Tilspilning af kabler og komponenter

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf JGreen » lør 18. mar 2023 14:43

Hej
Nu kommer vi til noget der har drevet mig næster til vandvid. Før i tiden, (nu har jeg fundet et fiks der virker rimeligt godt.)
I der har et op-sæt af andlæg +højtaller, der har kørt længe (+50-200timer).
Tag og sæt et nummer på i kender rigtig godt til, serlig perspektiv i lydbilledet. (et nummer med et godt rum billede, Det er sku noget svært og sætte på skrift.)
Lyt en dag hvor man er i rigtig lytte mode. (1-3 gange efter hinanden)
Prøv så og gå hen og tage højtalerekableren og røst dem godt. Så sæt jer hen og lyt en gang til.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har altid haft det svært når jeg har flytte rundt med højtaler(havde en gang nogle der havde to steder og stå, en til lytte med (mærker i gulvet) og en hvor de ikke stod i vejen)
Syndtes altid det var noget forbandet rod til og starte med. Men efter en aften eller to så faldt det lige som på plads igen.
(Fikset kommer sener :Skor: )
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf sorenb » lør 18. mar 2023 18:53

bjerager skrev:Som jeg forstår Nordøst, så anbefaler de et apparat, de selvfølgelig selv sælger til at brænde kabler ind, og det skal vel være tændt hele tiden.


Det er min erfaring, at ... man nemt kan blive indbrændt ved 100t kabelintonering iført sydvest, uagtet non-konform direktionalitet, men det er jo blot min ikke-dimensionelle visuelle opfattelse, om Nordøst resulterer i diametralt andet resultat synes dog ingen emperi for.

Jeg kan forstå at redaktøren ønsker sig en mere forståelig forklaring, jeg vil anstrenge mig herfor, og begrænse kauseriet til detaljering af emperien.

Som nævnt har jeg adgang til en partikelaccelerator på arbejde, men er desværre begrænset ift. befordring på cykel, hvilket signifikant gør transport af højttalerkabler, udført i solide kobbertråd, 5mm2, (fruen har hæklet isoleringsmateriale i en særligt kombination af silketråd, tang og PFAS holdigt græs, der synes gavnligt for oktaven, og, bilder jeg mig ind for #9 og sus4), hvor hvilemassen selvsagt er substantiel, og materialet særligt resistivt overfor strukturelle ændringer, vanskeligt foreneligt med cykeltransport.

Derfor har jeg igennem længere tid samlet gamle optagelser af de Olympiske Lege, hvor jeg har i langsom gengivelse har kunnet studere de store kuglestøders teknik, herunder den navnkundig Joachim B. Olsen (hans "gokke" teknik, virkede umiddelbart tilfredsstillende, men havde desværre ikke effekt af permanent karakter, og da fruen ikke brød som om anstrengelserne, blev dette kun udforsket perifert (annekset, forstås)).
Istedet forsøgte jeg mig ud i hvad man kunne kalde DIY acceleration, efter kuglestøds inspiration.
Med begrænset radius, armslængdeprincip, samme princip, der benyttes i centraladministrationen, for at sikre, at ingen styrelse, forvaltning eller myndighed, er længere væk end, de kan få et par på kassen, forsøgtes accellererede intonering at de selvgjorte kabler, i en let modificeret udgave af fruens salatslynge, til behørigt niveau.

Det tog noget tid.

I lang tid var jeg bundet til ganske få keV (kilo elektron volt), besværliggjort af sålen på Acis Gel Kayano med inferiør statisk gnidnigskoefficient.
Jeg oplevede dog vedvarende progression, og efterhånden som græsset blev slidt, og Acis-sålens strukturelle integritet svandt, kunne jeg nu, relativt let, opnå MeV niveauer i baghaven.
Har medlemmer mod på samme øvelse, vil jeg gøre en advarsel for de der har naboer, der fortsat benytter sig af CRT teknologi, når de lader sig diverterer, thi pirouetter på MeV niveau gør anledning til signifikant elektromangnetisk interferens (EMI) og dermed af gene for proximitivt aktiv CRT.

Nuvel, trillebøren var vertikalt eleveret på hæk (en 57-årig liguster), så jeg uden problemer kunne slippe kabler og salatslynge, der captureres af børen, når de-accelerationen iværksættes. Det kræver lidt finesse, og forinden den var opnået, fik vi da også jævnligt skiftet de store vinduespartier i udstuen.
Desværre bristede fæstningen af trillebøren ifbm sidste kabelintonering, hvor jeg kom uhørt tæt på GeV niveau, hvilket forårsagede at både naboens og dennes nabos hæk blev kappet af i knæhøjde, og endelig fældede en telefonpæl, der efterfølgende indfandt stabil tilstand i naboes Tesla. Han viste sig uinteresset i vellyd, og endog ganske uvenligt stemt herefter, og det på trods af mine ihærdige henvisninger til den forestående fritstilling af kommunerne, hvilket i min optik må indbefatte virkelystne borgere, og må nok imødese et civilt søgsmål førend jeg får mine kabler igen, der pt. er lateralt forskudt, og efter naboens post-moderistiske omsorg, strukturelt re-materialiseret, og formodntligt nu med inferiør direktionalitet.

...i min erfaring.
Senest rettet af sorenb lør 18. mar 2023 20:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf ulrikmm » lør 18. mar 2023 19:47

@Jgreen
Kan nikke genkendende til fænomenet.
Brugeravatar
ulrikmm
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 maj 2010

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf bjerager » lør 18. mar 2023 20:15

sorenb skrev:
bjerager skrev:Som jeg forstår Nordøst, så anbefaler de et apparat, de selvfølgelig selv sælger til at brænde kabler ind, og det skal vel være tændt hele tiden.


Det er min erfaring, at ... man nemt kan blive indbrændt ved 100t kabelintonering iført sydvest, uagtet non-konform direktionalitet, men det er jo blot min ikke-dimensionelle visuelle opfattelse, om Nordøst resulterer i diametralt andet resultat synes dog ingen emperi for.

Jeg forstå at redaktøren ønsker sig en mere forståelig forklaring, jeg vil anstrenge mig herfor, og begrænse kauseriet til detaljering af emperien.

Som nævnt har jeg adgang til en partikelaccelerator på arbejde, men er desværre begrænset ift. befordring på cykel, hvilket signifikant gør transport af højttalerkabler, udført i solide kobbertråd, 5mm2, (fruen har hæklet isoleringsmateriale i en særligt kombination af silketråd, tang og PFAS holdigt græs, der synes gavnligt for oktaven, og, bilder jeg mig ind for #9 og sus4), hvor hvilemassen selvsagt er substantiel, og materialet særligt resistivt overfor strukturelle ændringer, vanskeligt foreneligt med cykeltransport.

Derfor har jeg igennem længere tid samlet gamle optagelser af de Olympiske Lege, hvor jeg har i langsom gengivelse har kunnet studere de store kuglestøders teknik, herunder den navnkundig Joachim B. Olsen (hans "gokke" teknik, virkede umiddelbart tilfredsstillende, men havde desværre ikke effekt af permanent karakter, og da fruen ikke brød som om anstrengelserne, blev dette kun udforsket perifert (annekset, forstås)).
Istedet forsøgte jeg mig ud i hvad man kunne kalde DIY acceleration, efter kuglestøds inspiration.
Med begrænset radius, armslængdeprincip, samme princip, der benyttes i centraladministrationen, for at sikre, at ingen styrelse, forvaltning eller myndighed, er længere væk end, de kan få et par på kassen, forsøgtes accellererede intonering at de selvgjorte kabler, i en let modificeret udgave af fruens salatslynge, til behørigt niveau.

Det tog noget tid.

I lang tid var jeg bundet til ganske få keV (kilo elektron volt), besværliggjort af sålen på Acis Gel Kayano med inferiør statisk gnidnigskoefficient.
Jeg oplevede dog vedvarende progression, og efterhånden som græsset blev slidt, og Acis-sålens strukturelle integritet svandt, kunne jeg nu, relativt let, opnå MeV niveauer i baghaven.
Har medlemmer mod på samme øvelse, vil jeg gøre en advarsel for de der har naboer, der fortsat benytter sig af CRT teknologi, når de lader sig diverterer, thi pirouetter på MeV niveau gør anledning til signifikant elektromangnetisk interferens (EMI) og dermed af gene for proximitivt aktiv CRT.

Nuvel, trillebøren var vertikalt eleveret på hæk (en 57-årig liguster), så jeg uden problemer kunne slippe kabler og salatslynge, der captureres af børen, når de-accelerationen iværksættes. Det kræver lidt finesse, og forinden den var opnået, fik vi da også jævnligt skiftet de store vinduespartier i udstuen.
Desværre bristede fæstningen af trillebøren ifbm sidste kabelintonering, hvor jeg kom uhørt tæt på GeV niveau, hvilket forårsagede at både naboens og dennes nabos hæk blev kappet af i knæhøjde, og endelig fældede en telefonpæl, der efterfølgende indfandt stabil tilstand i naboes Tesla. Han viste sig uinteresset i vellyd, og endog ganske uvenligt stemt herefter, og det på trods af mine ihærdige henvisninger til den forestående fritstilling af kommunerne, hvilket i min optik må indbefatte virkelystne borgere, og må nok imødese et civilt søgsmål førend jeg får mine kabler igen, der pt. er lateralt forskudt, og efter naboens post-moderistiske omsorg, strukturelt re-materialiseret, og formodntligt nu med inferiør direktionalitet.

...i min erfaring.


Uha, en Tesla.... Lyder dyrt, så var det formodentligt billigere bare at købe sådan en:

https://www.ebay.com/itm/275709467471?mkevt=1&mkcid=1&mkrid=711-53200-19255-0&campid=5338381204&toolid=10001&customid=e7390752-c5b7-11ed-bc08-333065376432

I øvrigt vil jeg anbefale at skifte det PFAS-holdige græs ud med biodynamisk dyrket præriehirse. Du vil uden tvivl opleve en voldsom forbedring i transientresponsen.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf Fredmarantz » lør 18. mar 2023 21:10

Dette var antageligt ment som en seriøs tråd - med hhv. erfaringsbaserede og/eller dokumenterende bidrag hvad angår "tilspilning af kabler og komponenter". Det handler på ingen måde om "tilrystning" eller andre sjove ting man kan lave med sine kabler og komponenter - bare lige for at slå dette fast. kan man ikke blive på sporet - så lukker jeg tråden til stor ærgrelse for de, der dels gav seriøse bidrag og dels gjorde noget for at holde sig på sporet samt selvfølgelig de, som fandt det interessant at læse..

SorenB's bidrag er umuligt at afkode meningen med - så dem lader jeg foreløbig stå som alm. underholdning - hvis man kan lide den slags.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf pqrannes » lør 18. mar 2023 21:14

sorenb skrev:
bjerager skrev:Som jeg forstår Nordøst, så anbefaler de et apparat, de selvfølgelig selv sælger til at brænde kabler ind, og det skal vel være tændt hele tiden.


Det er min erfaring, at ... man nemt kan blive indbrændt ved 100t kabelintonering iført sydvest, uagtet non-konform direktionalitet, men det er jo blot min ikke-dimensionelle visuelle opfattelse, om Nordøst resulterer i diametralt andet resultat synes dog ingen emperi for.

Jeg kan forstå at redaktøren ønsker sig en mere forståelig forklaring, jeg vil anstrenge mig herfor, og begrænse kauseriet til detaljering af emperien.

Som nævnt har jeg adgang til en partikelaccelerator på arbejde, men er desværre begrænset ift. befordring på cykel, hvilket signifikant gør transport af højttalerkabler, udført i solide kobbertråd, 5mm2, (fruen har hæklet isoleringsmateriale i en særligt kombination af silketråd, tang og PFAS holdigt græs, der synes gavnligt for oktaven, og, bilder jeg mig ind for #9 og sus4), hvor hvilemassen selvsagt er substantiel, og materialet særligt resistivt overfor strukturelle ændringer, vanskeligt foreneligt med cykeltransport.

Derfor har jeg igennem længere tid samlet gamle optagelser af de Olympiske Lege, hvor jeg har i langsom gengivelse har kunnet studere de store kuglestøders teknik, herunder den navnkundig Joachim B. Olsen (hans "gokke" teknik, virkede umiddelbart tilfredsstillende, men havde desværre ikke effekt af permanent karakter, og da fruen ikke brød som om anstrengelserne, blev dette kun udforsket perifert (annekset, forstås)).
Istedet forsøgte jeg mig ud i hvad man kunne kalde DIY acceleration, efter kuglestøds inspiration.
Med begrænset radius, armslængdeprincip, samme princip, der benyttes i centraladministrationen, for at sikre, at ingen styrelse, forvaltning eller myndighed, er længere væk end, de kan få et par på kassen, forsøgtes accellererede intonering at de selvgjorte kabler, i en let modificeret udgave af fruens salatslynge, til behørigt niveau.

Det tog noget tid.

I lang tid var jeg bundet til ganske få keV (kilo elektron volt), besværliggjort af sålen på Acis Gel Kayano med inferiør statisk gnidnigskoefficient.
Jeg oplevede dog vedvarende progression, og efterhånden som græsset blev slidt, og Acis-sålens strukturelle integritet svandt, kunne jeg nu, relativt let, opnå MeV niveauer i baghaven.
Har medlemmer mod på samme øvelse, vil jeg gøre en advarsel for de der har naboer, der fortsat benytter sig af CRT teknologi, når de lader sig diverterer, thi pirouetter på MeV niveau gør anledning til signifikant elektromangnetisk interferens (EMI) og dermed af gene for proximitivt aktiv CRT.

Nuvel, trillebøren var vertikalt eleveret på hæk (en 57-årig liguster), så jeg uden problemer kunne slippe kabler og salatslynge, der captureres af børen, når de-accelerationen iværksættes. Det kræver lidt finesse, og forinden den var opnået, fik vi da også jævnligt skiftet de store vinduespartier i udstuen.
Desværre bristede fæstningen af trillebøren ifbm sidste kabelintonering, hvor jeg kom uhørt tæt på GeV niveau, hvilket forårsagede at både naboens og dennes nabos hæk blev kappet af i knæhøjde, og endelig fældede en telefonpæl, der efterfølgende indfandt stabil tilstand i naboes Tesla. Han viste sig uinteresset i vellyd, og endog ganske uvenligt stemt herefter, og det på trods af mine ihærdige henvisninger til den forestående fritstilling af kommunerne, hvilket i min optik må indbefatte virkelystne borgere, og må nok imødese et civilt søgsmål førend jeg får mine kabler igen, der pt. er lateralt forskudt, og efter naboens post-moderistiske omsorg, strukturelt re-materialiseret, og formodntligt nu med inferiør direktionalitet.

...i min erfaring.


Der ligner spas, som vi sagtens kunnet have undværet.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf Captain Phoenix » søn 19. mar 2023 00:06

Fredmarantz skrev:SorenB's bidrag er umuligt at afkode meningen med - så dem lader jeg foreløbig stå som alm. underholdning - hvis man kan lide den slags.

Du er alt for venlig Freddy…
Slet dog endelig den gang meningsløse ordgejl, som ikke er skrevet til glæde eller nytte end for andre end forfatteren, som åbenbart har for megen tid. Vi andre spilder vores…
Sletning af den slags åbenlyse nonsens er én af de ting, der adskiller - og bør adskille - dette forum fra uredigerede sociale medier, hvor alt kan få plads uanset lødighed eller mening.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf Mik112 » søn 19. mar 2023 01:11

Synes der skal være plads til lidt tant og fjas i ny og næ. Og så vidt jeg ved har bidragsyderen da leveret seriøse indlæg tidligere. Læs indlægget igen, med et glimt i øjet, bare mine 5 cent ;-)
Mik112
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 12 jul 2012
Lokalitet: Frederikssund

Re: Tilspilning af kabler og komponenter

Indlægaf Fredmarantz » søn 19. mar 2023 01:15

Med al respekt for brugernes helhjertede engagement ift trådens indhold og dens udvikling - vælger jeg lige at låse den indtil videre. Vi tager selv drøftelserne i redaktionen.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster