Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Louis » fre 3. mar 2023 21:20

Fredmarantz skrev:Det har jeg. Jeg tager dem med.

Vh
Freddy


Fedt :) mange tak.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf tctla » lør 4. mar 2023 09:41

kbekke skrev:Måske lidt sent at komme i tanke om det. Men jeg kunne godt være interesseret i en eller måske to kvartetter af PCL86 og duoer af enten 6N1P, 6N2P, ECC83/12AX7 og ECC88/6922 til mine Mikkel-projekter.

Det behøver ikke være noget eksotisk/dyrt. Men det skal helst være noget, der er velfungerende og testet, da jeg ikke selv har mulighed for at gøre det.



Jeg medbringer 9 x PCL86, mest Philips og 4 x Voshkod 6N2P-EV.
Alle rør NOS i original emballage, også de russiske.
Voshkod betyder iøvrigt "Solopgang". Solen ses nu mest for nedadgående, hvis man kigger i den retning.
Bedst af alt: Jeg medbringer også en Rør-tester, hvor rørene kan udmåles og parres.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf kbekke » søn 5. mar 2023 01:55

:lol: :lol:
tctla skrev:
kbekke skrev:Måske lidt sent at komme i tanke om det. Men jeg kunne godt være interesseret i en eller måske to kvartetter af PCL86 og duoer af enten 6N1P, 6N2P, ECC83/12AX7 og ECC88/6922 til mine Mikkel-projekter.

Det behøver ikke være noget eksotisk/dyrt. Men det skal helst være noget, der er velfungerende og testet, da jeg ikke selv har mulighed for at gøre det.



Jeg medbringer 9 x PCL86, mest Philips og 4 x Voshkod 6N2P-EV.
Alle rør NOS i original emballage, også de russiske.
Voshkod betyder iøvrigt "Solopgang". Solen ses nu mest for nedadgående, hvis man kigger i den retning.
Bedst af alt: Jeg medbringer også en Rør-tester, hvor rørene kan udmåles og parres.

Mvh,

/Torben


Ej, Torben, hvorfor ser jeg det - som det første efter at jeg er kommet hjem og ikke som det sidste inden jeg tog afsted? _s_ :lol:

Vi må lige pb’es en af dagene, så vi kan få rettet op på den misere.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf KlausM » man 13. mar 2023 16:13

Godt nok ikke "Køb/salg/bytte" på træffet, men dog relateret. På vej til Hald fik jeg en mail fra en annonceagent på DBA, der var en fyr på Fyn, der havde sat en Pioneer TX-9100 til salg. Jeg har længe, omend ikke altid med lige stor ihærdighed, kigget efter en partner til min SA-9100, så jeg ringede til ham (håndfrit opkald), og aftalte at hente den om søndagen på vejen hjem, og som sagt så gjort, så nu er det smukke sæt komplet. Begge apparater er urestaurerede men fuldt fungerende.

PioneerTXSA9100.jpg

Mvh Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Sorenki » man 13. mar 2023 16:22

Hvor er den fin og flot - Det er virkelig et smukt sæt, og den TX-9100 er ret vild af en tuner :)
fortryder kun lidt at jeg solgte mit sæt (med en SA-9100 jeg mindes at dú hjælpede med at finde og få hjem endda) ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf KlausM » man 13. mar 2023 16:36

Sorenki skrev:Hvor er den fin og flot - Det er virkelig et smukt sæt, og den TX-9100 er ret vild af en tuner :)
fortryder kun lidt at jeg solgte mit sæt (med en SA-9100 jeg mindes at dú hjælpede med at finde og få hjem endda) ;)

Det er rigtigt, det er godt nok mange år siden. Desværre er alle dine billeder i din restaureringstråd forsvundet.
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Fredmarantz » man 13. mar 2023 16:57

Lige hurtigt her - og måske også lidt begyndende off topic…. ;) :oops:

Jeg har lige gennemrestaureret 2 x SA8100 + 1 X SA-9100 (mine egne) og har endnu en SA-9100 til "tjek" hos mig. Ejeren er dog højst sandsynligt ikke interesseret i en "ground-up" restaurering, som Pioneer-eksperten ("Markthefixer" på AK) ellers på kraftigste anbefaler. Jeg har udført den vilde restaurering som anbefalet på AK - stort set, af mine egne, og det har taget oceaner af tid og har også kostet en del i stumper, men jeg tror, at det har været det værd. Et par gange har jeg haft behov for lidt hjælp fra "Arnborg" - og det har bestemt kunnet betale sig - elelrs havde jeg måske nok været lidt på røxxx ;)

En Flot TX-9100 har jeg også - og det kører faktisk lige i øjeblikket i min stue. Det er altså fede ting - og smukke som bare....
Jeg synes, at forstærkerne og tunerne fra dén serie er det flotteste (især netop SA-8100/TX-8100 + SA-9100 + TX-9100), der er kommet ud fra Pioneer, så længe vi snakker overkommelige ting. Vi kan jo altid synes at både SPEC-tingene og "Exclusive-serierne" er flottere, men de koster også derefter.

Hvis der er behov herfor, kan jeg uddybe eskapaderne til interesserede. Herunder restaurerings/indkøbslister hos Mouser ..gode tips og tricks....osv

Tillykke med den fine tuner, Klaus! :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Sorenki » man 13. mar 2023 17:22

KlausM skrev:
Sorenki skrev:Hvor er den fin og flot - Det er virkelig et smukt sæt, og den TX-9100 er ret vild af en tuner :)
fortryder kun lidt at jeg solgte mit sæt (med en SA-9100 jeg mindes at dú hjælpede med at finde og få hjem endda) ;)

Det er rigtigt, det er godt nok mange år siden. Desværre er alle dine billeder i din restaureringstråd forsvundet.
Mvh Klaus

Jeg har faktisk de fleste af billederne downloadet - måske jeg skulle forsøge at "opdaterer" og håbe jeg kan huske hvilke billeder er til hvad :shock:

Nå, sorry for OT
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf MAJ » man 13. mar 2023 20:12

Flot sæt, KlausM :Thumpsup:
Tillykke med “familiesammenføringen”.
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2023



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster