Fri leg til træffet.

Fri leg til træffet.

Indlægaf pqrannes » tirs 21. maj 2024 21:40

Er der nogen der vil melde ud hvad de har med til "fri leg" til træffet i næste weekend?

Det kunne være interessant at vide

Er der fx nogen der har en en grammofon med en dedikeret 78er/shelllack pickup med? I så fald vil jeg tage min nyfundne Rosalyn Tureck 78er-plade med.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf his067 » tirs 21. maj 2024 23:46

Jeg har 2 Walkman Pro (WM-D6C) med: den ene er i god stand, men ikke renoveret--den anden er renoveret af Debbie Bilham, som har gjort et fantastisk stykke arbejde, bl. a. med en opgradering af audio-delen. Men i min hast med at komme afsted til DK har jeg kun et enkelt cassette bånd med!

Men det er værd at høre forskellen.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (ind imellem: Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE22, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf cvj » ons 22. maj 2024 12:09

Jeg kan medbringe en "bastard" Revox A77, som er modificeret til at kunne afspille i både 2 og 4 spor, hvis nogen ligger inde med ukendte "arvebånd" hvor der er i tvivl om hvordan de er optaget f.eks. - den må også gerne bruges til bare at undersøge om bånd smitter.

Jeg medbringer også nogle kasser med gamle BASF 18cm spoler/kassetter med båndmateriale (med operaoptagelser fra radio), hvis nogen mangler tidstypiske bånd til deres gamle maskiner eksempelvis - de første 10 spoler per person er gratis ;)
Båndene er brugbare og smitter ikke umiddelbart, men forvent ikke at kunne optage til 20kHz hvis en nyere maskine måles ind til dem, de er ikke at sammenligne med de moderne båndformuleringer :)

Mvh Chris
Brugeravatar
cvj
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27 dec 2022
Lokalitet: Ørbæk

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf dela » ons 22. maj 2024 14:52

Jeg tager en for nyligt indkøbt Nagra IV-S (fra færøsk TV) med, som jeg har indspillet et par bånd med lidt musik på. Det kunne være interessant at høre den på et anlæg, men ellers har jeg hovedtelefoner med. Hvis den på et tidspunkt, i eller uden for programmet, kunne snige sig til et af de programsatte anlæg, kunne det være sjovt. Jeg overvejer at tagen en mikrofon med (en Sanken CMS-7 MS mikrofon), så den også kan testes i sit sædvanlige miljø...

Jeg har outputkabler med til phono og XLR.
dela
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf sej » ons 22. maj 2024 18:04

Hvis jeg ikke skulle til en vigtig fødselsdag på lørdag, havde jeg selvfølgelig deltaget i træffet og medbragt mit 78 setup med en velspillende Audio Technica AT-MONO3/SP. Måske til næste år.
Det ville have have glædet meget mig at høre en lakindspildning med Rosalyn Tureck. Som tusindvis af andre ligesindede betragter jeg hende som 1900-tallets største J.S. Bach fortolker. Johann Sebstians ambassadør på Jorden, som nogen har kaldt hende.
Jeg har ikke selv nogen 78ere med hende, men en lille samling LPer fra hendes glorværdige HMV periode - alle selvfølgelig i ægte mono!
sej
sej
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 13 jul 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: 2950 Vedbæk

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf pqrannes » tors 23. maj 2024 09:48

sej skrev:Hvis jeg ikke skulle til en vigtig fødselsdag på lørdag, havde jeg selvfølgelig deltaget i træffet og medbragt mit 78 setup med en velspillende Audio Technica AT-MONO3/SP. Måske til næste år.
Det ville have have glædet meget mig at høre en lakindspildning med Rosalyn Tureck. Som tusindvis af andre ligesindede betragter jeg hende som 1900-tallets største J.S. Bach fortolker. Johann Sebstians ambassadør på Jorden, som nogen har kaldt hende.
Jeg har ikke selv nogen 78ere med hende, men en lille samling LPer fra hendes glorværdige HMV periode - alle selvfølgelig i ægte mono!
sej


Det kunne ellers have været spændende at høre min Rosalyn Tureck lakplade på en sådan AT mono3/SP pickup. Det må komme.

Og ja, Tureck er som Bach-fortolker fantastisk, og en anden, mere kendt Bach-fortolker, Glenn Gould, har da også indrømmet at Turecks Goldberg variationer fra 1957 var en stor inspiration til hans sene (1981) udgave af Goldberg variationer.

Jeg har også flere Tureck LP plader - mono og stereo: https://www.discogs.com/user/pqrannes/c ... rch=tureck

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf ralphandersen » tors 23. maj 2024 11:11

Jeg kan godt tage min grønne 78 SPU og en stepup med. Men der mangler stadig et værk...
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf ferr31 » tors 23. maj 2024 12:37

ralphandersen skrev:Jeg kan godt tage min grønne 78 SPU og en stepup med. Men der mangler stadig et værk...

Hvordan sidder de 2/4 pins til armen ?
Jeg har en TD 124 med ESL 2000 arm med, som jeg vil se om der er interesse for.
De 4 pins sidder anderledes end den alm. SME fatning.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 961
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf ralphandersen » tors 23. maj 2024 13:29

Standard SME fatning med 4 pins.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf ferr31 » tors 23. maj 2024 13:36

ralphandersen skrev:Standard SME fatning med 4 pins.

Så passer den desværre ikke på armen :(
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 961
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf ralphandersen » tors 23. maj 2024 14:22

Måske er der nogle af alle monoloppefundene der passer på?
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf Captain Phoenix » fre 24. maj 2024 09:57

Jeg er ved at gøre klar til træffet - bl.a. at pakke 5 kasser LP'er til salg i fri leg-området.

Der er en masse gode, gedigne rock- og pop-albums, som jeg ikke mener bør mangle i en ordentlig pladesamling. Så dem har i sikkert allerede, men måske er der en nevø, niece eller andre som ikke har.
Der er også en pæn del jazz blandt de i alt ca. 250 skiver.
I én af kasserne har jeg samlet "det tunge skyts" (MoFi og andre audiofile sager) - det meste stadig plomberet.

LPer Vintagehifi-træf 2024.jpg

Der er tale om dobbelt-køb, ekstra-eksemplarer og (navnlig) hvad jeg har fundet på plademesser og loppemarkeder den seneste tid. Jeg har renset, tjekket og forhandlet priserne ned til et godt leje - så behøver vi ikke bruge tid på det på træffet :p

Jeg håber at I finder interessante ting - og glæder mig til at vi ses allesammen :cool1:

PS: Der vil være "open for business" når jeg selv er på pletten (for at undgå sidste års ærgerlige forglemmelser ift. betaling).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Captain Phoenix fre 24. maj 2024 10:31, rettet i alt 1 gang.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Fri leg til træffet.

Indlægaf Sorenki » fre 24. maj 2024 10:23

Dit indlæg ovenfor, Captain Phoenix, foranlediger første gang jeg har haft brug for en "like" knap på dette forum. ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2052
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Vintagehifi træf 2024



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst