og ikke Hifi (men dog afgjort Vintage): men er der nogen af jer der kommer til Munkebo på Kerteminde vejen på vej til Træf?

Jeg vil gerne have en lampeskærm (på størrelse med en arkitektlampe...men altså kun skærmen) til Sjælland.
Den ser sådan ud:

https://www.dba.dk/vaeglampe-louis-poulsen-lo/id-1077374288/


Den videre transport til Skotland sørger jeg selv for...

Vh Frederik
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf HAH » man 7. mar 2022 21:11

his067 skrev:Jeg er godt nok interesseret i nogen klassiske plader: RCA living stereo, mercury living presence fra 1950’erne og 60’erne, Philips og deutsche grammofon, CBS masterworks fra 60’erne og 70’erne. Chesky og Classic Records fra 80’erne Og 90’erne.


Jeg har alle mine klassiske plader til salg. Jeg lytter ikke selv til klassisk musik, så jeg kender ikke standen.
Flere af dem ser visuelt meget pæne ud ( ingen synlige ridser/hairlines ). Men jeg har også set nogen hvor der er ridser/hairlines.
Her er et link til min discogs: https://www.discogs.com/user/hah/collection

Jeg kan tage dem med så man kan se tilstanden.
Mvh Henrik
HAH
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 28 feb 2021
Lokalitet: Sønderborg

Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?

Indlægaf Gottschalck » man 7. mar 2022 22:42

Jeg tænker nu at de små JBL Minuet skal trækkes af en fin forstærker fra ca. 1970 en Luxman SQ 507X. Mon ikke den er passende?
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2022



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster