EICO

Rosinen i pølseenden

EICO

Indlægaf lpdal » ons 24. nov 2021 13:08

Kære selvudnævnte, undergrundsautoriteter ud i lyd! Først vil jeg ærbødigt takke for solid rådgivning til sammensætning af et fremragende vintage-anlæg (det endte med Rega P3, Marantz 1030, og JBL L26), som forkæler mine og andres ører dagligt. Nu har jeg imidlertid været med til at tømme et dødsbo. I sig selv ikke nogen opløftende opgave, for den afdøde var et prægtigt menneske: konservatorieuddannet trompetist, klassisk connoisseur, og storyteller af Guds Nåde. Han efterlod sig et anlæg af mærket "Vector Research", med tilhørende vintagehøjttalere: Eico HFS1. Hvad gør jeg nu? Jeg har ikke plads til mere isenkram. Udover det førstnævnte anlæg, har jeg noget Sugden/Audio Note, så jeg er velforsynet. >Hvis jeg skal sælge det, skal det helst være til nogen som ved hvad de køber - og værdsætter det.
Senest rettet af lpdal ons 24. nov 2021 14:20, rettet i alt 1 gang.
lpdal
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 jun 2020
Lokalitet: Furesø

Re: EICO

Indlægaf pqrannes » ons 24. nov 2021 13:44

Det er vist et spændende par vintage Eico højttalere, der er på banen der.

Så vidt jeg (via google) kan gennemskue, hedder model vist HFS-1 og er bestykke med en Jensen woofer-enhed og et Jensen-horn til toppen.

Havde man en lille Eico rørforstærker (det har jeg ikke), ville det være toppen at sætte sådan et par højttalere efter den.

Der har (ifl. hifishark) engang været et par til salg i Schweiz til sølle 80 CHF men ellers er det ikke nemt at blive klog på prisniveauet sådan højttalere.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: EICO

Indlægaf Tonni » ons 24. nov 2021 16:22

Ja det er lidt af et dilemma.
Ville nok lade det komme an på en sammenligning

Her er manualen til højttalerne:
http://pacifictv.ca/schematics/eicohfs1manual.pdf

Mvh. Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: EICO

Indlægaf cdp » ons 24. nov 2021 17:10

Nu nævner du Vector også - dit indlæg ligger jo under højtalere - så egentlig er det trådens retning, men hvis du ønsker at sælge/få vurderet de øvrige Vector modeller, ville et billede af det hele fortælle meget mere. Dette selvfølgelig under evt. salg/vurdering.
Den ældre generation af Vector skulle være noget ret interessant udstyr oprindelig til proff brug, de senere modeller faldt dog lidt til jorden igen, som mange andre mærker. Konceptet ligner samme som ex. Nad & Rotel. Var det mon audioscan el. lydkilden der solgte ?
Lidt info om et af deres bedre radioer her:
https://thevintagehifishack.com/hello-world/
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: EICO

Indlægaf lpdal » tors 25. nov 2021 18:21

Vector Research er nu tilsluttet (nogle System Audio højttalere), og det lyder overraskende godt. Noget mere liv i det end NAD. Nu vil jeg gå på jagt efter en gammel amp med rør....til de to Eico-kasser. Mange tak for de kvalificerede tilbagemeldinger.
lpdal
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 jun 2020
Lokalitet: Furesø

Re: EICO

Indlægaf pqrannes » tors 25. nov 2021 21:43

lpdal skrev:Vector Research er nu tilsluttet (nogle System Audio højttalere), og det lyder overraskende godt. Noget mere liv i det end NAD. Nu vil jeg gå på jagt efter en gammel amp med rør....til de to Eico-kasser. Mange tak for de kvalificerede tilbagemeldinger.


Jeg glæder mig til at høre hvad du siger til Eico/Jensen- højttalerne på en (lille) rørforstærker.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: EICO

Indlægaf lpdal » tirs 9. aug 2022 01:17

Så spiller EICO igen....vha en Lenco pladespiller, og en Braun rørforstærker. Lyden er vintage. Meget 60'er-agtig. Et sjovt lille set-up. mvh Lars
lpdal
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 jun 2020
Lokalitet: Furesø

Re: EICO

Indlægaf Helikon » ons 10. aug 2022 11:07

lpdal skrev:Så spiller EICO igen....vha en Lenco pladespiller, og en Braun rørforstærker. Lyden er vintage. Meget 60'er-agtig. Et sjovt lille set-up. mvh Lars


Fedt og tak for updaten. Og billeder, vi elsker billeder
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: EICO

Indlægaf lpdal » lør 13. aug 2022 12:32

Nu med billede. Det “tørreste” lydbillede jeg har hørt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
lpdal
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 10 jun 2020
Lokalitet: Furesø

Re: EICO

Indlægaf kbekke » lør 13. aug 2022 15:17

Dejligt enkelt og tidstypisk setup - med musik og “rack”, der matcher :thumbsup:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster