Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf KenRas » fre 27. jan 2023 11:57

Jeg kunne da godt tænke mig at høre noget McIntosh sammen med store højttalere.

Tunere kunne også være interessant at se/høre. Jeg kan undersøge om ikke jeg med det udstyr jeg har stående, kan sætte en kvalitets FM sender op der kan bruges som kilde. Hvis den sender med 10 mWatt generer den nok ikke nogen :p

I 2020 skrev Louis følgende under ønsker:

Noget af det der står stærkest for mig på de tidligere træf er når folk har "hele stuen" eller lytterummet med. Det synes jeg er rigtig spændende at høre folks hifi historie og hvor de er endt henne idag, og så høre nogle af de stykker musik de spiller derhjemme. For mig står det langt stærkere end de mixede setups osv. som naturligvis også kan noget.

Det kan jeg også godt tilslutte mig. Evt som ping-pong mellem 2 setups, præsenteret af deres ejere.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf Elway » fre 27. jan 2023 15:47

Kdaddy skrev:Jeg håber/tror jeg kan medbringe mine klipsch lascala (1976).

Hvis der er en eller flere der kan stille med en passende varmt
lydende forstærker + pre og riaa + pladespiller — så ville det være fint.
Det kunne fx være mcintosh og lenco. De kan godt lide lenco. Og rør.

Jesper


Vil også meget gerne høre La Scala!!

Fik fornyligt mulighed for at høre lettere moddede Klipschhorns hos Thomas her fra Aalleren. Ikke dårligt :-) La Scala ville være godt!
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 763
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf kbekke » fre 27. jan 2023 16:34

KenRas skrev:
MAJ skrev:MEN: Der kan vel også spilles andet musik end jazz???

For eksempel noget :OPO: :OPO: :OPO:


Det er i hvert fald mit indtryk, at der vil være mindst to udgaver af “Made In Japan” tilstede 8)

Derudover skal jeg prøve at huske noget af det, jeg vist i tidens løb er kommet til at love væk.

For eksempel Gitte’s Uriah Heep-plade, der skal videre til Freddy og Phase 4’erne til Harvey:

9A8EED40-2624-4323-A4AE-98878AEBB1F4.jpeg


09FAA151-A7AC-4217-9050-717A49118052.jpeg

Jeg skal også prøve at finde en passende date (har en i tankerne), der vil tage sig godt af “Radiohandlerskolens” eksemplar af Philips MFB-demopladen, der udover masser af greasy jazz- og stryger-pop også indeholder en hel side med dejlig klassisk musik.

7889639D-0719-4B7D-83C3-814EB16C5588.jpeg

-En genre, der jo af en eller anden grund åbenbart er for gammel til vintage ;)

Det er alt sammen strictly i hygge-afdelingen og hverken noget, der skal “præsenteres” eller sælges.

Men man er velkommen til at lægge det under nålen - hvis man tør :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf KenRas » fre 27. jan 2023 16:53

kbekke skrev:
KenRas skrev:
MAJ skrev:MEN: Der kan vel også spilles andet musik end jazz???

For eksempel noget :OPO: :OPO: :OPO:


Det er i hvert fald mit indtryk, at der vil være mindst to udgaver af “Made In Japan” tilstede 8)
..
For eksempel Gitte’s Uriah Heep-plade, der skal videre til Freddy og Phase 4’erne til Harvey:
..
Men man er velkommen til at lægge det under nålen - hvis man tør :p

:OLO: :OLO: Vi skal lige høre Stealin’ og Pilgrim som minimum, inden Freddy tager den med hjem :p
Og så lader jeg Made In Japan blive hjemme…
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf hificlassic » tors 2. feb 2023 11:23

Har vi nogensinde haft en opstilling med Lenco pladespillere som folk har modificeret/opgraderet på? Jeg synes det kunne være spændende at se hvad L75 og L70 kan og evt nogle af de mere sjældne som Louis' G88 og min F50-8
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf Louis » tors 9. feb 2023 20:24

KenRas skrev:Jeg kunne da godt tænke mig at høre noget McIntosh sammen med store højttalere.

Tunere kunne også være interessant at se/høre. Jeg kan undersøge om ikke jeg med det udstyr jeg har stående, kan sætte en kvalitets FM sender op der kan bruges som kilde. Hvis den sender med 10 mWatt generer den nok ikke nogen :p

I 2020 skrev Louis følgende under ønsker:

Noget af det der står stærkest for mig på de tidligere træf er når folk har "hele stuen" eller lytterummet med. Det synes jeg er rigtig spændende at høre folks hifi historie og hvor de er endt henne idag, og så høre nogle af de stykker musik de spiller derhjemme. For mig står det langt stærkere end de mixede setups osv. som naturligvis også kan noget.

Det kan jeg også godt tilslutte mig. Evt som ping-pong mellem 2 setups, præsenteret af deres ejere.

Mvh Kenneth


Det mener jeg stadig - men jeg kan også se på mit eget setup at jeg kan medbringe det hele - på nær højtalerne. Dem kan jeg simpelthen ikke flytte ud af stuen. Vi var tre voksne mænd med bæreseler og hunde da de skulle herind. Og det gik mildest talt dårligt. Men resten kan medbringes.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Foregående

Tilbage til Vintagehifi træf 2023



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst