Vintage udstyr i film.

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf pqrannes » man 25. jan 2021 09:38

bjerager skrev:...

nej herremode....Onde tunger ville hævde, at det ellers til tider var på sin plads, hvis jeg interesserede mig lidt mere for det....

Jeg er imponeret over dit vintage herretøj... Har overvejet en tweedjakke og plusfours, når jeg underviser. Kontrasten til når jeg så ind i mellem spillerfor eksempel "The Exploited" for dem ville være lidt sjov....


En tweedjakke klæder alle. Sådan en må du have.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf bjerager » man 25. jan 2021 12:11

pqrannes skrev:
bjerager skrev:...

nej herremode....Onde tunger ville hævde, at det ellers til tider var på sin plads, hvis jeg interesserede mig lidt mere for det....

Jeg er imponeret over dit vintage herretøj... Har overvejet en tweedjakke og plusfours, når jeg underviser. Kontrasten til når jeg så ind i mellem spillerfor eksempel "The Exploited" for dem ville være lidt sjov....


En tweedjakke klæder alle. Sådan en må du have.

PQR

Men jeg sætter grænsen ved at begynde at ryge pibe!
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf pqrannes » man 25. jan 2021 13:34

bjerager skrev:
pqrannes skrev:
bjerager skrev:...

nej herremode....Onde tunger ville hævde, at det ellers til tider var på sin plads, hvis jeg interesserede mig lidt mere for det....

Jeg er imponeret over dit vintage herretøj... Har overvejet en tweedjakke og plusfours, når jeg underviser. Kontrasten til når jeg så ind i mellem spillerfor eksempel "The Exploited" for dem ville være lidt sjov....


En tweedjakke klæder alle. Sådan en må du have.

PQR

Men jeg sætter grænsen ved at begynde at ryge pibe!


Arh, det kan vi lære hinanden, når vi ses på et vintagehifi-træf en gang i en bedre og mindre kompliceret fremtid.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf his067 » man 25. jan 2021 13:36

Fra tidligere tider:

Lady Bracknell. [Pencil and note-book in hand.] I feel bound to tell you that you are not down on my list of eligible young men, although I have the same list as the dear Duchess of Bolton has. We work together, in fact. However, I am quite ready to enter your name, should your answers be what a really affectionate mother requires. Do you smoke?

Jack. Well, yes, I must admit I smoke.

Lady Bracknell. I am glad to hear it. A man should always have an occupation of some kind. There are far too many idle men in London as it is


(Oscar Wilde: The importance of being Earnest)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf pqrannes » man 25. jan 2021 14:29

his067 skrev:Fra tidligere tider:

Lady Bracknell. [Pencil and note-book in hand.] I feel bound to tell you that you are not down on my list of eligible young men, although I have the same list as the dear Duchess of Bolton has. We work together, in fact. However, I am quite ready to enter your name, should your answers be what a really affectionate mother requires. Do you smoke?

Jack. Well, yes, I must admit I smoke.

Lady Bracknell. I am glad to hear it. A man should always have an occupation of some kind. There are far too many idle men in London as it is


(Oscar Wilde: The importance of being Earnest)


Perfekt!

Og nu vi er ved det - et citat fra The Chap Manifesto:

2. THOU SHALT NEVER NOT SMOKE.
Health and Safety “executives” and jobsworth medical practitioners keep trying to convince us that smoking is bad for the lungs/heart/skin/eyebrows, but we all know that smoking a bent apple billiard full of rich Cavendish tobacco raises one’s general sense of well-being to levels unimaginable by the aforementioned spoilsports.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf bjerager » man 25. jan 2021 16:26

Emma Gad om rygning:

"Den stadig om sig gribende nydelse af tobak gør sig selvfølgelig ikke mindst gældende i selskabslivet, og ved et større selskab er luften ofte tyk og blå af røg, så snart måltidet er sluttet.
Hvor hensynet til en eller flere bedagede damer ikke gør sig gældende, ryges der i alle stuer. Damer må nødig træde hindrende i vejen for rygning. Når de har ondt ved at tåle den, må de blive hjemme.
Man kan ikke i selskab ryge medbragte egne cigarer, med mindre man af sundhedshensyn beder om tilladelse dertil.
Kun i en mere fortrolig kreds bydes der cigaretter ved middagsbordet mellem retterne.
Ved bortgangen tænder man den dertil beregnede cigar. Når man er så uheldig at have en cigartyv til gæst, der ses at liste sig til at stikke sin værts cigarer i lommen, bør man tie dermed. Men man indbyder ham ikke gerne oftere."
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf mkaaskh » søn 18. jul 2021 18:09

https://www.dr.dk/drtv/se/kunstnerkolon ... een_250432

Er det ikke nogle udsøgte Tannoys jeg spotter 2min inde i serien. Rester af udstyret behøve vist ingen nærmere opmærksomhed.
mkaaskh
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 01 jan 2013
Lokalitet: København

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf pqrannes » søn 18. jul 2021 21:06

mkaaskh skrev:https://www.dr.dk/drtv/se/kunstnerkolonien_-kunstnerne-moedes-paa-klippeoeen_250432

Er det ikke nogle udsøgte Tannoys jeg spotter 2min inde i serien. Rester af udstyret behøve vist ingen nærmere opmærksomhed.


Jo jo, det ligner noget Tannoy:
Screenshot_20210718_204718_dk.dr.webplayer.jpg


Kunstneren Ursula Reuter Christiansen - som det er - var gift med kunstneren og komponisten Henning Christiansen til hans død i 2008.

Det forklarer det måske.

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf Tonni » man 19. jul 2021 09:45

Rygning, helt lavpraktisk.
Som Storm P udtrykte det:

Cigaretrygere, De løber.
Cigarrygere. De gaar.
Men piberygere min ven. De sidder!

Og de Tannoy ligner GRF, ikke?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Vintage udstyr i film.

Indlægaf ralphandersen » tors 16. dec 2021 17:58

Så slank han var..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Vintage udstyr i film

Indlægaf Fensten » søn 10. apr 2022 20:52

….Stor tommel op, hvis i ikke bliver distraheret, i søgen på svaret ;)

Minx på HBOMax

“Hvilken forstærker ( ikke radio eller reciever) har Doug stående på reolen i sit kontor ?


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Vintage udstyr i film

Indlægaf X-ray » man 11. apr 2022 00:03

Kan man ikke få et billede - screen shot eller lignende...
Så vi andre kan gætte med.. - eller har jeg misforstået indlæg ;)
Har vi ikke en lignende tråd allerede..?

X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Vintage udstyr i film

Indlægaf MDA » man 11. apr 2022 09:24

Unavngivet.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Vintage udstyr i film

Indlægaf KenRas » man 11. apr 2022 10:00

Pioneer QX-949 selvfølgelig :thumbsup:
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Vintage udstyr i film

Indlægaf Sorenki » man 11. apr 2022 10:28

Hvad så med denne?
Jeg ved ikke hvorfor jeg automatisk tænker Fisher, Scott eller Realistic?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster