PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf Captain Phoenix » man 24. jan 2022 12:35

Her følger programmet for

Vintagehifi-træf 2022

OBS: Træffet gennemføres med overholdelse af de COVID-regler, der gælder på træf-tidspunktet d. 19. marts (herunder fremvisning af coronapas, afstandskrav, mundbind alt efter hvad der er gældende).

Ud over de programsatte punkter nedenfor vil der være tid og plads til køb/salg/bytte af vintage-apparater, reservedele, LPer/CDer mv. Man er meget velkommen til at medbringe effekter til dette.

Der vil også være et ”Fri leg”-område, hvor man kan opstille, fremvise og/eller spille på medbragt vintage-grej. Bare medbring hvad du gerne vil vise os andre (husk kabler/lysnet-fordeler-dåser o.l., hvis apparaterne skal tilsluttes).

Tid: Lørdag d. 19. marts kl. 13 - ??
Sted: Den Lille Skole, Gammelmosevej 228, 2800 Kgs. Lyngby.

Program:

    13:00 Velkomst – træffet åbnes

    13:30 Quadrofoni – 1970’ernes surround, der aldrig slog rigtig an…
    Om det var forvirringen over 3-4 forskellige quadrofoni-systemer, den lave WAF-faktor ved 4 store højttalere i stuen, mangel på quadrofonisk musik eller… der gjorde det svært for 4-kanals-stereo – ja det er svært at sige.
    Men anlæggene findes og KenRas giver os en mulighed for at høre, hvad vi næsten alle sammen gik glip af dengang. Han fortæller også om de forskellige quadrofoniske systemer, der konkurrerede med hinanden.

    14:30 Scandyna / Dynaco – Et eventyr indenfor dansk højttalerfabrikation
    Mange kender Scandyna A-25 – en tovejs-højttaler, som trods 50+ år ”på bagen”, stadig er i live og har mange fans.
    Forummedlem Spuncut fortæller historien om mærket, om de forskellige versioner af klassikeren A-25 og et par af de andre modeller, som der naturligvis også bliver god mulighed for at lytte til under præsentationen.

    15:30 Kaffe/te og brød
    Der er en tradition for at nogle af deltagerne medbringer hjemmebag til eftermiddagskaffen.
    Det skal man også være meget velkommen til i år (vi varetager udskæringen på en smitte-sikker måde). Skriv gerne her i tråden hvis du medbringer kage.

    16:30 Sansui high-end-anlæg anno 1978/79
    Målt på antal solgte apparater var Sansui ikke et stort mærke i Danmark.
    Men kvantitet og kvalitet er som bekendt ikke det samme, og med forstærker/pladespiller/ højttaler-kæden AU-X1/SR-929/SPL-800 kunne Sansui spise kirsebær med de store drenge i klassen.
    Det er sjældne apparater her i landet (der findes muligvis kun ét sæt SPL-800-højttalere), men KlausM har samlet dem og giver os andre mulighed for at høre på og om sættet.

    Oplæggene varer ca. 45 min hver.

    18:00 Den store Vintagehifi Quiz anno 2022
    Vi dyster i grupper om viden om vintagehifi, teknik og musik. Det bliver sjovt - og nørdet...

    18:30 Middag (for de der er tilmeldt til dette)
    Bjeragers hjemmelavede simremad med tilbehør:
    - Oksekæber for kødspisere.
    - Dahl for vegetarer (angiv ”vegetar” ved tilmelding i Doodle – ellers går vi ud fra at du spiser kød).
    Medbring gerne selv drikkevarer (der indkøbes nogle øl/vand til salg, men vi kan ikke forsyne alle).

    Herefter:
    Socialt vintage-samvær, ”Fri leg” og hvad vi ellers finder på :p

Tilmelding, betaling, praktiske forhold mv. sker her senest d. 14. marts.

Vi håber at se rigtig mange af jer til træffet!

Mange hilsner

Initiativgruppen
bjerager, ferr31, pqrannes & Captain Phoenix
Senest rettet af Captain Phoenix søn 30. jan 2022 11:25, rettet i alt 2 gange.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf KenRas » tirs 25. jan 2022 08:17

Jeg glæder mig og kan helt sikkert få fruen til at bage denne her (igen):

C7E03CF6-BEDC-4375-9CFB-C6817E7E549B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf KenRas » tirs 25. jan 2022 14:22

I forbindelse med mit indlæg på Vintagehifi-træf 2022 omkring Quadrofoni, vil jeg høre om der er nogen der ligger inde med plader indspillet i enten SQ, QS eller CD-4 format. Mit eget udvalg er ikke så stort, så var der nogle spændende skiver derude jeg måtte låne til træffet, så :thumbsup:

Send en PB hvis du har noget liggende.

Kigger du din pladesamling igennem, så er det disse logoer du skal kigge efter.
Det er især plader i CD-4 (Quadradisc) format jeg mangler, men alt har interesse.

SQ Logo.png


QS Logo.png


CD-4 Logo.jpg


20080103_quadradisc.gif


Bemærk at der findes en del plader derude mærket som "phase4stereo". Disse plader har IKKE noget med quadrofoni at gøre, desværre.

phase-4-stereo.jpg


Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf Fredmarantz » tirs 25. jan 2022 14:46

Jeg er sikker på, at jeg har nogle. Jeg kigger i samlingen senere i dag og vender tilbage…..

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf his067 » tirs 25. jan 2022 15:19

Phase-4 var et stereo format som Decca opfandt i 1960erne https://en.wikipedia.org/wiki/Phase_4_Stereo, så det er ikke 4-kanals surround-sound.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf pqrannes » tirs 25. jan 2022 15:29

KenRas skrev:I forbindelse med mit indlæg på Vintagehifi-træf 2022 omkring Quadrofoni, vil jeg høre om der er nogen der ligger inde med plader indspillet i enten SQ, QS eller CD-4 format. Mit eget udvalg er ikke så stort, så var der nogle spændende skiver derude jeg måtte låne til træffet, så :thumbsup:

Send en PB hvis du har noget liggende.

Kigger du din pladesamling igennem, så er det disse logoer du skal kigge efter.
Det er især plader i CD-4 (Quadradisc) format jeg mangler, men alt har interesse.

SQ Logo.png


QS Logo.png


CD-4 Logo.jpg


20080103_quadradisc.gif


Bemærk at der findes en del plader derude mærket som "phase4stereo". Disse plader har IKKE noget med quadrofoni at gøre, desværre.

phase-4-stereo.jpg


Mvh Kenneth


jeg har en 10-15 stykker som jeg kan tage med.

Samler op på hvad det er senere i dag, men husker at der en Kris Kristofferson.

PQR

Edit:
Der er fordele ved at bo lige ved siden af sit arbejde.

Her er de 12 stk. som alligevel var sat fra: https://photos.app.goo.gl/CHMLoxtdusS8eWYy5

Måske gemmer der sig flere.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf kbekke » tirs 25. jan 2022 15:42

KenRas skrev:I forbindelse med mit indlæg på Vintagehifi-træf 2022 omkring Quadrofoni, vil jeg høre om der er nogen der ligger inde med plader indspillet i enten SQ, QS eller CD-4 format. Mit eget udvalg er ikke så stort, så var der nogle spændende skiver derude jeg måtte låne til træffet, så :thumbsup:

Mvh Kenneth


Jeg har et par stykker i den klassiske afdeling. Hvis nogen vil afhente dem her i Vejle på vej til træf, er du velkommen til både at benytte og beholde dem.

-Der er både CD4 og QS:

4C5630F2-053C-4068-BD4D-3E3ADC177B34.jpeg


E15A8F09-E72A-4DEE-A98A-385B03AD6CEA.jpeg

Mahleren kan dog muligvis godt blive fornærmet, hvis den ikke bliver præsenteret på en Beogram :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf Fredmarantz » tirs 25. jan 2022 16:19

Jeg har disse - nogle af dem vil jeg genre beholde, men de kan fint udlånes til træffet. Nogle af dem kan jeg også sælge - det må vi tale om :p

vh
Freddy
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf bjerager » tirs 25. jan 2022 17:21

Jeg skriver lige linket ind her, så man også kan tilmelde sig her:

https://doodle.com/poll/e8zan5i4msxza4t4
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf Captain Phoenix » fre 28. jan 2022 10:51

KenRas skrev:Kigger du din pladesamling igennem, så er det disse logoer du skal kigge efter.
Det er især plader i CD-4 (Quadradisc) format jeg mangler, men alt har interesse.

Jeg har vist kun én quadrofoni-plade (ud af... mange...)
Det er denne som jeg gerne tager med.

IMG_4541.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf ralphandersen » fre 28. jan 2022 10:57

Captain Phoenix skrev:
KenRas skrev:Kigger du din pladesamling igennem, så er det disse logoer du skal kigge efter.
Det er især plader i CD-4 (Quadradisc) format jeg mangler, men alt har interesse.

Jeg har vist kun én quadrofoni-plade (ud af... mange...)
Det er denne som jeg gerne tager med.

IMG_4541.jpg


Uh, den vil jeg gerne høre :p
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf KenRas » tirs 1. feb 2022 21:23

Tak for tilkendegivelser om lån og donation af quad plader :thumbsup:
Jeg kontakter jer lige på PB når jeg har et overblik over hvad jeg tror jeg vil forsøge mig med…

Er der mulighed for noget transport mod Sjælland her i Februar, ville det være fedt at kunne lytte til de udvalgte inden træffet.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf zyzomus » tirs 1. feb 2022 22:41

Hejsa.
Det lyder rigtig interessant " Quadradisc Træf "
Jeg kan under alle omstændigheder foreslå enkelte fabelagtige skiver. Jeg ligger med Warner Bros; Doobie Brothers "what were once vices are now habits" og helt tilfældigvist i begge formater Quadradisc & Stereo. Det kunne sandelig være ambitiøst at sammeligne begge LP'er i det samme setup.
Derudover en Colombia CBS LP Quadraphonic af Tchaikovsky Piano Concerto no.1 med Andre Watts/Leonards Bernstein Conductor.
Johann Straus Die Fledermaus.
JIm Nabors Help Me Make it Through The Night
Jeg kigger videre på hylderne ....
Mvh
Zyzomus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
zyzomus
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 10 sep 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Fredensborg

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf KenRas » tors 17. mar 2022 11:42

KenRas skrev:Jeg glæder mig og kan helt sikkert få fruen til at bage denne her (igen):

77B8AE5F-4646-49E9-8131-BDD9121B3D14.jpeg

Er jeg virkelig den eneste der tager kage med til træffet?
Det bliver godt nok nogle små stykker den skal deles i :lol: :lol: :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: PROGRAM for Vintagehifi-træf 2022

Indlægaf X-ray » tors 17. mar 2022 12:44

KenRas skrev:
KenRas skrev:Jeg glæder mig og kan helt sikkert få fruen til at bage denne her (igen):

77B8AE5F-4646-49E9-8131-BDD9121B3D14.jpeg

Er jeg virkelig den eneste der tager kage med til træffet?
Det bliver godt nok nogle små stykker den skal deles i :lol: :lol: :lol:

Det er da omkring 2 nødder til hver. Der er altid nogen som lader nødderne ligge.. ;)
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2022



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst