Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf highfive » søn 22. jan 2023 13:22

Hej entusiaster.
Jeg har ting, som jeg gerne vil af med, og som jeg tager med til Hald, hvis der er interesse.

- 1 nyistandsat Marantz Tuner model 112 er tilgængelig, billede af denne kommer senere.

Tilføjer mere senere.
Med venlig hilsen Björn Dimming / highfive
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Helikon » man 23. jan 2023 20:51

Jeg har brug for mere lebensraum, så jeg skal af med noget af grejet

Quad ESL 63
Jeg har sådan et sæt der skal have lidt opmærksomhed og kærlighed. De fejler ikke noget som sådan, men den ene statorplade er lidt løs på den ene, det betyder at der er vibrationer ved nogle frekvenser. Tålmodighed, omhyggelighed og lim kan få dem på dupperne igen. Jeg har bare mistet interessen for dem og nu står de bare der og fylder til ingen verdens nytte og det er ærgeligt, så hvis nogen vil prøve sådan et par er de til salg og kan tages med til Hald.
Jeg gav selv 3500,- for dem og det vil jeg jo rigtig gerne have for dem igen.

Beovox 5000 Mk II
Solgt.

Beovox M 100
Ja de er også tilsalg ligesom de andre..... Filler enhed skal have skiftet kantophæng og der er de oprindelige kondensatorer i endnu, ellers er de vist ok, i palisander finer. De er med SEAS 33-f WKA 13" bas og Celestion hf2000 diskant.
Jeg ved ikke rigtig hvad de kan koste, der skal jo gøres noget før de er klar, jeg tænker måske 2000,-??

B&O DR monitor....
De fuldstændig ok. Jeg havde lige glemt jeg havde et sæt :oops: ...... så jeg kom til at købe et par mere :roll: det kan jo smutte.....men ellers fejler min hukommelse ikke noget....
3000,-
Senest rettet af Helikon tors 9. feb 2023 20:22, rettet i alt 2 gange.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf vericon » man 23. jan 2023 22:02

Et s par Rauna Njord kabinetter
Rauna 01.JPG

Rauna .jpg

Kulthöjtaler i Sverige.
Bytte ?
Mangler kapaciteter til delefilter
Mvh.
Hans Jörn
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 24. jan 2023 14:59

I denne tråd opfordrer vi til, at man slår op, hvad man har tænkt at medbringe på træffet.

Det kan være til ”fri leg”-området, hvor der kan vises frem, lyttes til eller leges med under helt uformelle og ”frie” forhold uden at noget er sat på programmet.

Det kan også være ting du ønsker at sælge, bytte og/eller købe ved træffet.

I praksis foregår ”fri leg” og køb/salg/bytte i samme lokale på Hald, hvor der bliver opstillet et antal borde som man kan indrette sig på.

Det er naturligvis ingen betingelse, at man skriver her for at medbringe noget.
Men det vil sikkert være interessant for andre at få en lille forsmag på, hvad vi vil møde.

Arrangør-duoen
Pqrannes & Captain Phoenix
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Fredmarantz » tirs 24. jan 2023 15:46

Jeg har flyttet et par indlæg fra en tidligere oprettet tråd - "hvad vil du medbringe til træffet" - over i denne tråd efter aftale med Captain Phoenix. Den nuværende (denne) tråd er den tråd, hvor man kan skrive løs om, hvad man vil medbringe til formålet nævnt i overskriften.

Ovenstående indlæg, skrevet af Captain Phoenix, står lidt nede (4. indlæg) - og jeg ville egentlig gerne, at det stod øverst, som en indledende tekst - men det har jeg indtil nu ikke kunnet finde ud af at gøre.

Hvis/når jeg finder ud af det (jeg har lige spurgt mine kolleger), sætter jeg hans indlæg øverst og lader alle øvrige indlæg komme som en perlerække derefter.

Edit:

Det er fastslået, at det desværre ikke er muiigt at "hejse" Captain Phoenix' indledning (indlæg #4) i denne tråd op på indledningspladsen, så det må vi leve med. Men læs den grundigt- så er der vist ingen tvivl om, hvad vi skal med tråden.

Så altså....skriv løs... :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Elway » tirs 24. jan 2023 18:16

Jeg regner med at tage 50-100 LP med til salg. Det bliver nok fortrinsvist i 20-50-75-100 kroners kategorien.

Bl.a JJ Cale, Talking Heads, Frank Zappa, Savage Rose, Jeff Beck, CV Jørgensen (nej, ikke “Sjælland” ;-) ) og meget andet…

Og nå ja, en vistnok 1st press af “Wish You Were Here”. Har vist også en tidlig Kind of Blue
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Louis » tirs 24. jan 2023 19:53

Jeg tror jeg tager noget JBL driver værk med. Når jeg har fundet ud af hvad jeg skal bruge og ikke skal bruge.

Nogle forskellige plader, også nogle testplader.

Måske nogle Lenco/pladespiller dele. Måske nogle hele pladespillere.

Og måske noget pickup og noget mini Technics anlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf KenRas » tirs 24. jan 2023 20:44

Til “Fri Leg” tænker jeg at medbringe en renoveret Sansui Eight, et par renoverede Sansui SP-200 højttalere og en Sansui pladespiller. Bemærk at ingen af disse dele er til salg.

Desuden har jeg en del klassiske og jazz lp’er som jeg helst ikke skal have med hjem igen. De er næsten gratis og byttes gerne med lp’er der mere falder i min smag, eller andet sjovt grej der godt må være defekt.

Det kan være der bliver lidt grej også, vi får se. Finder jeg noget, opdaterer jeg indlægget her.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf NikonSP » ons 25. jan 2023 20:43

KenRas skrev:Til “Fri Leg” tænker jeg at medbringe en renoveret Sansui Eight, et par renoverede Sansui SP-200 højttalere og en Sansui pladespiller. Bemærk at ingen af disse dele er til salg.

Desuden har jeg en del klassiske og jazz lp’er som jeg helst ikke skal have med hjem igen. De er næsten gratis og byttes gerne med lp’er der mere falder i min smag, eller andet sjovt grej der godt må være defekt.

Det kan være der bliver lidt grej også, vi får se. Finder jeg noget, opdaterer jeg indlægget her.

Mvh Kenneth


Hej Kenneth
Jeg vil meget gerne se på dine jazz plader :p
Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Tonni » ons 25. jan 2023 21:49

NikonSP skrev:
KenRas skrev:Til “Fri Leg” tænker jeg at medbringe en renoveret Sansui Eight, et par renoverede Sansui SP-200 højttalere og en Sansui pladespiller. Bemærk at ingen af disse dele er til salg.

Desuden har jeg en del klassiske og jazz lp’er som jeg helst ikke skal have med hjem igen. De er næsten gratis og byttes gerne med lp’er der mere falder i min smag, eller andet sjovt grej der godt må være defekt.

Det kan være der bliver lidt grej også, vi får se. Finder jeg noget, opdaterer jeg indlægget her.

Mvh Kenneth


Hej Kenneth
Jeg vil meget gerne se på dine jazz plader :p
Vh/
Harvey


Tror jeg vi er flere, der gerne vil...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf NikonSP » ons 25. jan 2023 22:42

Tonni skrev:
NikonSP skrev:
KenRas skrev:Til “Fri Leg” tænker jeg at medbringe en renoveret Sansui Eight, et par renoverede Sansui SP-200 højttalere og en Sansui pladespiller. Bemærk at ingen af disse dele er til salg.

Desuden har jeg en del klassiske og jazz lp’er som jeg helst ikke skal have med hjem igen. De er næsten gratis og byttes gerne med lp’er der mere falder i min smag, eller andet sjovt grej der godt må være defekt.

Det kan være der bliver lidt grej også, vi får se. Finder jeg noget, opdaterer jeg indlægget her.

Mvh Kenneth


Hej Kenneth
Jeg vil meget gerne se på dine jazz plader :p
Vh/
Harvey


Tror jeg vi er flere, der gerne vil...


Jamen så er der da udsigt til, at Kenneth kan komme af med sine plader :lol: :lol:
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Captain Phoenix » ons 25. jan 2023 23:14

Tonni skrev:
NikonSP skrev:Hej Kenneth
Jeg vil meget gerne se på dine jazz plader :p
Vh/
Harvey

Tror jeg vi er flere, der gerne vil...

Ja da - og jeg vil endda også gerne lytte til dem ;)

Iøvrigt planlægger jeg at kontakte den "pladepusher", som tidligere har leveret nogle kasser LP'er man kan købe, for at høre om han er frisk igen i år. Tænker at udvalget skal være en blanding af jazz og rock/beat/pop à la tidligere (unægtelig brede begreber - I know)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf KenRas » lør 28. jan 2023 13:06

KenRas skrev:Til “Fri Leg” tænker jeg at medbringe en renoveret Sansui Eight, et par renoverede Sansui SP-200 højttalere og en Sansui pladespiller. Bemærk at ingen af disse dele er til salg.

Desuden har jeg en del klassiske og jazz lp’er som jeg helst ikke skal have med hjem igen. De er næsten gratis og byttes gerne med lp’er der mere falder i min smag, eller andet sjovt grej der godt må være defekt.

Det kan være der bliver lidt grej også, vi får se. Finder jeg noget, opdaterer jeg indlægget her.

Mvh Kenneth


Der er ikke så mange Jazz plader og hvor interessant det er, ved jeg ikke. Men jeg tager det med :p


Følgende grej der skal væk, kan medtages HVIS der er nogen der har interesse i det. Ellers gider jeg ikke bøvlet.

1. Garrard SP-25 i en Arena model GF-1225 plint af palisander. Med palisander låg. Indbygget forstærker på 2 x 6W. Pickuppen er en Pickering V15 og den spiller fint.
Priside 300,- eller bytte. Alternativt giv et bud Afsat til Stottrup

2. Beocord 1900 kassette. Den starter/stopper/spoler fint, men er tavs i den ene kanal. Flot stand.
Er i princippet gratis, men gerne bytte med noget andet

3. HT-17 4 Ohm højttaler fra Hede Nielsens Fabrikker. Palisander i flot stand. Ligner det er en 2 vejs. Der er kun en enkelt.
Gratis

4. Sansui tuner TU-S5 i god elektrisk og visuel stand. Modtager meget fint.
Priside 250,- eller bytte.

5. Tandberg Huldra 10 og Huldra 11. Doneret i sin tid af tctla og Hackenberg. Men jeg får ikke gjort noget ved dem, så de skal videre uden beregning. Huldra 10 spiller men trænger til rens. Huldra 11 har jeg aldrig haft startet op.
Gratis Huldra 10 afsat til zaptor og Huldra 11 afsat til Xray

6. Sharp transistorradio med kassette og 4 højttalere. Ca. 1980. Spiller OK.
Gratis / bytte

7. Luxman T-33 tuner i palisander kabinet. Spiller fint men har lidt finer afslag på fronten og lidt ridser på tuningsknappen.
Priside 500,- eller bytte

8. Marantz MR-230 receiver, 2 x 30Watt. Flot kosmetisk stand og det elektriske er iorden. Nye pærer monteret.
Priside 1000,- eller bytte med noget tidlig 70’er Sansui receiver/forstærker, gerne defekt

9. ERA MK4 pladespiller i pæn stand. Uden arm, men udskæring til SME arm. Låget er revnet bagtil.
Priside 250,- eller bud/bytte

10. Akai DS4000 MK-II og Akai GX-4000D. De spiller OK begge to. De er begge flotte kosmetisk. Giv et bud på den ene eller dem begge, så vil jeg overveje om de skal videre.


Er der interesse for noget af ovenstående, så skriv her i tråden eller send en PB. Billeder kan sendes hvis det ønskes.

Som sagt er jeg lun på Sansui receivere/forstærkere fra de tidlige 70’ere, som gerne må være defekte men dog komplette og i OK kosmetisk stand. Kan evt indgå i bytte med noget af ovenstående.

Skulle nogen ligge inde med en plint, velegnet til Garrard 401 med 9” arm, så kunne det også have min interesse. Plint til 12” arm bliver for stor.

Mvh Kenneth
Senest rettet af KenRas søn 26. feb 2023 10:45, rettet i alt 5 gange.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf zaptor » lør 28. jan 2023 15:55

KenRas skrev:
KenRas skrev:Til “Fri Leg” tænker jeg at medbringe en renoveret Sansui Eight, et par renoverede Sansui SP-200 højttalere og en Sansui pladespiller. Bemærk at ingen af disse dele er til salg.

Desuden har jeg en del klassiske og jazz lp’er som jeg helst ikke skal have med hjem igen. De er næsten gratis og byttes gerne med lp’er der mere falder i min smag, eller andet sjovt grej der godt må være defekt.

Det kan være der bliver lidt grej også, vi får se. Finder jeg noget, opdaterer jeg indlægget her.

Mvh Kenneth


Der er ikke så mange Jazz plader og hvor interessant det er, ved jeg ikke. Men jeg tager det med :p


Følgende grej der skal væk, kan medtages HVIS der er nogen der har interesse i det. Ellers gider jeg ikke bøvlet.

1. Garrard SP-25 i en Arena model GF-1225 plint af palisander. Med palisander låg. Indbygget forstærker på 2 x 6W. Pickuppen er en Pickering V15 og den spiller fint.
Priside 300,- eller bytte. Alternativt giv et bud

2. Beocord 1900 kassette. Den starter/stopper/spoler fint, men er tavs i den ene kanal. Flot stand.
Er i princippet gratis, men gerne bytte med noget andet

3. HT-17 4 Ohm højttaler fra Hede Nielsens Fabrikker. Palisander i flot stand. Ligner det er en 2 vejs. Der er kun en enkelt.
Gratis



4. Sansui tuner TU-S5 i god elektrisk og visuel stand. Modtager meget fint.
Priside 250,- eller bytte.

5. Tandberg Huldra 10 og Huldra 11. Doneret i sin tid af tctla og Hackenberg. Men jeg får ikke gjort noget ved dem, så de skal videre uden beregning. Huldra 10 spiller men trænger til rens. Huldra 11 har jeg aldrig haft startet op.
Gratis

6. Sharp transistorradio med kassette og 4 højttalere. Ca. 1980. Spiller OK.
Gratis / bytte

7. Luxman T-33 tuner i palisander kabinet. Spiller fint men har lidt finer afslag på fronten og lidt ridser på tuningsknappen.
Priside 500,- eller bytte

8. Marantz MR-230 receiver, 2 x 30Watt. Flot kosmetisk stand og det elektriske er iorden. Nye pærer monteret.
Priside 1000,- eller bytte med noget tidlig 70’er Sansui receiver/forstærker, gerne defekt

9. ERA pladespiller i pæn stand. Uden arm, men udskæring til SME arm. Låget er revnet bagtil.
Priside 250,- eller bud/bytte

10. Akai DS4000 MK-II og Akai GX-4000D. De spiller OK begge to. De er begge flotte kosmetisk. Giv et bud på den ene eller dem begge, så vil jeg overveje om de skal videre.


Er der interesse for noget af ovenstående, så skriv her i tråden eller send en PB. Billeder kan sendes hvis det ønskes.

Som sagt er jeg lun på Sansui receivere/forstærkere fra de tidlige 70’ere, som gerne må være defekte men dog komplette og i OK kosmetisk stand. Kan evt indgå i bytte med noget af ovenstående.

Skulle nogen ligge inde med en plint, velegnet til Garrard 401 med 9” arm, så kunne det også have min interesse. Plint til 12” arm bliver for stor.

Mvh Kenneth


Jeg er jo Tandberg samler, så tager med kyshånd imod punkt 5. De to tandberg... Kommer til træf...
Mvh Johnny
zaptor
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Træf – ”Fri leg” og køb/salg/bytte.

Indlægaf Fensten » lør 28. jan 2023 16:26

Jeg tager et sæt JBL Lancer 101 i danske kabinetter med.

De skal ikke sælges, men må gerne leges med.

Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 858
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2023



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster