Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 24. jan 2023 14:31

Så er der snart ikke så længe til vi ses til træf på Hald.

I denne tråd vil vi meget gerne høre fra jer, der har anlæg/vintage-apparater, som måske kan indgå i en af de fælles præsentationer på træffet d. 4. marts.
Det kan være højttalere (Klipsch er blevet nævnt af ???), forstærkere og/eller signalkilder.

Det må gerne være noget, der er lidt specielt, har en særlig historie eller særlig betydning for dig/os – og gerne noget, der kan fortælles lidt om ved præsentationen.
De der har været med på træf før ved, at det kan gøres på forskellige måder.

Hold jer/dig ikke tilbage – heller ikke hvis du ikke har et helt ”set up”.
Vi kan helt sikkert finde apparater fra andre at kombinere med, så vi kan komme til at høre noget der er interessant og spændende.

Når der – forhåbentlig – er kommet nogle forslag på banen, tager én af os arrangører kontakt, så vi kan lægge en mere fast plan. Vi går efter at have 3 præsentationer i Riddersalen på Hald.

Man er også velkommen til at skrive, hvad man kunne tænke sig at høre af grej.
Udfordringen ved en lang ”ønskeseddel” er dog, at der så skal findes nogen, som har noget af det grej, man gerne vil høre. Men måske kender du nogen eller véd at en af de andre deltagere har noget stående…

Så: Kom frisk og lad os få nogle forslag på banen til fælles glæde!

Arrangør-duoen
Pqrannes & Captain Phoenix

IMG_0830.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf Sorenki » tirs 24. jan 2023 15:39

Uden at jeg på nogen måde kan bidrage med ønskerne så kommer her et par ønsker lige fra hoften:
- Elektrostater (Quad ESL?)
- Store horn med 15" el. større enheder (Tannoy, JBL, Altec) i horn konfiguration?
- Sjældne/særlige ting "øjenåbnere" - (Strain gauge pickupper, Marantz rørtrin etc.)

Jeg ved godt det netop bliver en ønskeliste, men jeg håber det måske kan inspirere eventuelle ejere til at bidrage.
Senest rettet af Sorenki tirs 24. jan 2023 16:15, rettet i alt 2 gange.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2050
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf ralphandersen » tirs 24. jan 2023 15:47

Jeg kunne godt tænke mig at høre noget med hurtig, dyb og kraftig bas. Kæmpesubwoofere med 18" eller 21" enheder og sådan. Det er jo nok ikke så praktisk, men dejligt ville det være.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 504
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf 86441961 » tirs 24. jan 2023 16:39

jeg har en lyrec tr50 eller tr40 spolebåndoptager hvis det har interesse. det er ved at være længe siden vi har hørt noget på spolebånd mvh kim jensen
86441961
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 28 aug 2012
Geografisk sted: randers
Lokalitet: Randers

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf hificlassic » tirs 24. jan 2023 17:18

86441961 skrev:jeg har en lyrec tr50 eller tr40 spolebåndoptager hvis det har interesse. det er ved at være længe siden vi har hørt noget på spolebånd mvh kim jensen

Meget gerne :OLO:
PQR og jeg har også snakket lidt om vi evt kunne samle et anlæg fra ca. 1960
Jeg vil gerne tage min Lenco F50-8 med og mine Bozak B302a hvis jeg kan nå at fixe den ene bas
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2893
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf Elway » tirs 24. jan 2023 18:43

Jeg ved ikke hvor stor interessen er, eller om der nogensinde er vist noget Yamaha frem?
Men i så fald kan jeg bidrage med en CR-3020 monster receiver. Ville være godt at sætte sammen med en samtidig pladespiller (Hackenberg har vist en YP-511. Ideelt skulle det så parres op med et sæt NS-1000. Gottschalk har vist et sæt, men jeg er usikker på om han kommer til træf. Anyways, bare en tanke…
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 764
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf Louis » tirs 24. jan 2023 19:59

Jeg kan byde ind med McIntosh c29/mc2155 forstærkersæt, hvis der mangler noget til noget højtaler demo. Evt også Sp10mkIi i hjemmelavet plint md sme309.
Højtalerne lader sig ikke desværre.

Ellers vil jeg gerne høre sjældne, dyre eller spændende ting der måske ikke står i alle hjem. Både forstærkere, højtalere og pladespillere.

Noget jeg selv synes er rigtig spændende er stepup trafoer og hvordan de ændre lydbilledet.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf pqrannes » tirs 24. jan 2023 21:28

Louis skrev:Jeg kan byde ind med McIntosh c29/mc2155 forstærkersæt, hvis der mangler noget til noget højtaler demo. Evt også Sp10mkIi i hjemmelavet plint md sme309.
.


Jeg - og andre, ved jeg - drømmer om at høre et fedt amerikansk setup. Det McIntosh der og et par store Klipsch horn, som vist tidligere har været nævnt, så er vi næsten i mål. Jeg kan også bære mine Heresy over vejen.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf highfive » tirs 24. jan 2023 23:18

Hej
Kan ta med:
> Nuvistor RIAA, designat och tillverkat av Bo Hansson, mannen som låg bakom Rauna, Audioprodukter och Opus3.
> Muni & Hugin, MC-preamp med tillhörande nätdel. Designat och tillverkat av Lars Murbeck, som drev företaget U66 Elektronik.

Vill gärna se och lyssna på:
> Stora hornhögtalare och rejäla förstärkare.
> Rullbandspelare från Lyrec som programkälla.
> Pickuper från Ortofon.

Med vänlig hälsning, highfive / Björn Dimming
Senest rettet af highfive ons 25. jan 2023 17:38, rettet i alt 3 gange.
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf Tophøj » ons 25. jan 2023 08:34

Jeg kan medbringe en ægte dansker: mit MarkDane MB-500 effekttrin, hvis der er nogen som vil høre hvordan sådan en spiller
Jeg kan også medbringe en ægte amerikaner: Harman Kardon Citation 16.

/Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 499
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf ralphandersen » ons 25. jan 2023 11:28

Jeg kan tage et sæt Altec fifteen med. De er da amerikanske.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 504
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf hificlassic » ons 25. jan 2023 13:04

Da der jo er en del meget dyre reissues af lækkert vintage grej, og havde set Sorenki's JBL 4343 kloner, blev jeg grebet af ideen og gik i gang med at klone Rogers LS5/9 (med hjælp udefra) og de STORE BBC/Rogers LS5/8.
Graham Audio laver en reissue, som er temmelig langt fra originalen, men de tager alligevel £8.000 (britiske pund) for et sæt passive LS5/8.
Jeg er nu kommet i mål med mine, som er meget tættere på originalerne som var aktive. Med palisander kabinetter, 12" gennemsigtige basser, 1.5" diskanter, aktivt delefilter og to stk Quad 405-2 står de mig i under 8.000 danske kroner. De lyder virkelig godt og der er masser af dynamik

LS5/9 er ikke helt færdige endnu, men kommer til at være endnu tættere på originalen.

Hvis det har interesse tager jeg dem gerne med og deler ud af erfaringer med byggeprocessen.
Dette forudsætter dog at jeg ikke også skal have mine Bozak B302a med, da jeg ikke har plads til alle tre sæt i bilen
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2893
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf zaptor » ons 25. jan 2023 19:08

I gamle dage da mor var dreng, var also sprach saratustra (undskyld mit tyske), sagen når man skulle lytte til udstyr man ville købe. Er man forlænget vokset fra den Skive, eller er den bare uddød?
zaptor
 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf Tonni » ons 25. jan 2023 19:40

zaptor skrev:I gamle dage da mor var dreng, var also sprach saratustra (undskyld mit tyske), sagen når man skulle lytte til udstyr man ville købe. Er man forlænget vokset fra den Skive, eller er den bare uddød?

Står da her...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4811
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf pqrannes » ons 25. jan 2023 21:24

Jeg fristes af at foreslå det ultimative mono setup med det dobbeltdrevne ornli' syge Bofa-multicellehorn og de 2 x 12'' Telefunken ELA/Ultrakraft-enheder.

Jeg skal lige lave en testopstilling og prøve det af, inden jeg beslutter mig.

Her er hornet med 2x domkirkebafler m. Videbæk Hroswita'er - det kunne nu også noget:

IMG_20200301_195726.jpg


Men måske folk trætte af at forholde sig til mono?

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2023



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst